Road to Zanzibar (1941)

geregisseerd door Victor Schertzinger
met Bing Crosby, Bob Hope en Dorothy Lamour

Chuck en zijn vriend Fearless reizen naar het Zuid-Afrikaanse karnaval, waar hun show een brand veroorzaakt. Na verschillende uitwegen hebben ze eindelijk genoeg geld om terug te keren naar Amerika, wanneer Chuck het uitgeeft aan verloren diamantenmijn.

Redelijke muzikale komedie met liedjes van "You Lucky People, You", performed by Bing Crosby
"African Etude / Road To Zanzibar", performed by Bing Crosby and a chorus while on safari
"You're Dangerous", by Dorothy Lamour
"It's Always You", by Bing Crosby

Oud.

Maar op een plastieken manier af en toe nog wel charmant, beetje dat fake kaiju sfeertje uit King Kong/Gojira dat het bij momenten wel grappig maakt (zoals het worstelen met de gorilla. Het ziet er vaak erg goedkoop uit allemaal, maar het wordt wel lekker droog gebracht.

Hope en Crosby zijn een aardig duo, moet wel zeggen dat Crosby (en tegenspeler) per film nooit veel veranderen. Wat gekeuvel rond één of andere love interest, weinig serieuze romatische perikelen en wat humor in de kantlijn. Al komt die in deze film dan wat meer op de voorgrond te liggen, waarbij het show-element wat meer naar achteren verdwijnt.

Beetje fout (maak nu nog maar eens zo'n film over Afrika) en absoluut geen hoogstaande grappen, maar het zijn net die zaken die het nu nog enigszins grappig maken. Blijkbaar zijn er nog een viertal (?) Road To .. films, binnenkort maar eens de rest proberen.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Iets leuker(voor mij althans) dan het eerste deel.
Bing Crosby & Bob Hope hebben duidelijk veel plezier in hun rollen en Dorothy Lamour is net als in de eerste film een leuke toevoeging.