Chill Factor (1999)

Thriller / Actie

geregisseerd door Hugh Johnson
met Cuba Gooding Jr., Skeet Ulrich en Peter Firth

Een wetenschapper ontwikkelt hét ultieme wapen, dat echter wel onder vijftig graden Celsius bewaard moet blijven. Na een mislukte test met het wapen wordt de verantwoordelijke militair tot tien jaar gevangenis veroordeeld. Na de straf uitgezeten te hebben, keert hij terug naar de plek des onheils om het wapen te gebruiken voor zijn eigen snode plannen. Een kok en een ijscoman proberen dit te voorkomen.

avatar van Eldarion
Gisteren gezien.. soms was ie wel een beetje saai, vooral in het begin, maar hij werd steeds beter.

avatar van hellblazer93
Redelijke film. Leuk verhaal maar niks bijzonders op aan te merken. 3.0*

avatar van otherfool
Op het moment dat een stervende wetenschapper een verlaten kroeg binnenkomt, op zoek naar verkoeling voor z'n wapen, 1 minuut nadat een ijscoverkoper diezelfde kroeg binnenkomt, dan weet je wel ongeveer hoe serieus je deze film moet nemen. Standaardwerkje is adequaat op z'n best, maar de cast is zozo en de film heeft eigenlijk niets bijzonders te bieden.

2*.

Goeie film leuk verhaal enz.. 3.5

film_kaza schreef:
eerst wel spannend. maar toch maakt alles bij elkaar het niet zo'n goeie film.

3 sterren
En dan 3 sterren?

Wel aardig filmpje.. niks bijzonders hij kijkt wel gewoon goed weg je moet er niet teveel bij nadenken..

avatar van Spetie
Matige zeer voorspelbare actiefilm

2,0 *

13 in een dozijnfilm. Cuba Gooding Jr. vond ik af en toe wel leuk uit de hoek komen, maar de film zelf is verder niet veel bijzonders.

avatar van abasinp
chill factor is een goeie film die lekker snel en spannend is, af en toe ook grappig, die lekker wegkijkt.
voor de rest stelt het verhaal niet zo veel voor, behalve het begin, als het testen van de wapen mislukt en dat Brynner de schuld krijgt, dat vond ik wel goed.

Ik had al een voorgevoel dat dit niet veel soeps zou zijn, maar ik en mijn neven wisten niet wat doen en hebben dan maar Chill Factor bekeken.
Chill Factor vond ik sterk starten, maar halverwege de film zakte de kwaliteit aanzienlijk.
De film is oninteressant gebracht en bevat tenslotte erg saaie actie-scènes en het acteerwerk van de hoofdpersonages is ook al niet bepaald goed te noemen.
Het einde van de film was dan wel weer behoorlijk spannend en keek tenslotte makkelijk weg. Chill Factor blijft spijtig genoeg wel een film van een laag niveau met achterlijk acteerwerk, gemiste kans, hier kon meer uit gehaald worden...
Cijfer: 2,0*!

avatar van Donkerwoud
Ik heb hem altijd wel aardig gevonden als mindless entertainment. Lekkere actie en een snufje goede humor.

Leuk filmpje, maar geen topper.
Het verhaal is bijzonder simpel, eentje uit 13 in een dozijn.
Cuba Gooding Jr. is leuk en Skeet Ulrich in een rol die we van hem zijn gewend, namelijk de held die toevallig altijd aanwezig is.
Al bij al leuk dus, maar verwacht niet té veel.

avatar van John Lee Hooker
Aardige actiethriller met een paar spannende scènes maar ook met de bijbehorende ongeloofwaardigheden (Tim bedreigt Arlo met een wapen waarna Arlo opeens wèl de afslag naar rechts wil nemen... alsof Tim ooit de trekker over zou halen). Nergens wordt echt een krachtige impressie behaald maar de overtuiging is nèt genoeg om te kunnen blijven boeien. Het gegeven met een ijscotruck is leuk bedacht net zoals het bootje waarmee ze van een berg afglijden. Effecten zien er degelijk uit, badguys zijn prima gecast en het hele boeltje is gewoon aardig gefilmd.

avatar van Boneka
Leuke spannende actiefilm eind jaren 90. Okay hier en daar lekker ongeloofwaardig, maar al met al lekker in elkaar gezet. Met Cuba Gooding als komische noot. Vond hem trouwens leuker in Deep blue sea. Beslist niet saai, vooral vermakelijk zonder enige diepgang, maar dat hoeft ook niet altijd.

avatar van xxERWINxx
Erg vermakelijke film vol met humor en actie.
Wel een apart verhaal wat ik nog niet eerder heb gezien, een soort wapen dat ze koud moeten houden.
Leuke rollen van deze 2 acteurs en de slechteriken ook goed gespeeld.
Er gebeurd de hele film wel wat en hij zit vol met leuke scenes, het einde was ook goed, alleen het begin vond ik een beetje rommelig, voor de rest wel mee vermaakt!
al met al ruim voldoende!