ad

Releasedatum: 17 januari 2014

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis

Over Reasonable Doubt

"Proof is the Burden"

Na een fataal ongeluk, waarbij de dader is doorgereden, moet de plaatsvervangend hoofdofficier van justitie, Mitch Brockden (Dominic Cooper), de verdachte Clinton Davis (Samuel L. Jackson) vervolgen voor de misdaad die hij heeft begaan. Mitch probeert de zaak te verwerpen wat vanwege onvoldoende bewijs ook lukt. Echter, na het proces, realiseert Mitch zich dat hij een verkeerde beslissing heeft gemaakt. Bevangen door schuldgevoel gaat hij op zoek naar de man die hij heeft vrijgesproken.

imageimageimageimageimage

avatar van schram101

schram101

avatar van 6-6-6

6-6-6

Wel een leuke thriller maar het verhaal anzich, houdt voor mijn geloofwaardigheid weinig stand. De aftiteling duurt maar liefts 11 minuten. Ik dacht dat er nog iets ging gebeuren maar nee, dus kleine teleurstelling er had meer in gezeten.

avatar van Dopke

Dopke

Als in het begin van de film een moeder haar dochter kwijt is, in paniek raakt, vervolgens compleet verloren een bepaalde richting een bos in rent en ze haar dochter direct vindt, dan weet je wel hoe raak het is met de logica van het script. En helaas wordt het door de hele film door bevestigd dat de film het niet al te nauw neemt met de logica en het verstand van zijn kijker. Over het algemeen zijn films tegenwoordig wat zelfbewuster, kritischer, meer doordacht, maar deze film (en dan met name het script) is een terugval naar het videovoer van de jaren ’90. Best vermakelijk verder, daar niet van, maar zonder Jackson zou deze film (terecht) een stille dood zijn gestorven. Cooper doet het overigens goed en is een veelzijdig acteur die we in de gaten moeten houden.

avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

• 1915 stemmen

Doorsnee.

Spannend of actievol is het niet - op misschien dat laatste stukje na - en de film biedt tevens geen sterk drama. Het richt de hoop dan op het plot waar er met wendingen gestrooid wordt maar het ook niet echt boeiend wilt worden.

avatar van Waackx

Waackx

Eigenlijk had de film na 30 minuten moeten worden beeindigd want dan was het verhaal best geloofwaardig gebleven want de rest slaat natuurlijk nergens op.

Waarom zou je als je ermee weg bent gekomen daarna nog als een soort Sherlock Holmes op onderzoek erop uitgaan terwijl je weet dat het slachtoffer een voormalig verkrachter is ?

Maar goed dan is de film idd snel af.

Maar de rest van zijn acties zijn ook volstrekt ongeloofwaardig en echt slim is hij ook niet;

welke gek gaat een man beledigen die een mes op je vrouw's nek heeft gezet?

Ach ja , Jackson zorgt er nog wel voor dat nog wel aan te kijken valt maar zoals hierboven al werd gezegd zonder hem was deze film terecht aan een stille dood gestorven.

avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

Het hoofd van Dominic Cooper op de poster lijkt wel uit een computerspel a la Mafia. Wat een vreemd glad 2D hoofd.

avatar van tattoobob

tattoobob

Samuel L. Jackson leent zich de laatstr tijd steeds meer voor de wat mindere films....net als vele andere acteurs...jammer want ik vind het toch wel bij een ander caliber horen,in de positieve zin.

Verder een krappe voldoende......net aan!

gauke

Samuel L.Jackson staat prominent op de poster, maar alhoewel hij een centrale figuur speelt is zijn totale aandeel in deze film, zeker in verhouding met Dominic Cooper, niet eens zo groot. Beiden spelen trouwens naar vermogen in deze matige en clichématige thriller, zonder verrassing, met de nodige toevalligheden en ook nog eens een paar ongeloofwaardige scènes.

avatar van Brabants

Brabants

Voor een film met een productiebudget van slechts 8 miljoen dollar, is het zeker geen mislukking. Toch ontbreekt het regelmatig aan logica en is de film zeer voorspelbaar. Al met al zit de vaart er lekker in, en biedt de film een onderhoudend verhaal.

avatar van boemboem27

boemboem27

beetje doorsnee thriller,maar zeker niet slecht.

