The One (2001)

2,52

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door James Wong
met Jet Li, Carla Gugino en Delroy Lindo

Agent Gabriel Yulaw wordt geconfronteerd met een kwaadaardige versie van zichzelf die ontsnapt is uit een parallel universum. Hij is van plan Gabriel te vermoorden, om zo zijn krachten over te kunnen nemen.

118 BERICHTEN 16 MENINGEN

Nomak
geplaatst: 1 maart 2009, 20:26 uur [permalink]
Gewoon kijken als je de kans hebt, is een uitstekende actiefilm met een leuk verhaal.

geplaatst: 13 juni 2009, 00:58 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Aan de ene kant is dit een erg gelikt Hollywood filmpje waar de special effects belangrijker lijken te zijn dan het script, maar aan de andere kant moet ik toch toegeven dat de film met het multiversum gegeven en de aanwezigheid van Jet Li (2 keer) erg goed werkt. De special effects zien er soms matig uit, door de juiste montage stoorde dit me geen enkel moment. Ik ben het er ook mee eens dat in de Hong Kong films de choreografie er veel beter uitziet, maar wat dit soort films met zich meebrengen is vooral een spannendere soundtrack (ondanks dat ik geen nu-metal fan ben, pasten deze nummers er erg goed bij) en een wat serieuzere indruk. Jason Statham deed het wat mij betreft prima, al weet ik nog niet precies hoe ik Li in deze film moet inschatten. HIj heeft duidelijk moeite met de juiste uitspraak, maar heeft aan de andere kant wel de perfecte mimiek om de scenes en dialogen te laten werken. Wat mij alleen een beetje tegenstond was de manier hoe hij met de dood van zijn vrouw omging, dit had wat mij betreft emotioneler gekund.

Voor de Hong Kong Li puristen is The One duidelijk een stap terug, maar ik heb toch behoorlijk genoten van deze vakkundig in elkaar gezette actiefilm, die het met het omniversumreizen als uitgangspunt qua script toch behoorlijk voor elkaar heeft. The One is geen diepgaande film, maar pretendeert het voor mijn gevoel ook nergens te zijn.

geplaatst: 28 juni 2009, 23:11 uur [permalink]
Ik vond hem niet zo goed. Verhaal viel wat tegen. Het duurde ook niet lang. Er gebeurde ook niet al te veel in. Ik ben geen grote fan van Jet Li, slecht doet hij het niet. Jason Statham speelde wel goed.

avatar van niethie
geplaatst: 7 december 2009, 21:53 uur [permalink]
Echt zo'n filmpje dat je toen de tijd als goedkoop ex-rental bij de plaatselijke videotheek kocht (natuurlijk vol krassen!!) en dan op je pas gekochte dvd speler ging afspelen, mooie herrineringen al was de film zelf niet best. Dit is echt typisch zo'n voorbeeld van een film gemaakt in de navolging van de hele Matrix hype die destijds volop heerste. Gedomineerd door over-de-top CGI effecten die een slecht verhaal veroezelen.
Maar goed, Jet Li was toen extreem coole he, dus nam je het er maar op de koop bij.

2 sterren

.........

..............................sweeeeett

avatar van MovieMind

geplaatst: 29 mei 2010, 17:19 uur [permalink]
Een aardig filmpje met een leuk verhaal.

avatar van Multivitamine
geplaatst: 29 juni 2010, 22:55 uur [permalink]
Zeer goede 'kung fu-schiet' film met een vleugje SF in een heel modern jasje.

Leuke combinatie, het is geen film waar je diep bij na hoeft te denken maar zeer vermakelijk om te zien. Alleen het einde vond ik iets wat slapjes.

geplaatst: 3 juli 2010, 17:06 uur [permalink]
zeker een goede film, absoluut. leuke actie, erg mooi allemaal. orgineel. prima.

geplaatst: 4 juli 2010, 22:41 uur [permalink]
jackie chan schreef:
'Kijk liever Twin Dragons.

