The Penny Dreadful Picture Show (2013)

Alternatieve titel: Penny Dreadful

Horror

geregisseerd door Nick Everhart, Leigh Scott en Eliza Swenson
met Sid Haig, Jeffrey Combs en Eliza Swenson

De geschifte ondode meid Penny Dreadful, haar smoorverliefde zombievriend Ned en de weerwolf Wolfboy vertellen drie verhalen over horror en terreur in een oude vervallen bioscoop. In 'Slash-in-the-Box' wordt een jong paar gestalkt door een dodelijk duiveltje uit een doosje. In 'The Morning After' probeert Alice te achterhalen wat er precies gebeurd is afgelopen nacht en in 'The Slaughter House' ontmoet een groep vrienden, na pech met hun busje, een excentrieke familie.

avatar van Noodless
Zwaar tegenvallend dit horrorwerkje !
Sowieso is de omkadering met Penny Dreadful , haar zombievriend Ned en de weerwolf Wolfboy ronduit belachelijk uitgewerkt. Ook als het humoristisch is bedoeld, het werkt niet.
Het eerste verhaaltje is wel erg kort en stelt eigenlijk niet veel voor. Het tweede oogt wat beter qua verhaal, maar het duurt vrij lang eer het op gang komt om uiteindelijk vrij matig te eindigen. Het derde verhaaltje is misschien nog wel het leukste : het idee is leuk, maar toch blijf je wat op je honger zitten qua gore. Ook de aanloop duurt wederom vrij lang. 3/10