Altrimenti ci Arrabbiamo (1974)

Alternatieve titels: Watch Out We're Mad | Pas Op, of We Slaan Erop!

Italië / Spanje
Komedie / Actie

geregisseerd door Marcello Fondato
met Terence Hill, Bud Spencer en Donald Pleasance

Als Kid en Ben gedeeld eerste worden in een race waarbij een buggy de eerste prijs was, moeten ze onderling een wedstrijd houden om te bepalen wie de prijs mag houden. Nog voordat dat bepaald is, wordt de buggy in kwestie echter vernield door een lokale groep gangsters. Het tweetal zweert wraak en eist van de gangsters een nieuwe buggy.

avatar van Bandit
Zeer trage film, destijds misschien best vermakelijk. Ik snap trouwens niet wat Donald Pleasence in deze film te zoeken heeft.

avatar van Ramon K
Nein, nein,nein..!!! Zo vreselijk slecht eigenlijk.....maar o zo leuk!

avatar van gemaster
Ongelooflijk slecht, maar inderdaad hilarisch om te bekijken. Talloze hoogtepunten volgen elkaar op: de bier en worsten wedstrijd, de buggy die ontploft(waarna we, echt waar, een shot krijgen te zien van een miniatuur autootje wat in brand staat), de bandiet die les krijgt in hoe hij slecht moet worden etc. Ik heb trouwens de DVD hier liggen. 3 sterren.

avatar van Bonemans
Eén brok jeugdsentiment. Persoonlijk vind ik dit de beste Spencer/Hill-film. De worst-bier wedstrijd, de gymzaal-scene, de koor-scene met de nana mouskouri look-a-like, etc. Heerlijk, 3 sterren !

avatar van gemaster
Wouter schreef:

Welke dvd is dat? Is ie 4:3?

Ik heb volgens mij een hele slechte zelf gemaakte versie binnengetrokken zie ik. Het menu slaat namelijk helemaal nergens op en de beeldkwaliteit is video. Maar deze film is volgens mij wel in een goede versie uitgebracht.

avatar van thunderball
Dit is wellicht de beste Spencer/Hill film van allemaal!
Echt hilarisch!

Wat Pleasance hier doet?? Hoogte punt uit Pleasance carriere!! ok overdrijven is ook een kunst!!

Maar wie heeft er niet na het kijken van deze film, ook al is het maar een keer, geroepen:

NEIN, NEIN, NEIN, du Dumfkop (ofzo iets, Duits is niet mijn sterkste kant, haha)

avatar van Quentin
Wouter schreef:
Welke dvd is dat? Is ie 4:3?
Er zijn twee versies in Nederland uitgebracht, een slechte (en illegale ondanks dat hij gewoon in de winkel lag) met transfer van een VHS-bron en een redelijke widescreen uitgave. De eerste is als het goed uit de winkels verdwenen.

Erg matige film trouwens.

heb deze film een tijd geleden bij de frs gekocht, in 16:9 met remastered beeldkwaliteit (de legale versie)
verder heb ik ook veel illegale versies dan, want ik heb heel veel BS/TH films met zo'n zelfgemaakt menu, en VHS kwaliteit
als laatst vind ik dit geen matige film, maar één van de betere Bud Spencer/Terence Hill films, met echte typische BS/TH humor, echt leuke humor

avatar van Metalfist
Men eerste Bud Spencer - Terrence Hill film en hij is me goed meegevallen. Niet zo fantastisch dat ik ze allemaal wil zien maar voor 2.5€ kun je niet sukkelen. Enigste nadeel is dat mijn ondertitels niet klopten... Soms ondertitelden ze iets maar zei niemand iets maar het was dan wel essentieel voor het verhaal want wanneer iemand anders dan iets zei volgde het op het stuk waar je niets hoorde...

avatar van Betamax
Vroeger ooit eens in de bioscoop gezien.
Wel leuk om weer terug te zien maar geen topper van Terence Hill en Bud Spencer.

Ontzettend leuke film met het bekende duo. Een heel simpel gegeven vakmatig uitgewerkt. Alle patronen werken. De lange koor-scene is om te smullen.

Metalfist schreef:

Dan heb je de film in het Italiaans gekeken. Erg opvallend dat de Engelse dub meer dialoog bevat, die in de Italiaanse dub niet nodig geacht werd. Alleen in de opening heeft men een punt, in de rest van de film is al die extra dialoog alleen onzinnig. De ondertiteling van de Nederlandse dvd volgt de Engelse dub.

avatar van Mr. Olaf
Heerlijke film! Alleen al voor het jeugdsentiment 3,5*
Bietje gedateerd maar moet er nog steeds om lachen.

avatar van kirk douglas
geweldig een van hun beste. donald pleasence parodeerd zichzelf en spencer en hill spelen weer eens erg goed.

avatar van Metalfist
Altrementi?

