People Places Things (2015)

geregisseerd door James C. Strouse
met Jemaine Clement, Regina Hall en Michael Chernus

Vanaf het moment dat striptekenaar Will Henry zijn vrouw Charlie betrapt met een andere man begint zijn leven te verslechteren. Niet alleen wordt hij verbannen uit Brooklyn naar een klein appartementje in Astoria en kan hij zijn twee schattige tweelingdochters alleen in het weekend zien, ook is volgens Charlie de scheiding allemaal zijn schuld. Terwijl hij worstelt met het alleenstaande vaderschap, zit Will elke nacht achter zijn tekentafel zijn frustraties en eenzaamheid te illustreren.

avatar van MH040
Jemaine Clement, bekend van Flight of the Conchords

Dit clichématige verhaal was best aardig, werd rechttoe rechtaan verteld en had een aantal hilarische scenes. De kinderen hadden het minder moeilijk met de echtscheiding dan de ouders zelf. Uiteindelijk waren de personages tot meer in staat dan ze zelf dachten. De ingebouwde cartoons voegden weinig toe, al waren ze op zichzelf niet storend.

avatar van Pazmaster
Er staat komedie bij maar dat is dit zeker niet, het is meer een komisch drama. Ik heb er dan ook niet echt om kunnen lachen, laat staan dat ik dit hilarisch vind (zoals gauke), maar smaken verschillen. Het is een vrij traag verhaal met een nogal deprimerende hoofdpersoon en een zwart komische sfeer. Toch vond ik het geen slechte film, er wordt goed gespeeld en het verhaal is ondanks de clichés wel goed te verteren. Leuk filmpje voor op, bijvoorbeeld, een suffe zondagavond.

avatar van Collins
He: “Thank you for the pork cutlets. Delicious”
She: “Ehm. It was swordfish”

Striptekenaar worstelt met van alles in een poging om te herstellen van de geestelijke klap die zijn recente echtscheiding heeft veroorzaakt.
Een film die erg deprimerend zou zijn als er geen sprake was van een humorvol script.
Het acteerwerk is niet groots, maar de dialogen maken veel goed. Veelal droogkomisch en cynisch, aangevuld met rake one-liners.
Het tragikomische voorkomen van Jemaine Clement past uitstekend bij de labiele geestesgesteldheid van de depressieve hoofdpersoon.
Door de film heen zijn strips en cartoons van de hand van de hoofdpersoon geweven. Ze vormen een prima beeldende aanvulling op zijn zoekende en treurende wezen.
Fijne humoristische kleine film.

Een film die het vol zit met pijnlijke en confronterende situaties.
Jemaine Clement als strip tekenaar Will Henry wordt in "People Places Things" dan ook met regelmaat geconfronteerd met soms wat genante momenten. De film is traag, de droge en introverte rol van Clement zorgt er ook voor dat het verhaal langzaam verloopt. En toch was deze film aangenaam om naar te kijken. Met name om dat je dankzij degelijk acteerwerk van met name Clement een klik krijgt met de hoofdpersonage Will.
3*/3.5*

avatar van K. V.
Deze eens geprobeerd en zonder verwachtingen eens geprobeerd. Ik vond het nog een goeie film. De humor kon me ook wel bekoren en hij zag er ook goed uit. De cast deed het ook prima en kwam wel overtuigend over.
De speelduur was ook prima, niet te lang en niet te kort.

avatar van Baboesjka
Wel aardig. Het acteerwerk is prima en de meisjes zijn lief, maar het verhaal vond ik niet erg interessant. Wel leuk uitgewerkt met de illustraties. Ik tekende vroeger ook veel. Dat is de belangrijkste reden waardoor deze film mij aansprak. De humor is droog en niet helemaal mijn ding. Ik heb er in ieder geval niet om kunnen lachen. Een voldoende. 3*