Shriek If You Know What I Did Last Friday the Thirteenth (2000)

Alternatieve titel: Shriek If You Know What I Did Last Friday the 13th

Horror / Komedie

geregisseerd door John Blanchard
met Tiffani Thiessen, Julie Benz en Tom Arnold

Een groep populaire highschool studenten wordt gestalked door een gemaskerde moordenaar. De journaliste Hagitha Utslay brengt verslag uit van de gebeurtenissen.

avatar van Butchers
Bluebell schreef:
wannabe scary movie... deze zuigt!

Wel fijn om te weten dat deze films hetzelfde jaar zijn uitgekomen, dus niemand wannabe is.

avatar van Martijnnn
En bovendien is Scary Movie net zo slecht

Net weer gezien. Blijft een ongelofelijk k*tte film. Zo ontiegelijk flauw. Heerlijk.

avatar van rep_robert
Shriek is nog niet gemaakt in de periode van alle flauwe parodieën die zijn gekomen na Scary Movie. Dat valt ook te merken aan de soort humor, vooral in het begin van de film is alles heerlijk droog, onzinnig en vooral ook totaal niet logisch. Een spervuur van grappen wordt op je afgevuurd, de helft komt niet aan. Maar omdat er zoveel op je af komt blijft er toch veel te lachen.

Toch schijnt de formule in deze film op gebruikt te zijn na ruim een half uur. De film zakt als een plumpudding in elkaar om vervolgens als een veel te lange nachtkaars te doven. Er valt op een gegeven gewoon niks meer te lachen om de film. Jammer, een gemiste kans. Scary Movie blijft toch een koning.

Verlaging van een halve ster. 2* -->1,5*

avatar van JustMike
Slecht, paar keer gelachen, maar tht's it.

Ik vond hem niet echt leuk, het is niet zoals scary movie, die ik wel erg grappig vond, ik vind hem er niet echt op lijken, het is ook geen knock-off, aangezien het uit hetzelfde jaar is. Maar een van die films heeft het grote publiek in een goede manier bereikt. En dat is deze dus niet.

Het verhaal was slecht, de acteerprestaties vielen nog wel mee, niet heel slecht. Maar om ze goed te noemne is ook weer zo. De film verliest ook de meeste van de grappen. Het zijn er veel, maar zoals rep_robert al zei, de helft komt niet aan. Dit soort films worden de laatste tijd toch niet echt gewaardeerd door het film kijkende publiek, en dan is deze nog een van de slechtste!

1.5

avatar van daxclusive
Slechte film, totaal niet komisch.
Enige pluspuntje is Tiffany Thiessen

avatar van puppet master
Tja, Scary Movie was idd leuker maar deze zit toch ongeveer in dezefde catogerie.
Wel leuk voor een keer gezien te hebben maar daar blijft het dan ook bij, flauwe grappen en er komen dus ook fragmenten in voor van andere films, hetzelfde als bij Scary Movie , maar dat ze het deel van I Know What You Didd Last Summer met het aangereden hert 4x moesten herhalen werd het een beetje saai.
Tiffany Amber Thiessen was het enige wat me er van weerhield om de dvd vroeg tijdig te stoppen

1,5* voor Tiffany

avatar van Friday the 13 th
Kan er mij niet meer veel van herinneren. Lang geleden een keertje gezien. Een Scary Movie kloon, maar dan slechter dan eerst vernoemde.

avatar van Spetie
Een Film die graag wil meeliften op het succes van Scary Movie. Tenminste, zo lijkt het.

Shriek is echter bij lange na niet zo leuk. Er wordt een spervuur aan grappen op de kijker afgevuurd in de hoop dat er af en toe iets leuks tussen zit. Dat is af en toe ook het geval, maar met de nadruk op af en toe. Vooral in de talloze woordgrappen zit soms nog een geslaagde woordgrap tussen. De manier waarop Prince in deze film te kijk wordt gezet door collega Coolio is nog wel grappig.

Toch zijn de leuke grappen op een hand te tellen en duurt de film nog best lang, doordat het tweede gedeelte van de film helemaal niet leuks meer te bieden heeft, of je moet graag naar Tiffani Amber Thiessen willen kijken.

avatar van Franza
Ik vond het echt een hele leuke film

Pas op: kijk deze film alleen als je hele flauwe humor hebt

avatar van FilmProduction
Niet gezien, maar aan de titel te zien een parodie op 'Scream', 'I know what you did last summer' en 'Friday the 13th.

avatar van ReplicaF
Totaal niet grappig. Scary Movie is 100 keer beter dan dit slappe aftreksel.

avatar van Curriculum
Had niet veel verwacht, maar viel me toch mee.

best grappig... paar keer redelijk subtiel moeten lachen. Cast doet het aardig.