Ik had gisteren even zin in een hersenloos knokfilmpje. Nu is dit niet echt een genre dat vaak in mijn collectie is terug te vinden maar ik had ooit deze Bud Specer & Terrence Hill gekocht om de simpele reden dat ik niets van hun kende. Bij de eerste kijkbeurt speelde de ondertiteling me parten maar dankzij de uitleg van Wouter heb ik nu de gedubte Engelse versie gezien in plaats van de originele Italiaanse.

Ik blijf het toch nog altijd raar vinden. De Italiaanse dub is de originele maar de Nederlandse ondertiteling concentreert zich op de Engelse dub waar er allerlei zaken worden toegevoegd. Beetje vreemd maar ach, het verhaal heeft nu niet zo bijster veel om handen waardoor het op zich niet uitmaakt of ik nu de Engelse of Italiaanse versie zie. Eigenlijk ben ik ook wel ergens blij dat het verhaal niet veel bevat want dit zag ik toch speciaal voor de vuisten van ons duo. De eerste keer dat ik ze in actie zag vond ik ze ietwat overroepen maar nu amuseerde ik me eigenlijk echt. De film kent op dit vlak ook wel een aantal hoogtepunten, hoewel het allemaal wat traag op gang komt. Vooral de scènes waar Ben en The Kid met zijn tweeën tegen hele legers vechten zijn puur vermaak. Het subplotje met de maffia had voor mij nu niet echt gehoeven maar zorgt op zich wel voor een aantal leuke personages zoals The Boss en The Doctor. Muziek is wel een minpuntje doordat er te vaak dezelfde, irritante, track wordt gebruik die ook te vinden is bij het menu scherm. Ik geloof dat het nummer Dune Buggy heet. Het western-achtige eindgevecht inclusief een soort van Morricone muziek is dan wel weer de moeite waard.

Ik zei het al, dit is mijn eerste Bud Spencer & Terrence Hill film en waar ik bij de eerste keer dat ik de film zag het niet de moeite waard vond om op zoek te gaan naar andere films moet ik zeggen dat het duo me wel heeft aangestoken. Ze zijn gewoon ontzettend vermakelijk en bij vlagen lekker droog. De gevechten zijn overduidelijk fake maar hebben tegelijkertijd ook een zekere vorm van charme. Iets wat me de eerste keer ook niet echt was opgevallen of ik was het alweer vergeten was de hilarische rol van Donald Pleasence. Ik ken hem alleen maar van zijn rol in James Bond en als Dr. Loomis in de Halloween reeks maar hier zet hij toch iets van een ander kaliber neer. Het verschrikkelijke Duitse accent, de stomme plannen en natuurlijk het constant roepen van "Nein, nein, nein!" waren ontzettend vermakelijk. Ik kreeg zowaar een Inglourious Basterds gevoel bij die quote. John Sharp zet op zich wel een leuke maffia baas neer maar hij kwam bij vlagen irritant over en dat was door de Engelse dub. Geen idee wat de bedoeling was maar ze verneuken het personage helemaal.

Altrimenti ci Arrabbiamo is me beter bevallen dan de eerste keer. De gevechten zijn leuk om te zien en natuurlijk de idiote rol van Pleasance is de moeite waard. Spencer en Hill vormen een leuk duo dus ik ga toch eens op zoek naar nog wat films.

geweldig leuke Hill en Spencer film is een van de betere die beide heren samen hebben gemaakt. Heerlijke mat partijen en met een zeer hoog gooi en smijt gehalte.

avatar van Phantasm
Dit is een van de betere film van het duo, genoeg aktie en humor, kijkt lekker weg.

Terence Hill en Bud Spencer staan altijd garant voor actie en vooral veel humor en die ingrediënten krijg je ook te zien in deze leuke film. Kijkt zich lekker weg en duurt ook niet al te lang, mooi toch.

avatar van Buster K
Wat mij echt bij staat is die geweldige koor scene (Huur moordenaar die achter schilderij zit.)
Waarschuwing het deuntje blijft heel lang in je hoofd hangen

avatar van thoyouknow1980
Ik ben een groot fan van Bud en Terence.
En dit is hun leukste film samen met Crime busters.
Vooral de badguys zijn ook erg grappig in dit deel,die stemmen

Een van de, zo niet DE leukste film van het duo Hill/Spencer ! Waar blijft de Bluray ?

avatar van thunderball
ronnieboy schreef:

In Duitsland is de blu ray al een paar jaar te krijgen. De originele uitgave is OOP, maar er is een nieuwe geremasterde versie op de markt verschenen, met beter beeld en geluid. Helaas kun je die alleen in het Duits of Italiaans bekijken, de eerste versie had ook de Engelse versie met de geweldige schmierende stem van Pleasence erbij, maar daar wordt tegenwoordige drie keer de hoofdprijs voor gevraagd.

avatar van Grindhouse62
Heb vanavond eerst Bangrajan 2 (2010) herzien en aansluitend deze van Spencer en Hill. Deze films van hun zijn altijd een feest om te kijken. Ik heb deze Engels gesproken versie , zonder ondertiteling in mijn collectie en ga hem zeker herzien voor de zoveelste ...... , maar wanneer

avatar van Quentin
Is trouwens geen echte poster, dat 'La Gazzetta dello Sport' logo is modern.