I, Frankenstein (2014)

Verenigde Staten / Australië
Actie / Fantasy

geregisseerd door Stuart Beattie
met Aaron Eckhart, Bill Nighy en Yvonne Strahovski

Tegen de achtergrond van een dystopisch heden woedt een bittere strijd tussen waakzame waterspuwers en woeste demonen. Victor Frankensteins creatie Adam (Eckhart) raakt betrokken in deze strijd wanneer beide partijen het geheim van zijn onsterfelijkheid willen achterhalen.

avatar van spirit2011
Willy!!! Wat een (wartaal) commentaar, in drievoud nog wel. Heb je gewoon een slechte dag, of heeft de rest het helemaal fout? Jouw observaties maken me wel nieuwsgierig naar de film.

avatar van tal1b
prima vermaak met leuke effects!

avatar van Willy Wartaal
spirit2011 schreef:

Ik denk dat de film jou beter zal bevallen aangezien je films als 47 Ronin en The Legend of Hercules redelijke cijfers geeft. Laat je dus niet door mij van de wijs brengen, misschien stoor je je nergens aan en vind je het een prima film, ik heb het af en toe gewoon een beetje gehad met dit soort films. M'n dag verliep trouwens prima tot het moment dat de film begon .

avatar van LPereboom
Telleurstellende film die niets extra bracht, de special effects ok, maar over de 90 minuten veel van hetzelfde... Slechte film, raar dat er toch wel goeie acteurs in meespelen, want voor mij is deze een flop

avatar van vranque
ik heb me ook prima vermaakt. het zag er bij vlagen prachtig uit en ik kan geen enkele reden bedenken om hier een onvoldoende voor te geven.

De zoveelste baggerfilm die in elkaar is gestoken alleen maar voor de 3D ervaring, alsof dat de rest er niet meer toedoet! Dan nog maar te zwijgen over de synopsis en de make-up, lachwekkend. Doet mij denken aan zo'n typische tienerserie uit de jaren 90 zoals de Power Rangers etc... De vergelijking met Van Helsing en Underworld "die ik dan wel goed vondt" gaat hier bijlange niet op. 3D... leuk, maar maakt hedendaags veel naar de kl.... Voor mij is dit een B-film en sommigen uit de categorie verdienen meer publiciteit dan deze nepvertoning! Ik geef hier zelfs geen punten voor... Aaron Eckhart onwaardig.

avatar van m1701
Ik heb me goed vermaakt met deze film.
Alleen Eckhart vond ik niet helemaal op zn plek in deze film... beetje te soft voor de rol.
De engelen waren erg mooi gedaan, alleen de demonen vond ik een beetje to much. Minpuntje.
Visueel was het een erg mooie film.

roustabout schreef:

Helemaal mee eens ga a.u.b. gewoon de klassieker kijken in plaats van deze pulp.

avatar van Thorongil
Veel slechte recensies voor deze film. Maar dit is zeker leuk om eens gezien te hebben. Special Effects waren goed, overzichtelijke actie (geen of alleszins weinig shaky cam) en leuke setting. Erg gelijkaardig aan Van Helsing, die ik als tiener erg leuk vond en nog steeds weet te appreciëren.
Een beetje een guilty pleasure, niet zo goed als de 1e 2 Underworlds, maar komt toch aardig in de buurt. Had bijna een 3 gegeven. Geef het een kans zou ik zo zeggen.

avatar van sofripa
Tja,, prima om de hersens op leeg te laten lopen maar wel een festival van missers. Haalt bij lange niet het niveau van Underworld. Effecten zijn oke. Jammer, want Frankenstein is wel een interessant wezen. Next...2,5 sterren

avatar van Barry83
Lachwekkend wat een (B)abyfilm! B-film zou nog een compliment zijn! Op SyFy komen nog betere films dan deze pulp rotzooi

avatar van Obiwan
Niet erg bijzonder maar wel vermakelijk !!

Geweldige film mooi genieten van begin tot het eind.
Je moet hem wel in het donker zien met goede boxen

Het verhaal leek erop gericht om je als kijker snel in de juiste stemming te brengen. Behalve om het monster zelf ging het vooral om demonen en waterspuwers. Echter, ondanks dat er gevlogen, gevochten en onthoofd werd dat het een lieve lust was, wilde de film niet echt boeien en zat ik meer te kijken naar een zogenaamd fantasy-spektakel dan naar een horrorverhaal. Ik miste ook de dieptes en achtergrondinformatie in het verhaal. Het camerawerk en de speciale effecten waren goed.

avatar van blurp194
Prut.

Het is me een raadsel wat acteurs als Bill Nighy in dit geval te zoeken hebben. Er is maar weinig voor hem te doen, en dat komt grotendeels doordat vergeten is om een behoorlijk verhaal te bedenken. Met zoiets als spanning er in of zo. Daardoor zo'n beetje de meest slaapverwekkende film die ik in een lange tijd zag. Het gaat dan kennelijk om de 3d-bedoening, maar dat doet me weinig. Dat werkt soms nog wel als er ook wat aansprekends of moois in beeld is, maar dat kan ik ook maar slecht ontdekken.

