ad

Releasedatum: 17 januari 2014

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis

Over Reasonable Doubt

"Proof is the Burden"

Na een fataal ongeluk, waarbij de dader is doorgereden, moet de plaatsvervangend hoofdofficier van justitie, Mitch Brockden (Dominic Cooper), de verdachte Clinton Davis (Samuel L. Jackson) vervolgen voor de misdaad die hij heeft begaan. Mitch probeert de zaak te verwerpen wat vanwege onvoldoende bewijs ook lukt. Echter, na het proces, realiseert Mitch zich dat hij een verkeerde beslissing heeft gemaakt. Bevangen door schuldgevoel gaat hij op zoek naar de man die hij heeft vrijgesproken.

imageimageimageimageimage

Stuart Wilson

Judge G. Mckenna

avatar van Spinnenmans

Spinnenmans

Middelmatige film met gemiste kansen. Alsnog vermakelijk voor een zondag.

avatar van Pete_033

Pete_033

Wat een matige film! Als je de jaren 80 en 90 hebt overgeslagen op filmgebied dan zou je deze film nog spannend kunnen vinden, maar anders is het een gênante vertoning van, volgens mij, niet eens zo`n slecht regisseur.

Het enige originele aan deze hele film is de aftiteling die maar liefs 11 minuten duurt en in een slakkengang over het scherm loopt, waarschijnlijk alleen om de speelduur op te krikken naar de 90 minuten.

avatar van ockhausen

ockhausen

Matig, gewoon matig

avatar van leandra6

leandra6

Dopke schreef:

Als in het begin van de film een moeder haar dochter kwijt is, in paniek raakt, vervolgens compleet verloren een bepaalde richting een bos in rent en ze haar dochter direct vindt, dan weet je wel hoe raak het is met de logica van het script. En helaas wordt het door de hele film door bevestigd dat de film het niet al te nauw neemt met de logica en het verstand van zijn kijker. Over het algemeen zijn films tegenwoordig wat zelfbewuster, kritischer, meer doordacht, maar deze film (en dan met name het script) is een terugval naar het videovoer van de jaren ’90. Best vermakelijk verder, daar niet van, maar zonder Jackson zou deze film (terecht) een stille dood zijn gestorven. Cooper doet het overigens goed en is een veelzijdig acteur die we in de gaten moeten houden.

Sluit ik mij helemaal bij aan. Hier had echt zoveel meer in gezeten.

avatar van Filmhoek.nl

Filmhoek.nl

Een grote naam als Samuel L. Jackson kan deze film niet redden. De acteur die in Pulp Fiction de mooiste volzinnen voor zijn rekening mocht nemen, is hier grotendeels gereduceerd tot iemand die met een duistere blik in de ogen strak in de camera staart. Bekijk de officiële filmposter, dan heb je van zijn rol eigenlijk alles wel gezien. Dat Dominic Cooper als hoofdrolspeler meer ruimte krijgt en een goede vertolking neerzet van de door schuldgevoel geplaagde Mitch kan Reasonable Doubt natuurlijk niet redden.

Recensie Reasonable Doubt (Paola Raadsheer) - Filmhoek.nl

avatar van schram101

schram101

Matige prent, die bol staat van de cliche's. Nu zijn Cooper en Jackson (die laatste dit keer een ietwat meer ingetogenere rol dan we van hem gewend zijn) een prima cast maar dat redt Reasonable Doubt niet van een onvoldoende. Het begint nog wel aardig, het mysterie is misschien niet heel origineel, maar dit soort plotjes boeien mij meestal wel. Toch nekt het gebrek aan verassingen (of je moet de kidnap van zijn broer echt niet hebben zien aankomen) de film.

Omdat het toch nog allemaal goed uit te zitten is nog een redelijke beoordeling.

avatar van cor1946

cor1946

Best aardige thriller met goed acteer werk

avatar van Piratje

Piratje

Vrij aardige en spannende thriller.

Alleen het einde verloopt nogal verwarrend zonder meer uitleg.

Goed geacteerd en had een snel verloop.

Voor mij een 3plus punten.

avatar van uppie

uppie

Wat een slechte in elkaar gefrommelde film. Zonde van de tijd.

avatar van dvdcrusher

dvdcrusher

Deze film verdient ongetwijfeld beter dan de scores die hij tot hier toe heeft meegekregen. Een openbare klager raakt zelf in de problemen door een klein vergrijp (nou ja klein) als hij vluchtmisdrijf pleegt en een man achterlaat die op het staat vermoord te worden. Nadien volgt een vernuftig kat en muis spel met de beklaagde (Samuel Jackson). Jackson zet andermaal een dijk van een prestatie neer en ook Cooper weet te overtuigen in zijn rol. Van mij krijgt hij een verdiende 4 sterren

avatar van wernerjvb

wernerjvb

Ok filmpje voor lekker op de zondag middag. Niets meer niets minder

avatar van kiirstteenn

kiirstteenn

Goeie film, aanrader!

avatar van Smugmarty

Smugmarty

Het begint nog enigszins veelbelovend en zelfs halverwege zit ik nog te bedenken dat het een redelijk spannende thriller lijkt te worden... maar helaas. Het plot wordt steeds getergd door toevalligheden. Cliches en onregelmatigheden in het verhaal maken het af. Het acteerwerk wordt op den duur ook storend.

Eigenlijk kan ik me geen film van Jackson herinneren waarvan ik serieus dacht wat een goede prent, behalve zijn doorbraken met Jackie Brown en Pulp fiction, de rest is enkel "pulp"...

Theunissen

Leek op een soort van "tussendoortje" voor Samuel L. Jackson (hoewel hij best vaak in films te zien is) en zo moet je deze min of meer flauwe Misdaad / Thriller eigenlijk ook zien.

