ad

Geregisseerd door: Ben Falcone

Met onder meer: Melissa McCarthy, Susan Sarandon en Kathy Bates

Releasedatum: 2 juli 2014

Over Tammy

"She hit the road. The road hit back."

Tammy (McCarthy) komt op een dag thuis van haar werk en vindt haar echtgenoot met een andere vrouw in bed. Ze wil zo snel mogelijk uit haar dorp wegvluchten maar wordt hierin tegengewerkt wanneer haar wagen pech heeft. Ondanks ernstige bedenkingen wendt Tammy zich tot haar grootmoeder Pearl (Sarandon), een goddeloze en stevig drinkende dame die zich niet altijd aan de regels houdt.

imageimageimage

avatar van Seam

Seam

The Heat had ongelofelijk pijnlijk slechte humor en zoals het er nu uitziet is deze rol van McCarthy weer exact hetzelfde. Helaas zijn er wel voldoende mensen die dit leuke humor vinden dus deze film zal het vast ook goed gaan doen.

Onderhond

Ruw.

Sowieso is dat ook wel een beetje het stijltje van Melissa McCarthy, die een aardig woordje heeft meegesproken bij het maken van deze film. Zeker in het begin werkt het nog wel, wanneer ze als vervallen slons door het scherm baggert en elke 5 minuten meer pech lijkt te hebben.

Wanneer McCarthy met haar oma (Sarandon) op pad vertrekt verzandt de film iets te snel in een flauwe road movie en zakt het tempo te diep weg. Links en rechts zitten er nog wat grappige momenten in, maar een teveel aan drama (wat zelden goed uit de verf komt) verpest het een beetje.

Wel leuk om bijvoorbeeld zo'n Kathy Bates aan het werk te zien in een film als deze, maar haar preek past gewoon niet. Tammy is dan ook een film die zwaar aangedikt begint en dan steeds meer gas terugneemt om de dramatiek een plaatsje te geven, alleen zat ik daar helemaal niet op te wachten.

Valt ergens tussen een volbloed comedy en dramady in, waardoor beide aspecten van de film onvoldoende uitgewerkt blijven.

avatar van mvd1968

mvd1968

Niet grappig, niet afgekeken

Ik ben dezelfde mening toegedaan t.a.v. The Heat

Slechts 3 berichtjes en niet één positief.

Ik laat deze maar aan mij voorbij gaan

avatar van marbas

marbas

Wat een flauwe humor. Wie maakt zo'n film? weggegooid geld en of verveling.

avatar van Waku

Waku

die trailer ziet er al super treurig uit.........maar niet doen deze denk ik..

Vervelende film en dito actrice, niet afgekeken

avatar van sparkels

sparkels

Weinig positieve reacties op deze film.Toch heb ik me wel vermaakt, zo af en toe een avondje vol simpele humor moet kunnen… Een film waar je niet veel bij na hoeft te denken, lekker relaxed!

avatar van soom

soom

Vooral vanwege Susan, de bijrol van de regisseur zelf, Sandra&Kathy te doen.

Melissa McCarthy is hier weer niet zo leuk. Overacterend, schmierend, genadeloos de plank misslaand. Niet meteen een type voor dramafilm. Wat dit wel is. Dit is overduidelijk geen komedie, ondanks sommige kwinkslagen die blijkbaar nodig waren. En mevr. Falcone kan me niet helemaal bekoren, ze is te beperkt in haar kunnen vind ik. Haar echtgenoot daarentegen is juist wel helemaal tof, maar zij zelf zou echt eens minstens 30 kilo eraf moeten krijgen en dan vervolgens een paar lesjes drama volgen. Dan leert ze vanzelf wat het is om over te brengen wat fijn en gevoelig is. Dit soort boersigheden trekt me ook helemaal niet, en ze wordt nog eens slecht ondersteund door de rest. Dit heeft als gevolg dat ze dus zichzelf totaal overschreeuwt. Het draait om Tammy, en ik heb wel 4 procent begrip voor haar, maar de overige 96 procent krijgt ze helaas niet. Ik vind haar daarvoor te schreeuwerig, en ze doet dingen die ik zelf nooit zou doen. Ik zou er niet eens over na willen denken om die dingen te doen, dus daar faalt de inleving op zich al. Als kijker wil je wel meegaan in wat je ziet natuurlijk, maar als je zelf, op zich, zulke dingen nooit gaat doen, zou je dan echt helemaal kunnen meegaan met iets wat een personage doet aan foute dingen?