Jackie vs Jackie.. En daar is het eigenlijk veel simpeler maar wel stukken beter

Jet Li is wel goed maar het is een teveel een acteurtje als Schwartsenegger, Siegel, Willis. En tja dan al die slow motion is beetje storend.

Geef mij Twin Dragons maar!

Schwarzenegger en Seagal zullen we hier volgens mij mee bedoelen??

avatar van DonOswaldo
geplaatst: 10 oktober 2010, 21:07 uur [permalink]
Niet een sterk filmpje, maar wel een solide wegkijkertje.

Het concept is boeiend genoeg om niet te vervelen, de vaart zit er lekker in en met Jason Statham, Delroy Lindo en Carla Gugino in de bijrollen zit je ook wel goed.

Jet Li blijft natuurlijk ook aangenaam voor dit soort filmpjes. Daarbij ook een goede keus om de verschillende Li's ook verschillende vechtstijlen te laten gebruiken.

De bombastische muziek was wel een groot minpunt. Beter gezegd, vervelend bombastische muziek, er is ook goed bombasme.

avatar van sinterklaas
geplaatst: 5 november 2010, 12:29 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Ja, een meesterwerk is het niet, maar toch is dit wel een erg fijn Jet Li filmpje. Associeerde altijd deze film met het nummer van Limp Biz Kid, Dat nummer als soundtrack zou helemaal niet hebben misstaan.

Verder is het gewoon weer lekker onderuitgezakt genieten van deze film. Verhaal heeft ie niet en de regiseur van Final Destination kiest niet echt een richting uit maar de actiescenes en vechtscenes blijven natuurlijk altijd leuk. Ook leuk om Jason Statham hierin te zien en dat we dit keer te maken hebben met 2 Jet Li's, zowel de goede als de slechte. Verder vond ik die futuristische high tech snufjes ook zeker een lust voor het oog en dat is ook zeker goed verzorgt voor een leegloop actiefilm. Aan het einde gaan we voor good guy Li zelfs nog even 20 jaar verder in de tijd en voor de Bad Guy li zelfs nog verder in de tijd in een verwoeste wereld.

Verder heb ik me zeker vermaakt met deze film. Jet Li blijft ook gewoon goed, en ook in Hollywood.

avatar van 606
geplaatst: 16 april 2011, 21:45 uur [permalink]
Ach ja gewoon weg leuk popcorn vermaak met voldoende actie.
Jet li en statham waren prima.

3 sterren

avatar van sofripa
geplaatst: 16 april 2011, 23:01 uur [permalink]
Beetje slappe zooi. Effecten maar matig. Statham heeft haar !!

geplaatst: 19 april 2011, 11:45 uur [permalink]
Ondanks het dunne verhaal, kan deze film nog wel voor enigszins vermaak zorgen. Dit mede dankzij de actiescènes die me bij vlagen deden denken aan The Matrix . Het acteerwerk was beneden niveau. Vooral in de drama scènes kwam de cast erg ongeloofwaardig over. Kan er geen voldoende van maken.

Redelijk.

avatar van JustMike
geplaatst: 8 mei 2011, 22:06 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
The 1

Ik vond het een leuke film, goede actie, grappig verhaal. En goede sci-fi. Soms waren de effecten iets minder, maar dat heb je al snel. Ik heb me helemaal niet verveeld tijdens deze film. Ik vond het een aanrader. Het vechten tegen jezelf vond ik ook erg leuk. Mooi gedaan.

Als je je verveelt, kijk dan echt deze film, hij is spannend vond ik zelf.

avatar van RuudC
geplaatst: 12 december 2011, 10:49 uur [permalink]
Li versus li. Ik geloof graag dat zijn HK films beter zijn, maar The One is verre van slecht. Het is een leuk SF avontuur met goede martial arts en prima choreografie. Het deed me op den duur een beetje denken aan Highlander, zeker wanneer Connor McLeod geciteerd werd (There can be only one). Absoluut een leuke en vooral goed verzorgde film waarin leuk wordt omgesprongen met verschillende dimensies. Het slotgevecht is leuk, maar eerlijk gezegd vond ik de eerste actiescenes beter. Het verloop is een beetje dertien-in-een-dozijn. Niet storend verder, want tegen de tijd dat je dat doorhebt, is de film weer voorbij. Alleen de soundtrack is crap.

