Happythankyoumoreplease (2010)

Komedie / Drama

geregisseerd door Josh Radnor
met Josh Radnor, Malin Åkerman en Michael Algieri

Sam (Josh Radnor) is een schrijver uit New York die nauwelijks rond kan komen. Hij leeft vrij van verantwoordelijkheden en is van niemand afhankelijk. Dit verandert allemaal wanneer hij een jongetje ziet dat zijn familie kwijt is. Er ontstaat een vriendschap tussen het jongetje, een weeskind, dat in zijn korte leven van pleeggezin naar pleeggezin verhuisd is, en Sam, die de misschien onverstandige beslissing maakt hem in huis te nemen.

avatar van Zeriel
Matige exercitie. Het begint wel aardig met Sam in de metro. Helaas blijft het daar niet bij, maar worden er plichtmatig nog twee verhaallijnen doorheen gehusseld, die elkaar snijden. Heel origineel, maar niet heus. Die andere verhaallijntjes interesseerden me geen bal. Dat mens met die belachelijke vaatdoek op haar kop was ook nog eens tenenkrommend irritant.
Kortom niet veel soeps deze film.
Overigens een erg preutse film, alle protagonisten gaan met elkaar naar bed, maar we zien niet veel meer dan een paar blote knieën en schouders.

leuke film die makkelijk wegkijkt, vooral door de uitstekende casting en muziek !

avatar van Fran
Ik heb een beetje een dubbel gevoel bij deze film. Wat ik zeker kan waarderen is dat het verhaal gewoon lekker loopt. Er zit een bepaald lekker ritme in. Het wordt niet al te veel opgeblazen maar lekker klein gehouden.

Helaas zijn niet alle karakters niet even interessant waardoor het soms saai dreigt te worden. Vooral het stel waarvan de man uit NY wil vertrekken vond ik ZO NIET boeiend. Zij zorgden ervoor dat het verhaal geregeld ging slepen. Ook de twee hoofdpersonen Sam en Mississippi waren niet altijd even spannend.

De band die Sam met het jongetje opbouwt en het verhaal van zijn beste vriendin Jane vond ik daarentegen weer wel heel vermakelijk om naar te kijken. Het is dus een beetje fifty fifty met deze film.

Uitstekende film over een paar vrienden uit New York die allemaal worstelen met hun eigen (relatie)problemen. Niks vernieuwend of verrassend, maar toch een meer dan leuk filmpje. Luchtig van toon met een aangenaam tempo en dito soundtrack. Soms grappig en soms ontroerend. Sympathieke personages ingevuld door een sympathieke cast. Ik heb nog 4 woorden voor debuterend schrijver/regisseur Josh Radnor (die overigens ook de hoofdrol op zich neemt): Thank You, More Please.

avatar van RoyDeSmet
Prima film, niets hoogstaands maar leuk tijdverdrijf.
Het allerlaatste eind was inderdaad een beetje afgeraffeld en ik zag er niet echt het nut van in.
Hoe ook twee personen elkaar op het eind ontmoeten had niet echt een duidelijke reden.
Beetje jammer.

Vier vijfde van de titel werd in de loop van de film verklaard, maar het andere vijfde helaas niet.
Ik denk dat je maar gewoon niet teveel moet nadenken bij deze film.

Oh, en wat heeft Mississippi mooie ogen!

avatar van david bohm
Film die ik omschrijf als een wannabe indie movie, met veel dialogen die maar niet echt weten te overtuigen en sprankelen. Ook het mozaïek komt wat geforceerd over. De soundtrack vind ik nog één vam de postieve puntjes en ook het acteerwerk is niet slecht. Redelijk.

avatar van DBTim
Erg leuke en onderhoudende film. Vond alleen het verhaal van Charlie en Mary weinig toevoegen aan de film. Voor de rest prima, en Kate Mara

avatar van Ste*
Ja, leuke poging, maar nee. Ik kan er lang of kort over praten maar de verhaallijnen en situaties boeien gewoon niet, zo simpel is het.

Je krijgt een paar personages voor de voeten gegooid met wat probleempjes en dingetjes, maar je krijgt nooit echt een band met ze. Ook het kindverhaaltje komt totaal niet uit de verf. Belachelijk ook dat het totaal geen gevolgen heeft voor de loop van het verhaal, plus dat je niet weet waar hij vandaan komt en of het goed met hem afgelopen is.

De enige die eruit springt voor mij is Zoe Kazan, het zwangere meisje. Weet niet precies waarom, maar vond haar erg goed acteren en een leuk persoon. Maar verder... je zit telkens met het gevoel van 'what's the point of all this?'

Niet heel vervelend om te kijken verder hoor, vooral omdat ik Josh leuk vind (door How I met your mother) en het is ook niet SLECHT, maar het mist echt significantie, verhaal en het doet gewoon erg random aan allemaal.

Moeilijk om hier een cijer aan te geven.

Hou het maar op een kleine 2,5*

avatar van Decec
scorsese schreef:

Ben benieuwd, ik neem op

avatar van Decec
Gewoon een leuke film...
Leuk verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteur Richard Jenkins ...
Mooi HD kwaliteit...
Prima achtergrond geluid/muziek (Dolby Digital)...
Prima romantische film...

HALVE TAMME.
Saai en langdradig,om moe van te worden .

avatar van ArnoldusK
Radnor's debuutfilm, waarbij hij, vergeleken met Liberal Arts, nog beetje zoekende is naar mijn mening. Cameragebruik verschilt veel en is niet altijd even prettig (veel close-ups!), de soundtrack dient echt als opvulmateriaal (wat niet zo heel erg is) en de verhaallijn rondom de twee vrienden zijn vrij losjes en voegen verder weinig toe aan de hele film. Daarnaast is het acteerwerk hartstikke prima.
Toch mist de film die prettige flow en een bepaalde verrassendheid waarmee hij boven het gemiddelde zou kunnen uitsteken. Desalniettemin heb ik vertrouwen in Radnor, hij voegt leuke personages samen met dito humor en soundtrack. Gewoon lekkere wegkijkfilm, niet te zoetsappig, niet te flauw. 3*

Romantisch niemendalletje over moeizame relaties. Niks bijzonders, maar ook niet slecht. Kijkt gewoon lekker weg.