Faust: Love of the Damned (2001)

Alternatieve titel: Faust

Spanje
Fantasy / Horror

geregisseerd door Brian Yuzna
met Mark Frost, Jeffrey Combs en Isabel Brook

John Jaspers en zijn vriendin worden in hun appartement aangevallen door criminelen. Wanneer zijn vriendin op gruwelijke wijze om het leven wordt gebracht, slaan bij hem de stoppen door. In ruil voor zijn ziel verkrijgt John superkrachten van de mysterieuze M, om zich te kunnen wreken op de moordenaars van zijn geliefde.

avatar van pjotr
Ik heb Faust op de Night of Terror gezien maar "Aii!"...wat viel deze film vies tegen...
Hij was vooral zo teleurstellend omdat Yuzna zo lekker op weg was met Return of the Living Dead III en Necronomicon..
Hopelijk doet hij bij Beyond Re-Animator weer een stap in de goede richting...

damon
De film leek een beetje op Spawn. Ik vond dat er onnodige hard-rock muziek werd gebruikt om de zeer dunne verhaallijn een beetje te verbloemen, maar het mocht niet baten. Je leeft totaal niet mee met de hoofdpersonages. Wat wel leuk was, was het vergroten van de borsten en billen van 1 van de dames. * ster

Ach, je hoeft tenminste niet op te letten, want je kunt niets van het "verhaal" missen, dat is er namelijk niet. Er zaten nog wel een paar amusante scenes in, maar al met al stelde het niet veel voor.

JackTorrance
Ik ben bevooroordeeld want ik ben een echte horror-fan.
Ik vond hem wel zeer gers hoor!!!
Leuk ook om de "Re-Animator" wee eens een rol te zien spelen.
Als je geen horror-fan bent en echt op een goed verhaal, puike acteerprestaties etc wacht, sla dan deze film over.
Ben je net als ik gewoon een horrorfan, dan zou ik hem zeker eens huren.

JackTorrance
gister weer eens gezien:

blijft echt zeer cool!!

"What do you think brother, too much blood or...not enough?!"

zeer goeie film als je van dit genre houdt.
echt de moeite waard om te zien.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
damon schreef:

Ik vond die metalmuziek nog het leukst aan de hele film....

en ik hou niet eens van metal.

avatar van BlueJudaskiss
Leuke film hoor! Lekker smerig hier en daar, lekker freaky. Jammer van het belabberde computer-effect op het einde, voor de rest weinig te klagen. 3*

Charles Manson
starbright boy schreef:

en ik hou niet eens van metal.

dan heb jij geen smaak

avatar van Flipman
Mysterieuze 'M?' Spawn heeft ook de 'M' van zijn maker, Malebolgia op zijn kostuum staan, en verder lijkt dit verhaal er ook erg op !

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Aardige film zeker niet verkeerd maar ik heb wel beter gezien dan dit 3 sterren

avatar van film88888
Ik ben wel benieuwd naar deze.

Op het eerste zicht beetje The Crow meets Spawn

avatar van Edie
Tis alweer een tijd terug dat ik deze gezien had, het lijkt inderdaad best wel op Spawn, vooral door "M". Verder is het allemaal niet zoveel soeps, wel duidenlijk dat Yuzna wat meer geld uit te geven had, paar aardige stunts en prima special effects maar dat red de film verder niet veel.

Krappe voldoende, het was wel te volgen en verveelde niet echt.

avatar van Gitarist187
jah wel aardige film en de muziek was echt een 10

avatar van film88888
En idd dit is een veel slechtere versie van Spawn vind ik, en helaas geen The Crow (buiten het begin dan)
Maar alles is gewoon zo hard van Spawn afgekeken, en zo zwak acteerwerk, maar wel ontspannend voor 1maal.

En zijn kostuum was ook vrij gay, en zijn masker was eerder komisch met zijn ogen, dan eng, of cool.
Ik vond gewoon dat hij er niet uit zag !

Verder niet veel bijzonder, en ook de filmhoes blaast het weer op van, Oh wat een zalige film is dit zeg !

het verhaal was wel slap maar voor de rest was ie wel oke.

avatar van 606
Toch nog een aardig filmpje drukke en leuke sfeer.
Acteren was ook niet slecht.

3 sterren

avatar van voomzap
Zo te zien ook een komedie Trailer

avatar van RuudC
Met enige verbazing scroll ik hier door de reacties en dan lees ik dingen als "niet veel bijzonder", "voor de rest wel ok" en "wel te volgen". Verdomme, deze film is regelmatig krankzinnig! Personages worden soms letterlijk compleet vervormd tot grotesque gedrochten en de kills zijn vaak heerlijk. Ik krijg het gevoel dat de meeste nay-sayers deze Faust na een paar minuten weer afgezet hebben. Doodzonde, want het is lang geleden dat ik met open mond heb toegekeken en zelfs een keer teruggespoeld heb, om te checken of het echt waar was wat ik zag.