avatar van Insignificance
geplaatst: 16 januari 2012, 23:31 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Papa Roach en consorten. Barre tijden. Verder ook een redelijk onbeduidend actiefilmpje. Na de beroerde verteller die de film voorstelt, de eerste lelijke capriolen, zoals een slow motion en een sprintje, en dus die vreselijke muziek eronder, is de stop knop meteen al erg verleidelijk. In dat licht valt de rest nog enigszins mee.

Dommig verhaaltje, maar wel een redelijk tempo met aardig verspreide confrontaties. Het valt uiteindelijk toch weer tegen. Jet Li in tweevoud en met power ups, dat belooft wat, maar de finale is toch nog redelijk tam. Als er iets bij blijft, en die kans is bijzonder klein, is het een momentje van daarvoor. Wanneer ie met motors gaat meppen.

avatar van Spetie
Spetie (moderator)
geplaatst: 31 januari 2012, 16:25 uur [permalink]
Een lekker onzinnig filmpje dat qua verhaal en actie een beetje lijkt mee te liften op het succes van The Matrix destijds, zelfs de titel doet daar enigszins aan denken.

The One is echter bij lange na niet van dat niveau. Waar het op papier allemaal best interessant oogt, is The One in de praktijk niet meer dan een simpel actiefilmpje en niet eens een hele goede. Jet Li komt zichzelf een aantal keer tegen, eigenlijk het leukste punt van de gehele film om hem zo een keer te zien vechten. Maar echt boeiend wordt de film verder nooit. Zowel Li als de karakters van Statham en Lindo krijgen geen diepgang, waardoor je totaal geen gevoel of enige feeling met ze krijgt. De gevechten zijn aardig al had het op sommige punten nog wel wat beter gekund.

Uiteindelijk verveelt de film niet, daarvoor zit er teveel vaart in. Maar goed is het allemaal niet. Uitiendelijk is het een matige en simpel vechtfilmpje geworden, maar de film had op zich potentie om meer te kunnen worden. Het is er alleen niet uitgehaald door Regisseur Wong en dat is achteraf gezien misschien wel jammer.

geplaatst: 23 augustus 2012, 23:22 uur [permalink]
super gave film. mooie effects. en 2 jet li's erg cool gedacht.
3.5 ster ik denk als ik hem nog een keer kijk dat er wel 1 ster bij gaat komen

avatar van DeWolff
geplaatst: 12 december 2012, 18:01 uur [permalink]
Vermakelijke film en de muziek past er goed bij. Af en toe wel goed opletten als de slechte Li de goede uit de weg wil ruimen, soms weet je echt niet welk vd twee nu de goede is.

avatar van Rico120
geplaatst: 7 april 2015, 11:08 uur [permalink]
ik hou wel van een goed staaltje vecht film

avatar van macrobody
geplaatst: 6 augustus 2015, 10:22 uur [permalink]
Lekkere simplistische actiefilm. Niet verder over nadenken.

geplaatst: 6 november 2015, 17:10 uur [permalink]
De oosterse gevechten met enige matrix-ingrediënten zagen er prachtig uit, maar de cast, op de charismatisch overkomende Jet Li na, vond ik uiterst middelmatig en de dialogen leken geen moment in evenwicht. Van een goed lopend, mooi afgerond verhaal was geen sprake; het sprong van de ene gebeurtenis naar de volgende.

geplaatst: 21 januari 2016, 19:24 uur [permalink]
Niet veel bijzonders deze film.
Ben al niet zo voor het genre met Oosterse gevechten, en dit is dan nog allemaal een beetje extra overdreven.
Ook het scenario is niet veel waard.
En ja, zoals anderen al zeiden, Jason Statham mét haar !!