O mijn God wat een waardeloze, hersenloze, flauwe, kleurloze, tenenkrommende en saaie prent is dit. Ik kan er geen woorden aan vuil maken, ik heb al genoeg tijd verspild met het bekijken ervan.

Een 1 voor Anna Strahovsky alleen, want deze baggerproductie verdiend een 0,5.

avatar van Ferdiyle
Een van de zoveelste films wat me diep teleurstelde! Mensen, verspil jullie tijd niet.. Acteerwerk: niks waard, verhaal: zinloos, effecten: belachelijk. 90 minuten op een brug zitten en auto's tellen zal leuker zijn

Pontifex Max
Ik vond de special effects en decors nog prima te doen. Door verschillend gebruik van licht en zeer bombastische muziek kwam de film erg onrustig op mij over. Soms was het ronduit herrie. Verder miste ik de verhaallijn en diepgang van de karakters. Daarom boeide de film niet. Als Kevin Grevioux spreekt, steek ik altijd mijn vingers in mijn oren. Hij had in deze film teveel tekst.
Ik heb Bill, Miranda en Aaron in beter gezien!

Ik vind het een geslaagde film.
Het verhaal is redelijk goed en ook de vertolkingen zijn dat.
Maar de film is ook wel een prachtig stukje speciale effecten, en ondanks dat ze speciaal zijn gemaakt voor 3D, zijn ze ook bijzonder goed geslaagd in de 2D versie.
De beelden zijn prachtig, zowel van de decors als de verschillende demonen en monsters.
Kortom: deze film is geen topper, maar hij beviel me zeer zeker.

avatar van Gang_Star
Visueel gezien vrij aardige film met goede special effects, maar een zeer matige uitwerking van het verhaal. Ondanks de vrij rijkelijke actiescènes, is het toch maar allemaal zeer matig en wat aan de saaie kant.

avatar van Gerlof1378
Een leuke actie/13 in dozijn film, wel mooie effecten, verhaal minder en wel een beetje aan de korte kant. Gewoon verstand op nul, bier en chips erbij en je hebt een leuk (en snel vergeten) avondje.

avatar van DragQueen
Prima Film, Die toch wel vermakelijk is om eens gezien te hebben. Aaron Eckhart zet een prima hoofdrol neer, en het gebrachte verhaaltje is aardig uitgewerkt. De actie was verder ook goed, evenals de effecten. 3 Sterren.

avatar van mnrk
I'm a dozen different parts of eight different corpses. I'm a monster....You're only a monster if you behave like one.

Deze film van Stuart Beattie is gewoon een vermakelijke film om naar te kijken...

Het verhaal is gewoon in orde en je kan duidelijk zien dat de mannen van de Underworld reeks er achter zitten, de special effects zijn ook in orde...

Aaron Eckhart was prima in deze film en past met zijn stem goed in deze film, de overige cast was ook in orde met wederom Bill Nighy erbij (zoals in alle Underworld films)...

De score in deze film was ook zijn plek...
Reinhold Heil & Johnny Klimek - I, Frankenstein (2014) - MusicMeter.nl

Vermakelijke film. Ik heb me absoluut niet verveeld.

avatar van carbayon
fantasiefilm met actie dus ook op die manier beoordelen...verhaal is zeer dunnig maar special effecten maken de film wel kijkbaar. We hebben de laatste jaren door technologische ontwikkelingen steeds mooiere effecten voorgeschoteld gekregen dat het steeds moeilijker wordt om ergens van onder de indruk te zijn. Wel prettiger overigens voor de gevechten dat er op die momenten echt helemaal niemand (echte mensen) op straat lopen (muv die ene agent die doodgeschoten wordt).

avatar van Cleanshot
Lekker doorlopend actie fantasieverhaal, prima mee vermaakt en beter dan ik had verwacht.

avatar van RaoulDuke
Na enkele minuten werd het al duidelijk dat het hier geen hoogvlieger betrof, (al wordt er in de film aardig wat afgevlogen) De cliche's stapelen zich gaandeweg op, en de dialogen zijn over het algemeen te onnozel voor woorden. Dankzij de af en toe fraaie special effects toch nog redelijk vermaakt.

avatar van Pim1993
Dit ging natuurlijk helemaal nergens over. Desondanks waren de beelden en special effects een genot om naar te kijken. Vermaak levert het opzich dus nog wel, niet te veel bij nadenken.

avatar van pako
Film is helemaal niets mis mee. Als je niet van dit genre houdt moet je geen onnozel commentaar geven.
Enige minpunten zijn dat frankenstein niet meer erg monsterlijk uitziet en de duur van de film (80 min).
Dit genre heeft nu eenmaal zga nooit een verhaallijn. Special effect zijn goed voor dit soort film.

avatar van Decec
Uitstekend actie/fantasie/SF film...
Mooi gemaakte SF film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Wel leuk bekende acteurs Aaron Eckhart en Bill Nighy...
Super mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Uitstekend achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...