The Internship (2013)

geregisseerd door Shawn Levy
met Owen Wilson, Vince Vaughn en Rose Byrne

Billy en Nick zijn twee verkopers van wie de loopbaan gekelderd is door de digitale wereld. In een poging te bewijzen dat ze nog mee kunnen met hun tijd weten ze zich aan te melden voor een felbegeerde stage bij Google, samen met een bataljon briljante studenten. Maar het verkrijgen van toegang tot deze utopie is slechts het begin. Nu moeten ze de strijd aangaan met de grootste genieën van de wereld.

Een voorspelbare, middelmatige en bovendien weinig geloofwaardige stage- en reclame komedie voor Google rondom twee bazelende hoofdpersonen en hoogdravende teambuilding waar je slechts een paar keer om kunt lachen. Volgens de regisseur moet een baan bij Google het absolute summum zijn, maar of ik door deze film beter over Google ben gaan denken...

Ik snap niet waarom deze film op imdb hoger dan een 6 krijgt want echt....
Ik vind owen wilson een best goeie acteer, veel van zijn film hebben wel wat grappigs en luchtigs en daar hou ik van. Maar deze film, was dus echt totaal niks.
Om te beginne heb verhaal sloeg compleet nergens op, 2 vrienden soliciteren bij google, en vervolgens moeten ze een soort race houden met andere teams wie uiteindelijk wint word aangenomen, en dat houd ook in sporten en andere dingen, dus t verhaal is al min.
Dan het acteer werk is op sommige momenten gewoon tenenkrommend slecht,
en dan ook nog bevat de film geen grappen, ik heb geeneens kunnen glimlachen, en ook het einde was zo voorspelbaar als de pest, evenals de ''plotwendingen'''
EN daarnaast duurde de film ook nog eens veels te lang,
Kortom, NIET kijken, 1.5*

Zeer povere comedy.

Wilson loopt wat verloren in deze comedy, Vaughn is niet leuk genoeg om de rest te dragen. Maar het is vooral de opzet die mij al snel begon te storen. De manier waarop de twee zich "binnenpraten" in een bedrijf als Google is te dom om waar te zijn.

Dat ze daarna een team van geeks op sleeptouw nemen, om die dan een aantal waarden aan te smeren is ronduit belachelijk. En dan heb je uiteraard het einde nog niet gehad, waar ze uiteraard het andere team - er waren toch veel meer teams? - verslaan en iedereen krijgt waarnaar hij op zoek was. Blergh.

Het helpt verder ook zeker niet mee dat er te weinig echt grappige scenes inzitten. Sowieso geen al te grote Levy fan, maar dit is toch veruit z'n minste film. Ben ik nog bijna de nachtclubscene halverwege vergeten ... valt compleet uit de toon en is niet meer dan een erg goedkoop excuus om wat naakt te tonen.

Mnee, los van het duidelijke reclame-aspect van deze film is het gewoon ook allemaal niet goed genoeg. Had er toch wat meer van verwacht.

avatar van rep_robert
Een ietwat rommelige komedie waar de film inderdaad een aantal keer uit de bocht vliegt en scènes bevat die gewoon niet passen bij de film. Het plot is ook niet heel sterk, de personages blijven redelijk oppervlakkig en verhaallijnen komen en gaan. Ook is het natuurlijk geen sterke reclame voor Google. Een duidelijker geregisseerde battle tussen de vele teams was ook leuker geweest. Ik weet niet wat de bedoeling is, maar het leek nu net alsof er maar twee teams meededen voor het werk, terwijl er toch echt een hele zaal vol aan mensen leek te zitten. Mensen die enkel juichten voor de twee teams in de hoofdrol. Willen ze zelf geen werk?

Wel is dit een komedie die heel af en toe absurde grappen bevat(Zwerkbal ), de wenkbrauwen op het einde en de leuke bijrollen van Farrell en Riggle zijn hier ook een goed voorbeeld van. Wanneer je van de dialogen houdt die deze Vaughn-Wilson combinatie vaak met zich mee brengen kom je meer dan genoeg aan je trekken en blijf je toch de hele film met een lach zitten. Zo niet, dan zou ik deze film ook vermijden.

