Playing It Cool (2014)

Alternatieve titel: A Many Splintered Thing

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Justin Reardon
met Chris Evans, Michelle Monaghan en Luke Wilson

Een jongeman (Chris Evans) is gedesillusioneerd door de liefde voor een adembenemende jonge vrouw. Op een benefietdiner besluit hij zich voor te doen als een filantroop om met haar in contact te komen. Ze blijkt echter verloofd te zijn met iemand die niet graag heeft dat ze op een date gaat. Aangemoedigd door zijn eclectische vrienden besluit hij de uitdaging aan te gaan. Hij veinst een platonische relatie met haar om haar te kunnen blijven zien en uiteindelijk haar hart te veroveren.

Een luchtige komedie over een scenarioschrijver die gedesillusioneerd was in de liefde, met best energieke dialogen en een goed spelende cast. Het verhaal had echter een vreemde en hopelijk inmiddels achterhaalde boodschap: mannen en vrouwen kunnen geen "normale vriendschap" met elkaar aangaan en onderhouden.

avatar van très joliette
Niet goed, niet slecht. Michelle vind ik een prettige actrice. Chris raakte me wat minder. Het verhaal was prima en de animatiestukjes er tussen waren verfrissend. Zijn stem door het verhaal heen vond ik persoonlijk het verhaal verstoren. Geen aanrader maar geen straf om naar te kijken.

avatar van IH88
“So the story goes:The guy falls in love with a girl the second he meets her, but it takes them a lifetime to get it together.”

Playing It Cool is een aardige formulefilm die iets te veel zijn best doet om apart en anders te zijn dan de rest van de romantische komedies maar op het eind zelf ook niets meer of minder is dan een standaard romcom. Dat is niet echt een probleem want het verhaal over een schrijver die verliefd wordt op een vrouw maar die liefde (nog) niet beantwoord ziet worden, wordt op een leuke en soms originele manier verfilmd.

Me (de film doet niet aan namen) heeft een vriendengroep die bestaat uit kleurrijke figuren die hem constant van (ongevraagd) advies voorzien en dat zorgt voor een aantal komische situaties. Dat Me schrijft over zijn avonturen met Her is een leuke vondst en zorgt voor een rode draad in het verhaal. Het einde gaat volledig over de top en staat in schril contrast met de rest van de film maar Evans en Monaghan hebben een prettige chemie en verkopen het prijzenswaardig. Aubrey Plaza, Topher Grace (eindelijk een rol waar hij voor gemaakt lijkt), Luke Wilson, Anthony Mackie en Philip Baker Hall hebben leuke bijrollen als vrienden van Me. Playing It Cool is geen hoogstaande romcom maar vermakelijke is het allemaal wel.

Lekker kijkende romcom, niet super, maar zeker vermakelijk voor de doordeweekse dag
Leuk bedacht dat Chris steeds zichzelf en Michelle ziet in de verhalen van anderen.

Ik geef hem een 7 want een 6 is voor mij te weinig voor een goed onderhoudende film. een 5 zegt IH88 IH88?? Waarom dan zo'n best goede beoordeling geven?

avatar van IH88
Ik zat eerst aan drie sterren te denken maar ik stoorde mij toch wel heel erg aan het einde. Dat gaf een hele nare nasmaak. Maar de acteurs zijn leuk en het verhaal is op zich wel origineel.

avatar van Decec
Een redelijk komedie/romantiek film...
Redelijk verhaal...
Redelijk acteerwerk...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld....
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

Op film1 een exemplaar gezien van 94 minuten, bestaat er ook één van twee uur? In dat geval kan ik me de negatieve reacties hierboven goed voorstellen, want de blijkbaar verkorte film die ik heb bekeken begint erg sterk met leuke, scherpe dialogen en vindingrijke beelden maar zelfs deze versie gaat naar het einde toe erg rekken. Dan ga je je wat storen aan het gezeur van Evans, de onwaarschijnlijkheid dat hij een relatie wil en krijgt met de meer evenwichtige Monaghan(gebaseerd op een leugen bovendien) en het vreselijke clichè einde.
Gemiddelde score dus uiteindelijk, terwijl ik het eerste gedeelte dacht dat we een relatiekomedie te zien kregen waaraan de Woody Allen van de laatste twintig jaar een voorbeeld aan kon nemen.

avatar van Daan258
Oeeerrrrsaaie film.
Had hem eigenlijk alleen aangezet omdat de cast me wel aansprak maar ik heb het ongeveer maar 45 min volgehouden en ik moest hem toen echt uitgooien. Niks aan.
Zal daarom ook geen stem uitbrengen.

avatar van Gish
Alleen de leuke Michelle Monaghan is de moeite van het kijken waard, verder is het verhaal te onbeduidend. Er moet voldoende chemistry zijn maar Chris Evans mist daarvoor de juiste uitstraling.

Hoofdpersoon is een zak die meisjes het bed in kletst en dan geen rekening houdt met hun gevoelens, want zn moeder is -boehoe- weg. Overkomt hem ongeveer hetzelfde, dan voelt dat toch als karma. Helaas loopt het goed af. Ik had liever gezien dat hij zn lesje leerde.

avatar van wwelover
Vond de leukste momenten met zijn schrijversvrienden. Daar zat een betere film achter.