Ondanks dat er een aantal wendingen in het verhaal zitten en het verhaal zelf nog best aardig is, wist deze film me niet echt boeien of te pakken. Ook de uitvoering is niet al te best en dat is vooral te danken aan hoofdrolspeler Dominic Cooper die op zijn zachts gezegd "waardeloos" speelt en ook nergens weet te overtuigen. Alles wat hij van begin tot einde deed, was eigenlijk te belachelijk voor woorden. De makkelijke manier waarop hij op het einde ontsnapt uit het politiebureau is daar al een goed voorbeeld van en ook de manier hoe hij eerder in het verhaal achter Samuel L. Jackson aangaat. Het einde is overigens ook behoorlijk afgezaagd en cliché. Samuel L. Jackson deed het op routine nog enigszins redelijk, maar hij heeft duidelijk ook wel eens beter gespeeld.

Omdat het tempo opzicht wel hoog is en er ook redelijk wat gebeurt, kijkt deze film zich nog wel redelijk weg. Maar meer als een tussendoortje is het zeker niet.

avatar van danick61

danick61

Soms denk ik van "BEN IK NOU GEK?!!!!". Als ik naar sommige reactie kijk denk ik dat de verkeerde film heb gekeken. Ik vond de film minimaal 3 sterren waard.

Tarkus

Ondanks de sterke cast is deze film toch wel een tegenvaller.

Het verhaal lijkt maar geen vaart te krijgen, saai is en blijft het.

Bovendien is het wel een zeer korte film, 79 minuten, hoewel de hoes er 91 vermeldt; maar wat wil je... je krijgt een eindgeneriek van bijna 12 minuten (!!), snap niet wat daar de bedoeling van is, tenslotte betaal je daar als kijker ook voor en wordt je er niets wijzer van (de generiek is zo lang dat je alle info zelfs 2 maal te zien krijgt !!).

Kortom: tegenvaller, en een van de minst geslaagde rollen van Samuel L. Jackson.

scorsese

Matige film waarin een advocaat iemand aanrijdt met zijn auto en besluit om door te rijden. Een doorsnee thriller met een voorspelbaar verloop (zelfs de plotwendingen zag je ver van tevoren aankomen). Op zich een aardig uitgangspunt, maar het wordt wel ongeloofwaardiger aangezien het allemaal nogal ver gezocht is. Mede doordat de film niet te lang duurt nog een kleine 2.5 sterren.

avatar van tattoobob

tattoobob

Matig acteerwerk,matig script.....tis het allemaal net niet.

Ondanks dat red Jackson de film nog door zijn aanwezigheid...maar ik moet zeggen dat dit niet zijn beste film is.

avatar van Jeffrey050

Jeffrey050

• 1993 stemmen

Doordat hij niet al te lang duurt is het nog een leuke weg kijker, maar had hier echt veel meer van verwacht, het is een film waar je er al duizenden van hebt gezien

avatar van mayhemblik

mayhemblik

Alsof ik naar een aflevering van één of andere amerikaanse flut serie zat te kijken.

Acteren, verhaal en niet te vergeten de wel erg kinderachtige grime of schmink of hoe dat ook heet, alles was tenenkrommend.

avatar van K. V.

K. V.

Dit was nog een spannende film. 'k had niet echt verwachtingen, maar hij viel beter mee dan gedacht. Het verhaal wist me wel te boeien en was toch wel origineel. De cast deed het ook prima en de film zag er zeker ook niet slecht uit. De speelduur is ook goed, niet te lang en niet te kort.

'k heb me er prima mee vermaakt en vond hem zeker eens het bekijken waard.

avatar van missl

missl

Film begon heel sterk, over een man die doorrijdt na een hit and run en dan blijkt er nog meer aan de hand te zijn. Maar vervalt dan in een makkelijk kat en muis spelletje. Cooper speelt slecht en overdreven, Jackson doet eigenlijk niets behalve moeilijk kijken.

avatar van PKlijnstra

PKlijnstra

Ondanks dat dit een dertien in een dozijn film is, lees: kat en muis, boeide de film me wel. Verhaallijn is goed en neemt dertig van de totaal tachtig minuten durende film in beslag. Het word nergens echt saai en gezien de korte speelduur van de film, kijkt het lekker snel weg. De rol die Samuel L Jackson waar mag nemen, is hem echt op het lijf geschreven. Uitstekende cast. Goede thriller voor een regenachtige avond. 3.5*

avatar van Decec

Decec

Een goede misdaad/thriller film...

Prima en spannend verhaal...

Prima acteerwerk...

Bekende acteur Samuel L. Jackson...

Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

Prima achtergrond geluid/muziek

(Dolby Digital)...

avatar van sparkie

sparkie

Goede film. Onderhoudend. Gewoon een doorsnee thriller. Niers mis mee.

avatar van stratmans

stratmans

matige film heel proper gefilmd

avatar van MiekiePou

MiekiePou

Toch 3 sterren waard naar mijn mening, niet alle films hoeven voor mij enorme hoogvliegers te zijn en Oscar waardig . Dit zijn films met een lekker tempo en goed thriller niveau , ook Cooper en Jackson spelen goed genoeg om je de hele 80 minuten te boeien . Geen diepe lagen maar lekkere actie , iet wat voorspelbaar misschien. Dus gewoon een bak popcorn erbij, verstand op nul en lekker kijken

avatar van MiekiePou

MiekiePou

Decec schreef:

Een goede misdaad/thriller film...

Prima en spannend verhaal...

Prima acteerwerk...

Bekende acteur Samuel L. Jackson...

Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

Prima achtergrond geluid/muziek

(Dolby Digital)...