Road to Singapore (1940)

Komedie / Muziek

geregisseerd door Victor Schertzinger
met Bing Crosby, Dorothy Lamour en Bob Hope

Twee mannen willen niets met vrouwen te maken hebben. Ze leiden hun leven en willen maar niet trouwen. Ze gaan naar Singapore en zien een vrouw die ze hun voornemen doet vergeten. Ze besteden al hun tijd om haar het hof te maken en de ander zwart te maken.

Hope & Crosby.

Na Zanzibar de eerste uit de Road reeks maar eens opgezocht. Logisch dat het duo Crosby & Hope na deze film nog een reeks vervolgen hebben gemaakt. Het gaat hen best goed af, korte maar vlotte en degelijke comedies.

Deze mag dan wel een worstelende gorilla missen, de rest van de formule ligt al van het begin vast. Hope & Crosby die de vrouwen afzweren maar bij de eerste beste rok alweer overstag gaan. Een paar nummertjes, mensen die achter hen aan zitten om verschillende redenen en een dame die maar moeilijk kan kiezen wanneer het mannen aankomt.

Af en toe een geslaagd grapje, maar vooral overtuigende feel-good. Verder stelt het allemaal niet zoveel voor en de regie is slapjes, maar als reeksje geen straf om een keer te kijken.

avatar van bunkerboy
The road films ... een betere feel good reeks is er niet
geweldig het samenspel tussen Crosby en Hope en al the jokes , veel zullen nu de moderne kijker ontgaan , maar als je de tijd een beetje kent en de amerikaanse politiek zul je zeer veel pareltjes ontdekken
ik zou zeggen probeer ze te zien
een 4