Club Sándwich (2013)

Alternatieve titel: Club Sandwich

Mexico

geregisseerd door Fernando Eimbcke
met Lucio Giménez Cacho, María Renée Prudencio en Danae Reynaud

De 35-jarige alleenstaande moeder Paloma (María Renee Prudencio) en haar vijftien jaar oude zoon Hector (Lucio Gimenez Cacho) brengen hun vakantie door in een hotel aan het strand. Ze zijn elkaars beste vrienden, brengen de meeste tijd samen door, schertsen en delen zelfs hun intieme gedachten terwijl ze elkaars rug met zonnecrème inwrijven. Maar de delicate balans wordt verstoord wanneer Hector Jazmin ontmoet, een meisje van zijn leeftijd...

Première in Toronto. Klinkt weer typisch Eimbcke en kon wel eens goed uitpakken!

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Een nieuwe Eimbcke! Trailer is fijn. Blij mee.

avatar van Naomi Watts
Hele leuke film met echt sublieme deadpan humor. Enorm genoten van de awkward situatiehumor, het gespeel met de cheap off-season elementen, de erg ongemakkelijke maar aandoenlijke communicatie tussen Hector en Jazmin en het worstelen van Paloma daarmee. Ook buiten de joke excecutions om, zorgt de ongemakkelijke atmosfeer voor ook veel glimlachjes. Eimbcke weet op een subtiele wijze de karakteruitdieping het narratief van genoeg vaart te voorzien. Erg leuk.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Ik was best verbaasd over de lage notering in de publieksstand voor deze film. Maar ergens had ik het ook wel kunnen weten, ik had de indruk dat ik het meest van de film genoot van iedereen in de zaal. Deze Eimbcke lijkt me in ieder geval een stuk toegankelijker dan de vorige. Eimbcke kiest wel weer voor een beperkte omgeving, een hotelletje ditmaal. Ook is er weer een jongen van wie het leven gedurende de film een klein stukje verder komt. Club Sandwich komt van de drie Eimbckes het dichtste bij een komedie. Al haalt de film die humor vooral uit lichte uitvergrotingen van de ongemakkelijke situaties die bij de soort van driehoeksverhouding in de film en Eimbckes gevoel voor timing. Zorgvuldig gemaakt, liefdevol en erg consequent qua toon. Hooguit misschien wat minder uniek dan zijn vorige films. Maar fijn is het, heel fijn.

avatar van Airbakke
Eimbcke's nieuwe is een schot in de roos, zo'n schitterend leuke film.
De regisseur behoort tot één van mijn 4 à 5 favoriete Mexicaanse regisseurs van het moment.

Hoog in mijn top van beste Mexicaanse films van het moment!:
Best Mexican films 2010-2014 - The Filmtransition
Er staat ook een klein stukje over de film.

Sfeervolle rustige mooie film, gebeurt bijna niks. Maar rollenspel is mooi gebracht

Naomi Watts schreef:

Niets meer op aan te vullen . Genoten !

avatar van Martxela
Ik vond deze film echt slaapverwekkend. Ik ben gek op arthouse films, heb ook geen moeite met lange shots of details, maar dit was voor mij echt te sloom, te traag, te saai. Lake Tahoe daarentegen, ook van Eimbcke, vond ik wel erg goed. Jammer, ongetwijfeld een kwestie van smaak. Maar het kon mij geen moment boeien.

Zooo wat n tegenvallende film, ik hou van arthouse films.. Maar deze nee.

De film is traag, sloom en er gebeurd letterlijk niets.
Het speelt zich allemaal af in een hotel.. en heel even op t strand.
Het gaat over een jongen die met zn moeder op vakantie is en die 2 zijn heel close...
Dan word de jongen verliefd op n meisje..
Maar er zit totaal geen interactie tussen die twee.. of enige gevoel voor chemie...

Toch zitten er wel nog wat mooie scenes tussen maar weten de film niet te redden

kleine 1.5*

avatar van Zeriel
Een pure onthaastingsfilm, voor de liefhebbers.......

avatar van BlueJudaskiss
Had me qua tempo al op het ergste voorbereid, maar het viel mee. In alle kalmte en ernst behoorlijk grappig, met een paar behoorlijk ongemakkelijke momenten. Niet verwacht, maar ik vond dit érg leuk.

avatar van Baboesjka
Ik vind het een mooie, rustige film. Het stoorde mij niet dat er vrij weinig gebeurd. Dat vind ik juist krachtig bij deze film. Het bleef wat mij betreft boeiend en het acteerwerk is goed. Ja, smaken verschillen, maar ik houd hiervan. Ik vind het bovendien erg knap dat de ongemakkelijke sfeer sterk wordt gebracht. Ik kon het echt voelen. Vijf sterren!