Een of andere google reclamefilm. Neem aan dat Google veel betaald heeft. Tenenkrommend slecht.

avatar van schumacher
Vond deze heel goed. Plat gelegen vh lachen? Nee, dat niet maar de film is van in het begin tot het einde heel vermakelijk met veel goede acteurs.
Owen wilson en vince vaughn zijn weer top, zij brengen de film naar een hoger niveau.
De nachtclub scene vond ik heel goed, als je dat als man zijnde niet oke vind, daar stel ik me toch vragen bij ze . Het feit is dat ze niet wisten het zo'n club was + ze namen die jongeren mee omdat deze anders nooit buiten komen enz...
Sommige hebben hier dus enorm goed zitten opletten, kuch.
Ik vond het een zeer goeie film en ja, er mochten mss ietsje meer grappigere dingen in voor komen.
Maar van waar moete ze het nog halen? Alle beste grappen hebben we allang gezien in bv alerican pie enz...

avatar van f2sputnik
Een grote Google reclame film. Maar daarentegen een erg leuke vermakelijke film. Leuk gebracht met leuke humor. Er wordt in deze film niet alleen gekeken naar het dagelijkse internet gedrag wat we tentoonstellen, maar er wordt ook gekeken naar het fysieke contact wat we niet uit het oog mogen verliezen.
Al met al goed vermaakt.

avatar van SpinPSB
Leuke voorspelbare feel good comedy, om hier 4 sterretjes voor te geven ga ik nog even "on the line"....

avatar van dellai
Er is een reden waarom reclames normaliter 30 seconden duren. Deze film is het levende bewijs ervan. Tenenkrommend slechte reclame film welke eigenlijk de studio nooit had mogen verlaten. Het enige wat grappig was is om de kolder te zien die altijd gepaard gaan met Amerikaanse bedrijven. Nu alleen nog de -5 sterren knop vinden op moviemeter and I'm done.

avatar van icy
icy
inderdaad voorspelbaar maar wel leuke film met hedendaagse thematiek

avatar van manumax
Een standaard Owen & Vince film.

Voorspel en vermakelijk dus.

Geen hoogstandje, maar leuk voor tussendoor.

avatar van freek_93
Geweldige komedie. Inderdaad voorspelbaar, maar daardoor niet niet leuk.
Leuke humor en leuke personages. Aanrader!

Leuke film. Verhaal is goed, wel voorspelbaar maar dit stoorde mij niet.
Zetten wel paar grappige momenten in. De film duurde voor mij niet te lang.
Owen Wilson en Vince Vaughn vond ik wel goed spelen.

Pff jongens, ik ben nu halverwege. Zeg het maar, moet ik deze film nog afkijken?

Dit was echt weer zo'n 10 in een dozijn komedie die niet gemaakt had hoeven worden. Standaard opbouw met een standaard oppervlakkig verhaallijntje, dat je van voor tot achter blind uit kan tekenen. Dat maakt het niet meteen een slechte komedie, maar goed is ie zeker ook niet.

avatar van mock turtle
Niet hilarisch en erg voorspelbaar, maar toch best onderhoudend voor zo'n lange film.

avatar van Uier
Kinderachtige en duffe comedy. De onzinnige dialogen van Wilson en Vaugh zijn nog wel redelijk te verteren, maar het geheel zwakt weg in een onnozel verhaal waarin eigenlijk amper iets te lachen valt. Verder stoorde de propaganda van Google ook behoorlijk.

Pover. 2.0*

avatar van opa-ben
hele leuke comedy, hoewel ik geen fan ben van Owen Wilson heb ik er toch van genoten, bij vlagen hilarisch en de boodschap is: als team kom je voor elkaar op en ondersteun je elkaar.
Een aanrader.

avatar van TomPSV
Redelijk, maar wel weer een komedie zoals we die al veel kennen. Ze lopen iedere keer een vast patroon af en daar was ook ditmaal weer sprake van. Ook duurt de film weer te lang. Ik snap niet wat er mis is met een film van anderhalf uur, maar daar lijken de regisseurs tegenwoordig anders over te denken. Gelukkig heb ik een aantal keer kunnen lachen en vooral Vince Vaughn had wel een leuke rol. De bijrollen waren ook goed verzorgd trouwens. Voor mij is het allemaal wel wat te mager voor een voldoende, maar vermakelijk is het zeker.

