ad

Geregisseerd door: Joanna Hogg

Met onder meer: Viv Albertine, Liam Gillick en Tom Hiddleston

Releasedatum: 9 augustus 2013

Over Exhibition

Wanneer D (Viv Albertine) en H (Liam Gillick) besluiten om hun huis te verkopen waar ze twee decennia met liefde in gewoond hebben, begint het proces van afscheid nemen van een gemeenschappelijke geschiedenis onder één dak. De ontreddering veroorzaakt echter angsten waardoor de kunstenaar D worstelt met haar persoonlijke en creatieve kanten.

image

avatar van Malick

Malick

Of this current golden age of female British directors (Andrea Arnold, Clio Barnard, Lynne Ramsay, Lucy Walker and Sophie Fiennes, to name a few), Joanna Hogg is the Terrence Malick, the understated maverick and perhaps the most intriguing of the lot. A former photographer and apprentice to Derek Jarman, she is a pointillist of human motive: every shot is composed with the rigour of an old master, packed with painterly juxtapositions, quilted with signs and symbols.

Bron. Unrelated en Archipelago liggen hier al klaar.

avatar van Malick

Malick

Uit op DVD / Blu-Ray in Engeland door Artificial Eye. TIP!

avatar van mrklm

mrklm

Blijkbaar is er volk dat wel iets ziet in dit werkje en ik zie ook wel een link met Terrence Malick. Deze film is bijzonder om twee reden: hij is nóg slaapverwekkender dan Malicks 'Song to Song' en ik heb 't volgehouden tot het einde, al moet ik toegeven dat ik mijn gedachten hier amper bij kon houden. De meest voorkomende gedachten waren 'waarom kijk ik naar deze onzin?' en 'is het nou nog niet afgelopen?'

Dit heet 'minimalistische filmmakerij' te zijn. Inderdaad, een minimum aan inhoud, een minimum aan creativiteit (lange, volstrekt statische shots) en vooral een minimum aan amusementswaarde. Onuitstaanbaar, dit soort pretentieus gewauwel.