geplaatst: 31 januari 2016, 20:24 uur [permalink]
Geen bijzonder, goed verhaal. Blijft allemaal een beetje op de oppervlakte. Maar door de vaart kijkt de film goed weg. Daarnaast ben ik dol op Jet Li. Alhoewel ik hem geen super acteur vind, heeft hij iets waardoor ik hem toch erg waardeer in films en dus ook deze goed verteerbaar maak.

avatar van jippie2010
geplaatst: 20 februari 2016, 13:03 uur [permalink]
Het plot wat op zichzelf best een aardig uitgangspunt heeft, wordt slechts als minimaal kader gebruikt om een simpele actiefilm neer te zetten met 13 in een dozijn vechtscènes.
Snelheid zit er goed in en kijkt daardoor lekker weg, maar meer ook niet. *2,5

avatar van nadrin
geplaatst: 11 oktober 2016, 19:45 uur [permalink]
Bij vlagen te genieten

avatar van Kondoro0614
geplaatst: 25 februari, 12:23 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
The One

Vandaag toch maar even opzoek gegaan naar een ‘simpel’ filmpje die snel weg kon kijken en niet al te lang duurde. Toen ik uitkwam bij The One was ik er wel erg benieuwd naar, Jet Li kom ik niet vaak tegen en in een film en samenwerking met Jason Statham kon de film niet uit blijven en heb ik hem dan toch aangezet. Ben achteraf een beetje geschrokken, ik weet dat het een Sciencefiction film was maar ik vond het te cliché en ook erg beroerd dat James Wong een scene ging herhalen maar dan in een ander ‘universum’. Een zogenaamde gevangene moest worden vervoert waarbij er een dubbelgange van Li rond liep, eerst was het Lawless en daarna was het Gabe. Wanneer de gevangene bijna bij de auto was, werd er geschoten uit de luchtkanalen waarbij Yulaw zijn dubbelgangers moest vermoorden.

Dat was echter al een minpunt van deze film maar, er gaan er nog velen volgen. Ik vind The One een slechte film, en dan niet persoonlijk de rol van Jet Li of Jason Statham in deze film, die ik juist wel fijn vond acteren, het was een totaal plaatje waar James Wong vaak de fout in ging. Het zal niet het eerste punt zijn waar ik het over had wat alleen fout is, wanneer de twee Li’s gingen vechten op het einde, het moment wanneer de laatste Li over kan blijven (in de fabriek), worden er hier en daar slomo-beelden gebruikt, waarbij 1 van de Li’s op de grond valt. Ik weet niet of het zo hoorde maar, deze Li was gewoon nog transparant, alsof ze waren vergeten hem er honderdprocent in te plakken.

Daarnaast is de muziekkeuze in de film wel erg gaaf!! Maar, het past er totaal niet bij. Je begint bij ‘Drowning Pool - Bodies‘ en word vervolgt door het goudse Disturbed met ‘Disturbed - Down With The Sickness ‘ die ik overigens ook live heb mogen bewonderen in Amsterdam. En daarna volgen er sowieso nog twee Papa Roach nummers: ‘Papa Roach - Last Resort ‘ en ‘Papa Roach - Blood Brothers‘ . Waar ook al de Lyrics passends zijn qua “Cut my live in two pieces, this is my last resort” en zo gevolgd, dus daar is wel goed over nagedacht. Toch heeft The One geen setting waar deze keiharde Rock/Metal nummers bij gedraaid moeten worden, zo hard is de film namelijk niet!

The One heeft een heel simpel verhaal. Yulaw is onderweg naar elk universum om zijn soortgelijken te vermoorden zodat hij de enige in het universum is en mega sterk. Hij word achter na gezet door twee speciale agenten en had nu Gabe in het vizier. Helaas loopt die niet helemaal volgens plan en Gabe weet te ontsnappen en gaat zelfs met de twee agenten achter Yulaw aan, die vervolgens verliest.

Mega simpel verhaal, het concept was nog wel te doen maar ik vond de film erg tegenvallen en was nog niet af toen hij uit kwam, erg zonde dus!