avatar van DonOswaldo
Reclamekomedie of niet, vermaken deed ie me wel. Wist toch wat glimlachen op m'n gezicht te tonen en Owen en Vince vind ik beiden wel fijne acteurs. Uiteraard geen grote verrassingen o.d. maar daar stoor ik me zelden aan. 3,5*

FIlm die dankzij de minimale bijrol van Will Ferrel nog 1,5* weet te scoren. Vaughn die totaal niet interessant speelt, Wilson de moraalridder en dan nog heel voorspelbaar een romantisch avontuur beleefd. Teambuilding en de teamstrijd is veel vaker veel beter gedaan. Deze film is ondanks het grappige uitgangspunt (nono's in de wereld van nerds) niet interessant en met een gerust hart over te slaan.

avatar van MrLee
Heb me best vermaakt, bij de typische feel good momenten even weg kijken, voor de rest erg leuke comedy.

Had mij hier iets meer van voorgesteld.
Toch wel aardige komedie.
Al zijn de situaties wel erg melig soms.
Met name het bezem balspel (knipoog naar Harry Potter) is wel erg flauw.
Verder een uitermate voorspelbare maar lekker feelgood einde.
2.5*/3*

avatar van macrobody
Beide acteurs vind ik goed en ik heb genoten van enkele dialogen tussen de twee. Verder waren de scenes in de dansclub wel fijn om te zien, maar voor de rest was het toch een grote propaganda film voor Google.

avatar van jippie2010
Ja, hij is inderdaad af en toe erg flauw,
en toch werd het voor mij een feel good movie.
Prima komedie *3.0

avatar van Cleanshot
Er zaten wat echt irritante stukken in maar ook een paar grappige, het heeft echter niet de standaard van Wilson en Vaughn kunnen overstijgen.
Het lijkt wel of deze mannen eigenlijk altijd dezelfde soort rol spelen...

avatar van james_cameron
Inderdaad: zijn Vince Vaughn en Owen Wilson eigenlijk wel acteurs? Wanneer je hun films onder de loep neemt spelen ze beiden feitelijk altijd hetzelfde personage. Daar hebben natuurlijk meer acteurs last van, maar bij deze twee mannen begint het zo langzamerhand wel erg op te vallen. Zeker in een tweederangs komedie als dit. Er valt weinig te lachen en de moraallesjes volgen elkaar in hoog tempo op. We hebben het allemaal eerder gezien en toen was het ook al niet leuk. Het charisma van beide heren houdt de boel nog een beetje drijvende, maar het is doorbijten. Gelukkig duikt Will Ferrell op in een leuk bijrolletje.

avatar van DragQueen
Owen Wilson en Vince Vaughn delen een prima chemie in deze film. Maar kunnen de film niet geheel redden. Want het flinterdunne verhaal komt niet al te goed voor de dag. De uitvoering had beter gekund, en verloopt via het standaard protocol. Met de hoeveelheid goede humor viel het ook wat tegen, al zijn er wat spaarzame momentjes die wel leuk waren. Niet heel bijzonder deze film, maar Vaughn en Wilson compenseren het een en ander. 2,5 Ster.

Vince Vaugh en Owen Wilson weten zelfs van zo'n eigenlijk cliche-filmpje toch nog best wat grappige momenten te bezorgen. Vooral Vaughn vind ik gewoon een buitengewoon leuke acteur.

Verder is het natuurlijk gewoon weer de zoveelste Revenge of the Nerds variant.

avatar van mnrk
Here's the deal. I'm pretty terrific on the phones. I could sell prosciutto to a rabbi. And I have.

Dit was gewoon een leuke en vermakelijke komedie van Shawn Levy...

Het verhaal is natuurlijk redelijk voorspelbaar maar het wordt allemaal gewoon leuk gebracht waardoor de film toch leuk blijft om naar te kijken...

Vince Vaughn en Owen Wilson zijn weer prima op dreef in deze film en zorgen voor leuke momenten tijdens deze film, de overige cast is een leuke aanvulling met de bescheiden bijrol van John Goodman als bonus en Will Ferrell...

De end credits zijn ook leuk gedaan met de extra scene erbij als bonus....