Dung Fong Saam Hap (1993)

Alternatieve titels: The Heroic Trio | 東方三俠

Hongkong
Actie / Fantasy

geregisseerd door Johnnie To
met Michelle Yeoh, Anita Mui en Maggie Cheung

Het verhaal speelt in het Hongkong van de 21e eeuw, door onbekenden zijn al 18 baby's gestolen. Het blijkt een plan van een gemene meester om zo een nieuwe koning te vinden voor China. Als ook het zoontje van een agent die op de zaak zit weggenomen wordt roept hij hulp in van Thief Catcher, zij gaat samen met Wonder Woman en de Invisible Woman het gevecht aan met de gemene meester.

Grappige titel.

Niet echt wat het moest zijn dit.

Over alles en niets films gesproken, dit is er zo eentje. Een overdaad aan verhaallijnen en themas. Is dit fantasy, sci-fi, rambo of martial arts ? Denk dat de film er zelf nog niet helemaal uit is.

Het tempo is redelijk verschroeiend, veel sense maakt het allemaal niet, en de film hopt van de ene scene in de andere. Een mengelmoes aan onzin, waar niks eigenlijk kan overtuigen. Anderzijds is het ook niet echt vervelend, en heeft dat bombardement aan nonsens zo ook z'n charme. Soms erg lollig, dan weer boeiend, soms mooi, dan weer oersaai. En dan ben je misschien maar 2 minuten gevorderd.

Totally mess deze film, die nergens in uitblinkt behalve chaotisch zijn, en uiteindelijk heeft dat ook z'n charme. 2.5*, had heel wat beter gekund, niet het luchtige HK tussendoortje waar ik op gehoopt had, maar uiteindelijk viel het allemaal nogal mee.

Reinbo
Fantastische fantastische film, moeder der alle Hong Kong actie/onzin films. Absolute must voor liefhebbers van het genre met een prachtige maggie Cheung, Anita Mui en Michelle Yeoh. 4,5*

avatar van YuLaw16
Een erg kind onvriendelijke film babies die worden gedropt op spijkers en vergassen van kinderen, door de superhelden notabene, vind ik not done , toch stiekem vermakelijk, 3.5

Gaat helaas niet door op het IFFR

avatar van alexspyforever
Wat mij boeide in deze film was vooral de dames zelf, elk met hun eigen persoonlijkheid en specialiteiten. Ze bleken uiteindelijk nog heel goed samen te kunnen werken. De ondertussen overleden Anita Mui die hierin Wonder Woman vertolkte zong het themalied in, de tune komt heel vaak terug in de film. Het was een mengelmoes van genres, ik vond het wel geslaagd, maar ik kan ook goed begrijpen dat sommigen dit vis noch vlees vinden.

avatar van alexspyforever
Na vele jaren nog eens herzien, ik kon mij deze nog steeds grotendeels herinneren. Deze keer de Engelse dub gezien waarin de karakters andere namen hebben gekregen. Ook denk ik dat ze hierin hebben geknipt want ik herinner me een nogal onplezierige scène van die kleine jongetjes die liggen te creperen in het riool maar die heb ik niet teruggezien. Of er voor de rest in geknipt is weet ik niet. Blijft wel leuk al heeft het nu veel minder impact als destijds. De horror zit em vooral in de final battle en natuurlijk als die kerel die ze number 9 noemen in actie komt met dat wapen waarmee je mensen hun hoofden kan afrukken. Misschien toch wel iets voor jou Boeikens.

avatar van Basto
Blijft een heerlijke Hong Kong productie. Fijne eclectische mix van misdaad, fantasy en supeheld(inn)en.

Het ziet er allemaal mooi uit en de actie is top.

Ontzettend jammer dat hier geen blu ray van uit is.