Samuel L.Jackson heeft zijn rol weer met verve gespeeld.

goed einde,onderhoudend gewoon een voldoende.

avatar van mauswaus

mauswaus

Dopke schreef:

Als in het begin van de film een moeder haar dochter kwijt is, in paniek raakt, vervolgens compleet verloren een bepaalde richting een bos in rent en ze haar dochter direct vindt, dan weet je wel hoe raak het is met de logica van het script. .

die scene slaat idd helemaal nergens op, moeder loopt met zwijgend kind weg en kijkt nergens na... gelukkig is niet de hele film zoals deze scene

avatar van ricone

ricone

aardig filmpje, waarin Samuel Jackson glorieert, dominic cooper is te glad, had daar bv graag matt damon gezien, verhaal is wel aardig, verdiende sterren=3

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Het begint wel goed maar het wordt eigenlijk steeds minder en het einde is wel erg zwak en simpel. Acteerwerk is wel te pruimen. 2,5 ster

avatar van DragQueen

DragQueen

Leuke Thriller. Het verhaal is niet al te ingewikkeld, maar steekt prima in elkaar. De wendingen houden het ook interessant. Verder wordt er prima geacteerd door de cast. Samuel L. Jackson steelt wel de show. Vermakelijk kijkvoer. 3 Sterren.

avatar van harma

harma

als je de thriller bekijkt heb je bijna de hele film al gezien

avatar van Oliveri

Oliveri

Weinig verrassend deze thriller, verhaal en acteerwerk net voldoende wat mij betreft. 6/10

avatar van F-lower

F-lower

Ik vond deze film prima te doen. Het verhaal liep lekker vlot en ik vond dat er best nog wel wat spannende stukjes in zaten.

avatar van m1701

m1701

• 2084 stemmen

Op zich was het een aardige film, alleen duurde het wat lang.

Het middenstuk was erg spannend alleen helaas van die vele "toevalligheden" :

Opeens geen bereik met de telefoon, op 1 meter afstand met de auto staan en verwachten dat hij je niet ziet... , niet eerst de politie bellen voor je iemand achterna gaat rennen omdat hij je vriend in de cementfabriek heeft... Allemaal puntjes die ik een beetje jamer vond.

Grootste domper was toch wel het einde... pats boem afgelopen... en dan zo'n vaag emotioneel eindje wat nergens op slaat voegt ook niks toe.

Verhaal zelf en het acteerwerk waren wel goed.

avatar van SunChaser

SunChaser

Zo dat was slecht, cliché op cliché ,

avatar van TheThirdMark

TheThirdMark

Eerste klas bout film.

Cliché op cliché en ronduit ongeloofwaardig.

Ze hebben niet eens de moeite genomen een verhaal te volgen. Het is gewoon van de hak op de tak.

avatar van JakobFugger

JakobFugger

Ik geen hoge verwachtingen van deze film en bekeek hem slechts als een tussendoortje (zo'n 80 minuten speeltijd, dus niet al te lang). Het eerste deel van de film was ik enigszins verrast, want het was heel aardig. Het verhaal had best enige potentie, maar halverwege slaat het om en wordt het cliché op cliché en is het ook nergens spannend. Het gaat vervolgens allemaal via een bekend, maar wel wat achterhaald, draaiboek. Het is allemaal wel eerder gezien en ook beter. Inderdaad een tussendoortje, wat wel begon als een aardig tussendoortje, maar een niet al te lekkere nasmaak had. 2* .

avatar van qtano

qtano

Goede film voor wanneer er een avondje niks op tv iets.

Goed acteerwerk en best spannend.

Plot was niet héél onvoorspelbaar, maar je blijft zeker tot het einde kijken!

*3,0

avatar van hannes64

hannes64

qtano schreef:

Goede film voor wanneer er een avondje niks op tv iets.

Goed acteerwerk en best spannend.

Plot was niet héél onvoorspelbaar, maar je blijft zeker tot het einde kijken!

*3,0

Ja, dat vond ik er ook van, leuke, aardige film om 1 keer even te zien als er niets op tv is.

avatar van Chelsea94

Chelsea94

Lekkere snelle thriller, de tijd vloog voorbij.

Het eind is een beetje erg abrupt, maar ik heb me prima vermaakt met deze film!

avatar van Re73

Re73

Ik sluit me aan bij de reacties van Hannes64 en Chelsea94 met dat verschil dat ik 3 sterren geef

avatar van schumacher

schumacher

Geene vetten ze, pff.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Redelijke film maar voorspelbaar, redelijk verhaal.

Acteerwerk redelijk tot goed.

Script en regie goed, soundtrack neigde soms tot verveling.

