• 8.487.316 stemmen

The Thirteenth Tale (2013)

Drama / Mystery | 90 minuten

Genre: Drama / Mystery

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: James Kent

Met onder meer: Vanessa Redgrave, Olivia Colman en Sophie Turner

Plot The Thirteenth Tale

Biograaf Margaret Lea (Olivia Colman) wordt uitgenodigd op het afgelegen landhuis van boekenschrijfster Vida Winter (Vanessa Redgrave). Vida wil dat Margaret haar biografie gaat schrijven, inclusief haar mysterieuze kindertijd die ze doorbracht in Angelfield House, dat tot de grond afbrandde toen ze een tiener was.

image

Charlie Angelfield

Isabelle March

avatar van carlak

carlak

aardige film, beetje standaard, engels landhuis, geest etc. maar mooie rol van Vanessa Redgrave

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

• 1968 stemmen

Intrigerend verhaal met twee sterke hoofdrolspeelsters die allebei verloren zijn in een doolhof uit het verleden – de één probeert de spoken te laten herleven, de ander ziet ze daardoor tegen wil en dank uit het graf herrijzen. Mooie mix van psychologie, sfeerhorror en knap acteerwerk; helaas lijken de beide (en op een gegeven moment dus zelfs drie) zusjes zó sterk op elkaar en gaan de plotontwikkelingen op het einde zó snel dat ik de meisjes niet meer uit elkaar kon houden, hetgeen voor de juiste spanning wat mij betreft toch een beetje de doodsteek was. Uiteindelijk dus een zeer boeiende maar enigszins anticlimactische film.

avatar van Darbie

Darbie

GOED.

[ en als James Kent een pseudoniem zou zijn voor Stephen Poliakoff, zou ik het meteen geloven. ]

avatar van Fransman

Fransman

• 1948 stemmen

Spannend, sfeervol psychodrama met uitstekende rollen van Olivia Colman en Vanessa Redgrave (wat een fantastische actrice is dat toch). Heb zitten genieten van de prachtige interieurs en landgoederen waarop deze 'hororstory' zich afspeelt. Want het verhaal is toch best 'creepy', welbeschouwd, maar pakt je beet en houdt je tot het eind in z'n greep. Mij althans. Ik ben dol op dit soort BBC-producties. Met bewondering zitten kijken hoe dat kasteel veranderde in een afgebrande puinhoop. Lang leven de digitale technieken.

Ik ben overigens James Kent fan aan het worden want ik vond zijn een jaar later gemaakte 'Testament of Youth' een indrukwekkende film en 'The secret diaries of miss Ann Lister' eveneens de moeite waard.

avatar van davert89

davert89

Sfeervolle en spannende film. Voor mijn gevoel had er qua verhaal nog iets meer in gezeten. Desalniettemin het kijken waard.

avatar van Renata Sinke

Renata Sinke

Ontzettend genoten, dat mysterieuze net als bij Jane Eyre. En ja Vanessa Redgrave wat een actrice. Ik hou van dit genre!

avatar van Renata Sinke

Renata Sinke

Renata Sinke schreef:

5 sterren wat mij betreft.

avatar van Noud

Noud

je kanjouw bericht gewoon, in hetzelfde bericht aanpassen/bewerken.

avatar van des1

des1

Met dat prachtige, glooiende Britse landschap en die Georgean landhuizen wordt de backdrop geleverd voor een verhaal vol mysterie. Mooie premissie ook: terugblikken als rode draad in de film en als voer voor de te schrijven biografie, waarbij gaandweg meer bekend wordt. Alleen bekruipt je het gevoel dat er meer in had kunnen zitten. Hoeft niet op schrikeffecten neer te komen, maar dichter op de hoofdpersonen zitten had goed gekund. Einde is een beetje een nachtkaars. Nog mysterieuzer was geweest als zou blijken dat de verkeerde zus de ..... had overleefd. En mysterieuzer in het kwadraat: als de schrijfster (Redgrave) de verkeerde zus zou blijken na haar overlijden... Nou?... Toch een dikke 3*.

Spannende beetje verwarrende film niet geheel duidelyk.wel. Opmerkelyk apart.mooie landschappen.sterkverhaal.

avatar van Decec

Decec

Een goede drama/mysterie TV Movie...

Prima verhaal...

Prima acteerwerk...

Bekende actrices Vanessa Redgrave en Sophie Turner...

Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

Prima achtergrond geluid/muziek

(Dolby Digital)...