• 8.232.288 stemmen

Geregisseerd door: Angus Sampson en Tony Mahony

Met onder meer: Hugo Weaving, John Noble en Lasarus Ratuere

• Google Play Bekijk via Google Play

Over The Mule

"It's what's inside that counts."

In 1983 wordt een naïeve man door de Australische politie opgepakt. Hij heeft dodelijke drugs in zijn maag verborgen. Hij is bang en alleen en de smokkelaar neemt het desastreuze besluit om het bewijs in te houden...letterlijk. Hij tart al zijn lichaamsfuncties en sleurt de agenten, de criminelen en zijn familie mee in de diepste krochten van de hel, en bevestigt dat het enkel "de binnenkant is die telt".

image

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Dit zou best wel eens een hele aardige misdaad film kunnen zijn.

gauke

Een onderhoudende, maar relatief tamme misdaadkomedie, met best grappige en zo nu en dan pikzwarte humor en eigenaardige personages, die echter geen moment dramatisch of spannend was. Angus Sampson was geweldig in de rol van de naïeve drugskoerier. O ja, voor de liefhebber: de productie herbergt een scène waar je, of tenminste ik een sterke maag voor moest hebben en mijn eetlust verdween dan ook als sneeuw voor de zon.

avatar van Solipsis

Solipsis

Alternatief epos over een heer die absoluut niet mag kakken... ik weet niet waar ze die stuntmannen vandaan hebben.

avatar van Uier

Uier

gauke schreef:

Ik kon de chocoladerozijnen aan de kant zetten.

Leuke film verder. Redelijk doorsnee, maar wel onderhoudend en vermakelijk.

stinissen (crew films & series)

Zeer aardige film met als thema poep,poep poep en nog meer poepen. Die scene waar jullie op poepen ik bedoel doelen was geniaal.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Hele leuke film met een briljant waargebeurd verhaal waar ik af en toe dubbel om heb gelegen. Zelfs die hele ranzige scène vond ik geniaal. Het gaat wel een beetje traag allemaal maar dat vond ik totaal niet storend. Een "verfrissende" film met een origineel verhaal. Prima!

avatar van Brabants

Brabants

• 1930 berichten

Het is bij deze film niet zo zeer het verhaal(wat gebaseerd blijkt te zijn op ware gebeurtenissen), maar eerder de klasse van de regisseurs om inktzwarte humor te presenteren. De uiteenzetting van de diverse belanghebbenden die zich verschuilen achter de anus van een onnozele man maken het briljant, alsmede de man zelf. Ondanks dat het een redelijk trage film is, is deze toch zeer onderhoudend en je blijft je als kijker voortdurend afvragen waar het zal eindigen. De twist aan het einde vond ik zelf geniaal en het acteerwerk is echt pure klasse. Ook het jaren tachtig sfeertje oogt goed en in zijn geheel is het een zeer geslaagde misdaadfilm.

avatar van perceived

perceived

Goed.

Erg mee vermaakt. Vlot lopend, boeiend, wat (zwarte) humor en prima acteerprestaties van de hele cast. 80's sfeertje is raak getroffen en de soundtrack idem dito, met veel fijne tracks en soundscapes die niet zo voor de hand liggend zijn. Niet van die uitgekauwde meuk dus. Tof ook om Hugo Weaving weer eens voorbij zien komen, fijne acteur! 8/10*

avatar van Gi-Force

Gi-Force

Een hele fijne film. Relaxed rolt het voorbij, maar nooit vervelend. Karakters worden goed opgebouwd. Een underdog wordt onopgemerkt meer. En blijft (liever) onopgemerkt. Een vette voldoende.

avatar van bjerik76

bjerik76

een lange zit, maar het leek wel lekker weg.

Lekkere film over iemand die niet wil poepen ....

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Verschrikkelijk traag deze prent, de film had evenveel last van opstoppingen als de hoofdrolspeler. Maar dat is voor mij vaak het geval bij Ausiefilms, ik trek de humor niet zo en het is mij veel te doods over het algemeen. Moet wel zeggen dat het acteerwerk aardig goed was aangezien het een vrij onbekende cast was. Het verhaal was echt prima maar ik heb ik echt door deze prent moeten worstelen, ik wilde de uitkomst weten. Voor een keer prima maar hij komt er niet weer in, ga de strijd met traagheid niet weer aan met deze film.

avatar van broncode

broncode

een van de betere films uit Australië die ik in de laatste jaren gezien heb naast wolfkreek 1 en 2(als je daar van houd tenminste).

Vond hem geen moment vervelen en de spanningsboog werd door de twists in het scenario goed op peil gehouden.

avatar van broncode

broncode

broncode schreef:

een van de betere films uit Australië die ik in de laatste jaren gezien heb naast wolfkreek 1 en 2 (als je daar van houd tenminste).

avatar van _Casper_

_Casper_

Prima film om een keer te zien 3*+

avatar van schumacher

schumacher

Middelmatige film. Zeker goed om toch een keertje gezien te hebben maar het gaat net wat te traag vind ik, het kon ook voor mij nog allemaal wat boeiender ook al viel dat nog best mee, ik had wel vaak zoiets van, wat gaat er nu gebeuren haha.

Tarkus

Deze film was echt niet mijn ding.

Waar gebeurt verhaal, met een cast waarin wat grote namen zitten, maar toch wel saai is.

Het kon me amper boeien....

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Een verhaal wat werkelijk is gebeurd en dat vond ik grappig.

Je ziet hier ook op de omslaghoes van de film Hugo Weaving, een man die zoals hij op ons overkwam in de film, iemand is, voor wie je nog geen cent zou geven.

Hij gedraagt zich als een halve zool en is erg 'droog' overkomend. Totdat hij in de kroeg komt en uit 'zijn dak gaat'. Maar zo iemand stuur je toch niet op pad om drugs op te halen?

Ik tenminste niet!

Zoals hij verder in het verhaal iedereen meesleurt naar de 'diepste krochten van de hel', dat had ik nooit achter deze man gezocht!

Vandaar dat mijn mond open zakte aan het einde van dit verhaal.

Dus toch kan je zo iemand gerust solo laten gaan!

Een 7+.