Jackson blijft een genot om naar te kijken.

avatar van morreke

morreke

het eerste half uur was best nog spannend, maar van zodra zijn stem herkend werd verloor de film jammer genoeg zijn geloofwaardigheid, een beetje zoals een versleten band die wat strak gespannen staat en opeens kapot knalt. Film duurt ook maar 1u20 minuten, had ook nog wat meer verwacht, aangezien de video 1u31 aangaf. Niet dus, en een heel goedkoop einde

avatar van ikkegoemikke

ikkegoemikke

It looks like you just fucked up our reasonable doubt here, Mitch

Het leven lacht Mitch Brockden (Dominic Cooper) toe. Hij is een opkomende ster in de gerechtelijke wereld. Een flegmatieke advocaat die een vurig pleidooi kan voeren en die nooit een zaak verliest, zoals hij zelf heel overtuigend zei tegen zijn confrater, getrouwd met een beeldschone vrouw en een lieftallig pasgeboren dochtertje. De toekomst ziet er dus rooskleurig uit. Als hij dan ook nog eens een zaak wint is dit wel een uitstekende reden om dit te gaan vieren samen met de collega’s. Na een avondje tequila hijsen , rijd hij onbezorgd naar huis met zijn eigen auto en voert hij niet zijn initieel plan uit : een taxi nemen. Onderweg vreest hij aangehouden te worden door een politiepatrouille en slaat paniekerig een zijstraat in waar hij onverhoeds iemand van de weg maait. In normale omstandigheden zou je de hulpdiensten bellen en de man bijstaan tot deze arriveren. Mitch beslist echter om alleen te bellen en dan het slachtoffer in erbarmelijke toestand achter te laten. Abnormaal in realiteit. Voor het verder verloop in deze film eerder toepasselijk. Hoe gaat dit verder aflopen als iemand juist datgene doet, wat hij niet zou moeten doen ? De volgende dag verneemt hij dat een zekere Clinton Davis (Samuel L. jackson) opgepakt is als verdachte.

En dat is dan de aanloop naar een doorsnee, nietszeggende thriller. Een niemendalletje waar niemand ook maar enige ruchtbaarheid aan zou geven als Samuel L. Jackson er niet in meespeelde. Het onderwerp is al meermaals aan bod gekomen en is een inspiratieloos geheel met echt belachelijke onwaarschijnlijkheden. Toegegeven, Mitch is misschien wel een top-advocaat. Maar dat hij zich ook nog eens ontpopt als een rasechte detective die op een nogal domweg eenvoudige manier aanwijzingen ontdekt die blijkbaar voor doorgewinterde rechercheurs moeilijk te vinden zijn, slaat echt alles. Ik moet wel toegeven dat de wendingen in het verhaal niet evident zijn en ze je toch telkens op het verkeerde been zetten. Je zou ervan uit kunnen gaan dat Mitch zich de hele film in alle mogelijke bochten gaat wringen om uit de handen te blijven van het gerecht. Maar het was ook voor mij een raadsel waarom hij zich toch in deze zaak vastbijt, terwijl hij er zonder kleerscheuren vanaf kon raken. De momenten waarop hij geconfronteerd wordt met vragen en situaties waarna hij er telkens weer bewust van is dat hij diegene is die het misdrijf heeft begaan, is wel aardig uitgewerkt. Maar toch blijven de onwaarschijnlijkheden zich opstapelen. Ik had geen idee dat ontsnappen uit een politiekantoor zo doodsimpel was. En er is dan ook niemand die op het idee komt om het telefoontje na te trekken. Ik ga er echter toch van uit dat alle telefoonverkeer daar wordt afgetapt.

Jackson voelt zich blijkbaar wel lekker in het vel van een geschifte psychopathische maniak. “Meeting Evil” en “Oldboy” zijn de laatste films die ik gezien heb waarin hij speelde. In beide films vertolkte hij ook een nietsontziende gestoorde persoon, die er niks mee inzat om te zorgen voor wat extra slachtoffers. Toch had ik soms het gevoel dat hij hier niet met totale overgave in meedeed. Hij nam zijn befaamde "Samuel L. Jackson”-houding weer aan , maar ging jammerlijk af als een gieter bij het geweeklaag en gejammer vol zelfmedelijden in de slotminuten. Het slot was dan ook helemaal niet verrassend en eigenlijk wel een ontgoocheling. Dominic Cooper zei me eigenlijk niks en herkende hem ook niet op het eerste moment. Blijkt hij toch wel een rol van betekenis gespeeld te hebben in “Abraham lincoln : Vampire hunter”. Geen memorabele film vond ik toen, en dus blijkbaar gewist uit mijn geheugen. Over het algemeen was zijn prestatie voldoende, buiten soms wel echt vreemde gelaatsuitdrukkingen. Maar beide konden het inhoudsloze en stuurloos verhaal niet echt redden, ongeacht hun inspanningen.

Meest positieve van deze film is tenslotte de tijdsduur. Het is een korte 80 minuten durende film waardoor je niet de tijd krijgt om je erover te ergeren. Wil je een doorsnee niet-intellectuele halfzachte thriller zonder enige suspens , dan moet je zeker deze eens een kans geven. Maar ik ben er bijna zeker van dat er betere films te kiezen zijn die meer waar voor je geld geven.