Ik kon dat in elk geval niet.

avatar van joey1973

joey1973

Hoe kan deze vrouw toch telkens weer gevraagd worden in films? Dat is toch geen acteren meer...

Gelukkig zijn de bijrollen nog enigszins te pruimen

avatar van Drrrrkkk

Drrrrkkk

Ik heb deze 'komedie' een kwartier volgehouden. Ontzettende pulp, vooral niet grappig en de hoofdrolspeelster is ontzettend onaantrekkelijk om naar te kijken en luisteren.

avatar van Zanoni83

Zanoni83

Haar eerste film was leuk, maar deze is teveel van hetzelfde erg jammer

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Soms grappig. Maar vooral vaak niet grappig. De film kabbelt maar voort. Er zit niet echt een verhaal in deze film. Melissa moet nu maar eens stoppen. Sarandon is miscast. Ze komt totaal niet over als oma.

avatar van Daan258

Daan258

Nee, niet veel goeds.

Eerste helft van de film was nog best leuk en heb af en toe best kunnen lachen om bepaalde scene's, maar naarmate de film vordert werd het allemaal toch vrij langdradig en hier en daar zelfs een beetje saai.

Vind het eigenlijk ook wel jammer dat Melissa McCarthny bijna altijd dezelfde soort rollen speelt.

Word allemaal een beetje ééntonig.

Al met al een 2,0*

avatar van coumi

coumi

Tammy is, ondanks de wederom tamelijk vulgaire McCarthy, tam(toepasselijk), flauw en zonder hoogtepunten(of het moet zijn dat je erg moet lachen om neukende oma's, dan is dit je film). Persoonlijk geen enkele keer hoeven lachen, en de feelgoodmovie die het aan het slot pretendeert te zijn werkt ook niet als je net anderhalf uur onafgebroken heb moet kijken naar de ordinaire Melissa. Er word in de bijrolletjes bovendien onbeschaamd misbruik gemaakt van erkende talenten die allen een nietszeggende bijdrage mogen leveren. Enkel Sarandon krijgt nog een nipte voldoende voor haar ondankbare rol, hoewel ook zij zich zal afvragen hoe ze toch in dit misbaksel terecht is gekomen. McCarthy geeft hier weer de zoveelste variant op dezelfde rol. Je hoeft geen nostradamus te zijn om te voorspellen dat ze binnenkort wel uitgerangeerd zal zijn in de Amerikaanse filmwereld....En dat is beter zo.

avatar van Chelsea94

Chelsea94

Meer drama dan komedie, snap het label komedie dan ook echt niet.

De hoofdrolspeelster is een hele slechte actrice.

avatar van stef89

stef89

de trailer en de reacgies hier beloven niet veel goeds..

avatar van kleez

kleez

Het begint erg goed / leuk, de eerste scène op haar werk is echt geniaal. Daarna is het niet veel soeps.

avatar van bjerik76

bjerik76

Leuke road movie.

Er zitten wel leuke scenes in, leuke cast, hoewel Susan Sarandon wat minder overtuigend overkomt, of wat meer in de make-up had mogen zitten om wat ouder over te komen.

speelduur misschien net iets te lang ook al zie ik hier dat hij maar 96 min duurde, het leek langer.

avatar van Goliath13

Goliath13

Pffff, na 15 minuten uitgezet, moe van......

avatar van Anjin

Anjin

Verschikkelijk misselijk irritant wijf die Melissa McCarthy ...

Snap echt niet wat de mensen zo grappig aan haar vinden

Zonde dat zo'n top actrice Susan Saradon zich heeft ingelaten in zo'n afgekeurde B-Movie...

avatar van Number23

Number23

Blegh wat een nare film.

McCarthy speelt een verschrikkelijk personage waar ik geen sympathie voor kon opwekken.

Rest van de cast zal allemaal wel hun best doen, maar de personages lijken wel van karton, wat een troep.

Snel vergeten deze meuk

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

• 2008 stemmen

Tsja.

Hoe je het gemaakt krijgt, is me een raadsel. Melissa McCarthy is echt een ramp, in zowat alles wat ze doet. Als ik ze bezig zie, krijg ik vaak plaatsvervangende schaamte. Dat drukke en grofgebekte gedoe van haar.. Het is niet eens goed gedaan en als het dat al is, is het na een minuut of 10 ook wel goed geweest. Dat Susan Sarandon, nog zo'n trieste bedoening, als grootmoeder dan nog, op de proppen komt, slaat al helemaal op niets. Een slepend flutverhaaltje krijg je er gratis bij.