I, Frankenstein (2014)

Verenigde Staten / Australië
Actie / Fantasy

geregisseerd door Stuart Beattie
met Aaron Eckhart, Bill Nighy en Yvonne Strahovski

Tegen de achtergrond van een dystopisch heden woedt een bittere strijd tussen waakzame waterspuwers en woeste demonen. Victor Frankensteins creatie Adam (Eckhart) raakt betrokken in deze strijd wanneer beide partijen het geheim van zijn onsterfelijkheid willen achterhalen.

Vanaf 30 januari 2014 in de bioscoop (Independent Films)

avatar van HALVE TAMME.
"Bill Nighy ".

Geduld is een schone zaak,dus we wachten maar weer af.

avatar van Dying Rose
Afgezien van Strahovski kan dit wel iets worden.

avatar van jarno1975
Trailer (Youtube HD)

Not my cup of tea, maar ziet er wel aardig uit.

avatar van schram101
Wow, behoorlijk wat spektakel en Eckhart ziet er bruut uit. Twijfel echter of dit geheel mijn genre is..

AHWA
Nighy en Strahovski zijn goed, maar ik vind Eckhart geen goede actieheld, actiefilmacteur.

Trailer is wel lekker campy.

avatar van Onslaught
Ik haak ook af. Ga hem uiteindelijk wel zien, maar de trailer belooft voor mij al niet heel veel positiefs.

avatar van Prudh
Snap geen klap van deze trailer. Wie zijn de badguys? De gargoyles? En waarom überhaupt gargoyles? En wie zijn de woeste demonen in de trailer? En waarom is Frankenstein het hoofdpersonage? Gewoon zomaar? Dit ziet eruit als compleet ongeïnspireerde PG13-rommel met veel explosies en overmatige CGI. En met 'from the producers of Underworld' zou ik ook niet echt te koop lopen...

avatar van Seam
haha wat een onzin trailer

avatar van Number23
Wekt mijn interesse nauwelijks. Moet wel zeggen dat Eckhart er erg ripped uitziet in de trailer, flinke sixpack. Zou er dan toch een actieheld in hem schuilen ala Thomas Jane??

avatar van 606
Ik ben juist erg tevreden over de trailer, lekker duister met demons en stuff

avatar van galaxydriver32
De trailer ziet er inderdaad erg gaaf uit! Deze hou ik in de gaten!

avatar van horizons
Trailer maakt er een volgens mij een goede pulp van in de lijn van Underworld en Van Helsing.

avatar van HALVE TAMME.
horizons schreef:
Underworld en Van Helsing.

avatar van FILM!BOY!
Zal wel de 400 miljoenste remake zijn van de klassieker uit 1931 zijn. Hier hoeven we toch ook eigen niks meer van te verwachten.

avatar van eRCee
@ Drs. DAJA: lekker zakelijke review. Maar de hamvraag wordt niet beantwoord; heeft Strahovski wel voldoende screentijd?

avatar van Drs. DAJA
Ja, eRCee ik wil toch de recensies wat zakelijker doen...

Strahovski is supergeil... Had nog een stukje over haar opgenomen maar ja, sommige dingen sneuvelen in de edit. De grap is dat zij hoogopgeleide onderzoekster is in een lab met allemaal witte jassen zodat ze niet in contact komen met giftige stoffen... Alleen haar jas stopt op kont-hoogte waar vervolgens twee zeer welgevormde, blote benen uitsteken. Inderdaad, gewoon op het werk.

avatar van eRCee
Aha, zeer nuttige info (om niet te zeggen; onmisbaar).

avatar van John Milton
Hoop voor de betrokken partijen dat ze hun investering eruit gaan halen, Lijkt er niet op...

avatar van LOTR-lover

Dank u! Fijne, duidelijke en kort maar krachtige recensie. Bespaart mij weer de centjes van een bioscoopbezoekje, aangezien I, Frankenstein het dus niet waard is. Check 'm wel een keer op Netflix o.i.d.

avatar van Filmhoek.nl
I, Frankenstein is in Amerika al een paar dagen uit en heeft vrijwel overal negatieve recensies gekregen. Zelf probeer ik altijd het positieve uit een film te halen, wat mij toch aardig is gelukt. Als je zoals mij een liefhebber bent van sciencefiction moet je deze film absoluut zien. Ondanks dat de basis van dit verhaal simpelweg goed tegen kwaad is, weet de film te balanceren op het messchede van de twee tegenpolen. Deze middenweg heet Adam; wie niet goed is of niet kwaad. Zijn verhaal is al talloze keren verteld, maar nog nooit op deze prachtig visuele manier. In normale 3D ziet dit er al goed uit, maar in IMAX lijkt mij dit nog vele malen spectaculairder. Meerdere malen zat ik vol bewondering naar de film te kijken. Alleen al door de effecten van de epische strijd tussen gargoyles en demonen, gepaard met een soundtrack welke je kippenvel bezorgd, is I, Frankenstein de moeite waard! --- www.filmhoek.nl/?p=15392

avatar van Prudh
Filmhoek.nl schreef:

Dit vind ik altijd verschrikkelijke dooddoeners. Alsof sciencefiction (of welk genre dan ook) is te vangen in één film.

Edu
Zondag naar de film geweest en ik vond het goede film dat lekker doorkijkt. Ik had geen verwachtingen aan het begin en de trailer niet gezien.

Bij het begin vond ik het rommelig overkomen en ik had toen eerlijk gezegd lage verwachtingen. Toen dat eenmaal voorbij was kwam er structuur in de film. Misschien dat het aan mij ligt. Het verhaal is redelijk voorspelbaar en komt voor mij over als een doorsnee 'superhelden' film. De animaties zijn op sommige stukken erg fraai. 3,5*

trailer zag er super uit, ga ik zeker kijken precies mijn genre!

avatar van eses_26
Heb hem vandaag in IMAX gezien, voor mij is I, Frankenstein 3,5 sterren wel waard.

avatar van Number23
Nee, dit doet me vrij weinig.

Eckhart is een sympathieke gast, maar als actieheld niet echt op z'n plek. Nighy doet zijn Underworld-kunstje iets anders overnieuw en Strahovski is pure (en zeer aangename) beeldvulling. Daarnaast zie ik nog steeds Eowyn als ik Miranda Otto zie acteren.

Gargoyles vind ik super tof en interessant, dus hun aanwezigheid is een dikke plus. De demonen lijken zo uit 'Buffy the Vamire Slayer' te komen, beetje jammer. Ook de 1-op-1 gevechten vallen vies tegen. Slechts een enkele scene heeft een aardige choreografie(demon-bevelhebber), maar de clashes waar ik een beetje naar uitkeek (Gideon, Naberius en die gorilla-bodyguard), stelden nogal teleur.

Geldt voor de film in z'n geheel, simpel verhaal, iet spannend en te voorspelbaar

nobeltje
heb hem gisteren gezien