• 8.222.416 stemmen

Geregisseerd door: Philippe de Broca

Met onder meer: Jean-Paul Belmondo, Françoise Dorléac en Jean Servais

Oorspronkelijke taal: Frans

Over L'Homme de Rio

"Look what they call a quiet week in Rio!"

Uitgerekend wanneer soldaat Adrien Dufourquet (Belmondo) zijn week verlof bij zijn Parijse vriendin Agnés (Dorléac) wil doorbrengen, wordt ze gekidnapt. Heeft hij weer. Hij volgt haar spoor naar Brazilië en geleidelijk aan wordt duidelijk, dat de ontvoering alles te maken heeft met een verdwenen beeldje, afkomstig uit het Amazone-gebied.

imageimageimageimageimage

Adrien Dufourquet

Agnès Villermosa

Prof. Norbert Catalan

Señor Mario De Castro

General in wheelchair

avatar van hugohei

hugohei

Veel stuntwerk en bravado. En Francoise Dorleac...

avatar van Daniek

Daniek

Ik ben al heel lang op zoek naar deze film, wie kan mij helpen aan deze DVD, ik zou hem wel graag met Nederlandse ondertiteling willen hebben!

Alvast bedankt voor je reactie.

avatar van Querelle

Querelle

Deze wordt 30 en 31 oktober vertoond tijdens het architectuur filmfestival in Cinerama te Rotterdam

avatar van thunderball

thunderball

Deze vanacht op dvd (helaas zonder ondertiteling) zitten kijken.

Was misschien wel twintig jaar geleden dat ik hem voor het laatst zag.

Dit was de eerste actie film van Belmondo en volgens de serieuse critici het begin van het einde, daar ze vonden dat "hun" held van de nouvelle vague zijn acteurtalent verspilde aan actie-nonses filmpjes, maar het publiek hield hier om van hem.

Deze film wordt in een vlot, razend tempo verteld, vol verbeeldingskracht en bravoure. Belmondo raakt verstrikt in de ene stunt na de andere, waarvan zichtbaar de meesten door hem zelf uitgevoerd.

Erg leuke, goede actie film, die nog niets van zijn glans verloren heeft.

Een acht, ofwel vier sterren.

BBarbie

Film vooral gekeken vanwege Françoise Dorléac, de op jonge leeftijd verongelukte, oudere zuster van Catherine Deneuve.

Aktieklucht, die net als meer films van Philippe De Broca nogal stuntelig in elkaar gezet is (met name de continuïteit van de scènes is gebrekkig), maar een aantal hilarische momenten kent.

Luchtig amusement.

avatar van Movsin

Movsin

Grappige Belmondo in een plezierige Franse avonturenkomedie.

Onze Jean-Paul is niet alleen sterk in zijn acties maar ook aan het woord overtuigt hij.

Niet bepaald origineel, het gegeven, maar jacht op geheimen en schatten die rijkdom en macht opleveren zullen altijd populair blijven, getuige hiervan bijvoorbeeld het grote sukses van de Indiana Jones-fims, vanaf 20 jaar na deze "L'Homme de Rio".

Al bij al is deze de Broca-film in zijn genre best geslaagd en genietbaar.

avatar van Lakte

Lakte

De Franse Indiana Jones afgewisseld met James Bond!! Zeer vermakelijke avonturenfilm!

Geweldige feel good Belmondo film met een heerlijke tropische sfeer. Het serieuze en het komische is erg goed gedaan. Het is niet echt een komedie maar er zitten af en toe wel komische scenes in die goed afgewisseld worden met serieuze scenes. Er zit ook een aardige plottwist in!

Zitten ook een aantal geweldige en zeer gevaarlijke stunts in die Belmondo zelf heeft gedaan zonder stuntman.

Tot nu toe één van de beste Belmondo films die ik gezien heb.

avatar van klara

klara

Bizonder joyeuze en attractieve film waarin Belmondo fysiek zo'n beetje topsport bedrijft en

wiens personage ook heel wat klappen krijgt te verduren hetgeen hem overigens amper lijkt

te deren want hij blijf er in vliegen. Af en toe behoorlijk kluchtig, zoals de massale knokscene

bijvoorbeeld, overigens knap in scene gezet. Fraai is de aandacht voor de kenmerkende

architectuur op de achtergrond in Brasilia. De film heeft een razend tempo zodra wanneer

Belmondo's vriendin wordt gekidnapped met onmiddellijk een lange, hyper rusteloze

achtervolging. Indiana Jones en James Bond werden genoemd, en laat nu toevallig of niet ook

Adolfi Celi present wezen, die de hoofdschurk in de James Bond film Thunderball speelde.

Spannend is de film natuurlijk geen moment, maar heeft hij in ieder geval een hoge

amusementswaarde.