Ik ben de film overigens blind ingegaan. Geen info vooraf doorgenomen en ik kan je zelfs zeggen dat ik voor de dvd nog een aardig bedrag neergeteld had. Best lullig als je sterk het vermoeden hebt een obscure, toffe film hebt gevonden, terwijl de rating gemiddeld 2/5 is. Ik heb er zelfs wel een beetje tegenop gezien om Faust te bekijken. Naja, waar ik snel achter kwam, is dat het weinig te maken heeft met het originele verhaal. Vooruit, iemand verkoopt zijn ziel aan de duivel, maar daar blijft het bij. gaandeweg riep Faust associaties op met Spawn en The Crow en zo te zien ben ik niet de enige. Het wraakmotief is die van de Crow, het monsterlijke en de kunst van het overdrijven, komt van Spawn. De film komt erg cartoonseque over en daardoor vermoed ik dat dit een comicverfilming is.

Ach, je kan verder roepen dat er 'geen verhaal' is (bullshit), maar de film draait niet zozeer om het verhaal. Yuzna is er vooral op gefocust om de ene na de andere bizarre situatie voor te schotelen. Daar zit de vermaakwaarde in. Ik kan me daarom goed voorstellen dat Faust: Love Of The Damned niet erg gewaardeerd wordt. Deze film is voor een bepaald publiek gemaakt en er zijn maar weinig mensen die deze grotesque kruising tussen horror, actie en humor kunnen waarderen.

avatar van Boeikens
Metal en Horror, kan dus niet meer verkeerd lopen

De sterke gelijkenis met Spawn en The Crow zijn reeds vermeld maar vond ik niet storen. Zo is quasi elke film wel ergens een halve kopie van een ander.
Mr Re-Animator Jeffrey Combs zag ik in die films altijd graag bezig maar heeft hier eerder een bijrol. Hoofdrol is hier voor Mark Frost, die hier wat karikaturistisch speelt, en ook mede het mindere kostuum komt Faust niet altijd best over. Wat dreigender had me beter gepast.
Het verhaal zelf, heeft een komische insteek, loopt lekker, kent voldoende actie en enkele lekker gore momenten.

avatar van Collins
Gebaseerd op een comic reeks met dezelfde naam. Dat is te zien. De filmstijl is cartoonesk. De speciale effecten zijn overdreven grotesk, sensatiebelust en heerlijk overdone. Heel spectaculair.
Leuk vlot verhaal. Beetje warrige scènewisselingen en snelle beeldwisselingen binnen scènes, die daardoor soms lichtelijk verwarrend werken. Laat maar gaan, want de grote verhaallijn en de sublijntjes zijn gemakkelijk weer op te pikken en te volgen. En ach, zo belangrijk is die verhaallijn nu ook weer niet.
De personages zijn verrukkelijke stripachtige karikaturen. In de film is sprake van goed en slecht, maar het goede springt er niet echt uit. Ook het goede heeft z'n slechte kantjes. De film is in die zin niet heel zwart-wit. Een rechtgeaarde goodguy bestaat dan ook niet in deze film. Een rechtgeaarde badguy is er trouwens wel. Albino en hoofdslechterik 'M' is een plezierig kwaadaardig schepsel van duivelse bloede.
De film herbergt naast deze hoofdslechterik trouwens nog wat memorabele personages. Alle zijn zonder uitzondering overdreven karikaturaal neergezet. Heerlijk. Mijn favoriet en eveneens slechterik is Dark Mistress Claire. De mistress van 'M'. Ze probeert echt iedereen te verleiden, is een seksueel monster en is in het bezit van een verrukkelijke vormgeving. Zij is tevens de hoofdattractie in één van de meest fantastische speciale effecten in de film. Heel buitensporig en heel humoristisch.
In het algemeen zijn de speciale effecten heel prettig kijkbaar. We zien aangenaam killwerk, bloed en gore.
Ook opvallend leuk is de humor in dialoog en actie. Werkt goed binnen de cartooneske sfeer.
De score is heavy. Metalrock. Ben er geen echte fan van, maar heb er ook niet per sé een hekel aan. De keuze voor deze muzieksoort als ondersteuning bij de actievolle, bloederige en gory scènes is een prima keuze. Werkt adrenaline verhogend.
Fijne film. Gaat eigenlijk nergens over, maar vermaakt erg goed.

avatar van jeroentjuhhhhh
Never a dull moment in deze ongegeneerde pulp van Yuzna! Met o.a Screaming Mad George aan boord voor de effecten weet je dat het een knotsgekke rit gaat worden. De beste man werkte nog aan vijf andere films van Yuzna en nog vele andere cultklassiekers (Guyver, Curse II...) mee. Voeg daar Jeffrey Combs (ook een Yuzna-regular) en Andrew Divoff aan toe - met die ultieme badguy kop - en het kan bijna niet meer fout gaan. Tjokvol erotiek en cartooneske gore, zwaar over de top geacteerd en de soundtrack overladen met (heavy) metal. Een film zoals hij alleen destijds gemaakt kon worden. Met uitzinnige sfx die o.a doen denken aan zijn eigen Society (1989) (die tits & ass kill ). Nog twee titels te gaan en dan heb ik alles van Yuzna gehad... en op Return of the Living Dead III na, is dit denk ik zijn leukste film.