Jail Bait (1954)

Misdaad / Actie

geregisseerd door Edward D. Wood Jr.
met Lyle Talbot, Dolores Fuller en Steve Reeves

Vic Brady brengt de jonge Don Gregor op het slechte pad en leidt hem op tot gangster. Vervolgens bedreigt Vic Don's vader, een plastische chirurg, met de dood zodat hij een volledig nieuw gezicht kan krijgen. Op die manier hoopt Vic uit de handen van de politie te kunnen blijven.

Je zou kunnen zeggen dat het verhaal niet slechter is dan veel hollywoodfilms uit deze tijd. Ik moet hem eens gaan zien.

avatar van Freud
Danger! These girls are hot!

Als je weet waar je op moet letten, lach je je helemaal rot bij deze film! Dit is een echte Ed Wood, zonder meer. Te kleine sets, afzichtelijke acteerprestaties, plotgaten zo groot als de maan en CONSTANT dat zelfde kl*te-gitaarmuziekje op de achtergrond!!! Het enige wat ik nog mistte was Bela Lugosi. Let wel even op Steve 'Hercules' Reeves in zijn eerste filmrol.

lowhusky
2.1 op imdb, ga ik zeker kijken deze week, ben benieuwd .

avatar van otherfool
Waanzinnige achtergrondmuziek, afgrijselijk acteerwerk, dodelijk tempo. Voor de twist aan het einde nog 1 sterretje. Wat de tagline 'Danger! These girls are hot!' met deze film te maken heeft is me overigens een raadsel...

avatar van Poisonthewell
Tsja, de knulligheid van Wood verliest toch wel zn charme zonder rubber octopussen en dergelijke. Ook is de afwezigheid van een Bela Lugosi of een Tor Johnson (die de film eventueel nog een zekere cultquality hadden kunnen meegeven) duidelijk te merken. De acteerprestaties zijn dieptriest, en de dialoog tenenkrommend, maar niet op een leuke manier als in Plan 9 of Bride of the Monster. Verder ook nog een halve ster aftrek voor de minstrelscene. 1*

avatar van Toon1
Oersaai inderdaad. Na vijf minuten heb je het wel gezien. Ik houd het ook op 1*

avatar van megaman
Deze clip schijnt in sommige versies te zitten van Jail Bait:

YouTube - Cotton Watts - Ed Wood - JailBait better than Plan 9 from Outer Space

Helaas niet op mijn DVD

avatar van alexspyforever
Het zal misschien zijn omdat ik niet vertrouwd ben met het oeuvre van Ed Wood dat ik me niet zo kan vinden in de vorige reacties. Ik heb niet echt plotgaten gemerkt en het acteerwerk vond ik al bij al meevallen. Ook de dames waren misschien niet "hot" (zoals de poster meldt) om van achter over te vallen, maar ze maakten het kijken toch wat aangenamer. Simpel misdaadverhaaltje met niet geweldig veel actie. Al had ik die twist wel zien aankomen op het einde, ik vond het leuk bedacht. Best wel aangenaam en het duurt ook allemaal niet zo lang. Ik had geen al te hoge verwachtingen dus dat is misschien wel de reden dat ik het niet zo slecht vond als het gemiddelde doet vermoeden.