Tammy (2014)

geregisseerd door Ben Falcone
met Melissa McCarthy, Susan Sarandon en Allison Janney

Tammy (McCarthy) komt op een dag thuis van haar werk en vindt haar echtgenoot met een andere vrouw in bed. Ze wil zo snel mogelijk uit haar dorp wegvluchten maar wordt hierin tegengewerkt wanneer haar wagen pech heeft. Ondanks ernstige bedenkingen wendt Tammy zich tot haar grootmoeder Pearl (Sarandon), een goddeloze en stevig drinkende dame die zich niet altijd aan de regels houdt.

avatar van Seam
The Heat had ongelofelijk pijnlijk slechte humor en zoals het er nu uitziet is deze rol van McCarthy weer exact hetzelfde. Helaas zijn er wel voldoende mensen die dit leuke humor vinden dus deze film zal het vast ook goed gaan doen.

Ruw.

Sowieso is dat ook wel een beetje het stijltje van Melissa McCarthy, die een aardig woordje heeft meegesproken bij het maken van deze film. Zeker in het begin werkt het nog wel, wanneer ze als vervallen slons door het scherm baggert en elke 5 minuten meer pech lijkt te hebben.

Wanneer McCarthy met haar oma (Sarandon) op pad vertrekt verzandt de film iets te snel in een flauwe road movie en zakt het tempo te diep weg. Links en rechts zitten er nog wat grappige momenten in, maar een teveel aan drama (wat zelden goed uit de verf komt) verpest het een beetje.

Wel leuk om bijvoorbeeld zo'n Kathy Bates aan het werk te zien in een film als deze, maar haar preek past gewoon niet. Tammy is dan ook een film die zwaar aangedikt begint en dan steeds meer gas terugneemt om de dramatiek een plaatsje te geven, alleen zat ik daar helemaal niet op te wachten.

Valt ergens tussen een volbloed comedy en dramady in, waardoor beide aspecten van de film onvoldoende uitgewerkt blijven.

Niet grappig, niet afgekeken

avatar van apparition

Ik ben dezelfde mening toegedaan t.a.v. The Heat

Slechts 3 berichtjes en niet één positief.
Ik laat deze maar aan mij voorbij gaan

Wat een flauwe humor. Wie maakt zo'n film? weggegooid geld en of verveling.

die trailer ziet er al super treurig uit.........maar niet doen deze denk ik..

Vervelende film en dito actrice, niet afgekeken

avatar van sparkels
Weinig positieve reacties op deze film.Toch heb ik me wel vermaakt, zo af en toe een avondje vol simpele humor moet kunnen… Een film waar je niet veel bij na hoeft te denken, lekker relaxed!

avatar van soom
Vooral vanwege Susan, de bijrol van de regisseur zelf, Sandra&Kathy te doen.
Melissa McCarthy is hier weer niet zo leuk. Overacterend, schmierend, genadeloos de plank misslaand. Niet meteen een type voor dramafilm. Wat dit wel is. Dit is overduidelijk geen komedie, ondanks sommige kwinkslagen die blijkbaar nodig waren. En mevr. Falcone kan me niet helemaal bekoren, ze is te beperkt in haar kunnen vind ik. Haar echtgenoot daarentegen is juist wel helemaal tof, maar zij zelf zou echt eens minstens 30 kilo eraf moeten krijgen en dan vervolgens een paar lesjes drama volgen. Dan leert ze vanzelf wat het is om over te brengen wat fijn en gevoelig is. Dit soort boersigheden trekt me ook helemaal niet, en ze wordt nog eens slecht ondersteund door de rest. Dit heeft als gevolg dat ze dus zichzelf totaal overschreeuwt. Het draait om Tammy, en ik heb wel 4 procent begrip voor haar, maar de overige 96 procent krijgt ze helaas niet. Ik vind haar daarvoor te schreeuwerig, en ze doet dingen die ik zelf nooit zou doen. Ik zou er niet eens over na willen denken om die dingen te doen, dus daar faalt de inleving op zich al. Als kijker wil je wel meegaan in wat je ziet natuurlijk, maar als je zelf, op zich, zulke dingen nooit gaat doen, zou je dan echt helemaal kunnen meegaan met iets wat een personage doet aan foute dingen?
Ik kon dat in elk geval niet.

avatar van joey1973
Hoe kan deze vrouw toch telkens weer gevraagd worden in films? Dat is toch geen acteren meer...
Gelukkig zijn de bijrollen nog enigszins te pruimen

avatar van Drrrrkkk
Ik heb deze 'komedie' een kwartier volgehouden. Ontzettende pulp, vooral niet grappig en de hoofdrolspeelster is ontzettend onaantrekkelijk om naar te kijken en luisteren.

Haar eerste film was leuk, maar deze is teveel van hetzelfde erg jammer

avatar van cantforgetyou
Soms grappig. Maar vooral vaak niet grappig. De film kabbelt maar voort. Er zit niet echt een verhaal in deze film. Melissa moet nu maar eens stoppen. Sarandon is miscast. Ze komt totaal niet over als oma.

avatar van Daan258
Nee, niet veel goeds.
Eerste helft van de film was nog best leuk en heb af en toe best kunnen lachen om bepaalde scene's, maar naarmate de film vordert werd het allemaal toch vrij langdradig en hier en daar zelfs een beetje saai.
Vind het eigenlijk ook wel jammer dat Melissa McCarthny bijna altijd dezelfde soort rollen speelt.
Word allemaal een beetje ééntonig.

Al met al een 2,0*

Tammy is, ondanks de wederom tamelijk vulgaire McCarthy, tam(toepasselijk), flauw en zonder hoogtepunten(of het moet zijn dat je erg moet lachen om neukende oma's, dan is dit je film). Persoonlijk geen enkele keer hoeven lachen, en de feelgoodmovie die het aan het slot pretendeert te zijn werkt ook niet als je net anderhalf uur onafgebroken heb moet kijken naar de ordinaire Melissa. Er word in de bijrolletjes bovendien onbeschaamd misbruik gemaakt van erkende talenten die allen een nietszeggende bijdrage mogen leveren. Enkel Sarandon krijgt nog een nipte voldoende voor haar ondankbare rol, hoewel ook zij zich zal afvragen hoe ze toch in dit misbaksel terecht is gekomen. McCarthy geeft hier weer de zoveelste variant op dezelfde rol. Je hoeft geen nostradamus te zijn om te voorspellen dat ze binnenkort wel uitgerangeerd zal zijn in de Amerikaanse filmwereld....En dat is beter zo.

avatar van Chelsea94
Meer drama dan komedie, snap het label komedie dan ook echt niet.

De hoofdrolspeelster is een hele slechte actrice.