The Others (2001)

Spanje / Verenigde Staten
Thriller / Horror

geregisseerd door Alejandro Amenábar
met Nicole Kidman, Fionnula Flanagan en Christopher Eccleston

Grace woont met haar twee kinderen in een landhuis op een eiland aan de Engelse kust. Ze wacht daar op haar echtgenoot, die gevochten heeft in de Tweede Wereldoorlog. De kinderen hebben een ziekte waardoor ze niet in contact kunnen komen met direct zonlicht, en dus leven ze aan de hand van strikte regels.

Een mooie film met vooral op het einde een aantal verrassingen, waardoor je de film opeens geheel anders gaat zien.

Hee, een film van Alejandro Amenábar! Tof! Geronimo, valt 't kwartje bij jou ook?
Hij is nl. de regisseur van Tesis (1996).
Mijn verwachtingen zijn hoog!

geronimo
Ja, nu je 't zegt! De plot komt ook heel mysterieus op mij over. Daar wil ik wel meer van weten! 29 november pas, pfffff...

avatar van Jordy
Jordy (admin)
De film heeft een prachtige sfeer, en er wordt erg goed geacteerd door zowel Kidman als de kinderen. De film komt langzaam op gang, maar omdat de spanning constant aanwezig is, is de film geen moment saai. Langzaam komt de film tot een erg mooie ontknoping, die we helaas alleen al eerder ergens hebben gezien, waardoor de verrassing voor mij niet zo groot was. Toch, 4 sterren.

Absoluut een geweldige film....ik heb eigenlijk de hele tijd op het puntje van m'n stoel gezeten....De hele sfeer is geweldig ....en best wel verrassend ...Totale aanrader....

De sfeer is echt TOP in deze film, alleen er gebeurt echt geen ene flikker... het is echt 2 uur wachten op het verassende plot vond ik.. misschien komt het wel doordat ik deze als 4e film in de Sneak Night heb gezien...word je vanzelf slaperig..MAAR IK HE GEEN OOG DICHTGEDAAN!! hehe! die hard movie freak! =]

Deze film krijgt van mij toch nog 3 sterren.

Zo was dat ff schrikken geblazen bij deze film, kwam voornamelijk door de reactie van de zaal, waar ik van schrok. Maar erg goede film, ookal zei ik tegen mijn zus als grap wat ik dacht dat het einde zou zijn en het klopte. Maar dat maakte de film er niet minder om en ik vond dit dus echt heel veel beter dan the sixth sense deze was tenminste spannend.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
yep ik had het einde ook voorspeld tijdens de film.. ik vond The Sixth Sense dus een stuk beter nog (minder spannend.. maar beter als drama-film), maar deze komt kloos

neo (crew)
ik vond de film erg spannend.ik ben me een paa rkeer de tering geschokken.die kinderen acteren ook nog best wel goed.ik vond het einde wel goed,maar ik vind dat soort einde een beetje 'uitgemolken'is.ik heb eigenlijk wel zin om de vorige films van de regisseur te gaan kijken.

Een hele gave, spannende film.
Dat einde had ik ECHT niet verwacht. Alleen een beetje weinig actie.

Hij krijgt van mij 4 sterren

The Others vind ik een goede film. Knap in elkaar gezet, vooral omdat niet echt duidelijk is waar ze met het verhaal naar toe willen en dan toch blijft boeien.
Lukte de makers zelfs mij tot twee keer toe te laten schrikken.
De spanning blijft er gedurende de hele film dan ook goed in. ****-sterren

gaan de heren ook nog echt stemmen??

Erg mooie film, met een erg mooie sfeer!Zeker een topper! 4 sterren!

geronimo
Van spanning zou je bijna vergeten te ademen. Ook ik ben een aantal keren compleet losgekomen van m'n stoel van de schrik. Zeer goede film.

Hee, Geronimo!! Ben je uit je winterslaap ontwaakt ? Door een film van Alejandro Amenábar, hoe kan het ook anders. Nu Abre Los Ojos nog, he ? Zal je toch weer naar de videotheek moeten...

geronimo
En de winter is nog niet eens begonnen...
Owja, die moet ik ook nog zien.

Erg goede film met een ingenieus script.
Nicole Kidman speelt zeer overtuigend. En de kinderen in deze film acteren inderdaad ook heel goed.
De film begint heel rustig en de spanning wordt beetje bij beetje steeds meer opgebouwd. Spannender dan The Sixth Sense.
De ontknoping is geniaal. Absolute aanrader!

Fantastisch geluidsbeeld ook. Bijna volslagen stil en daardoor buitengewoon angstaanjagend.

Amenábar is denk ik tegenwoordig een van de weinigen die een beetje in de buurt komt van Hitchcock. En hij is geloof ik nog niet eens 30. Dat belooft dus nog wat..

Toppertje !!! Met een zeer verassend en origineel einde!
Moet m' zeker nog een keer zien.Nicole Rulezzzzzz

Zeker een zeer goede film. Ben ook 2 maal geschrokken. Gebeurd me eigenlijk nooit. Absoluut een aanrader. Goede film om je vriendinnetje mee te nemen!!!!!!

Een perfect einde!!!

Aan het eind valt alles op zijn plaats!!!

Heel mooi gedaan, vooral wanneer de vader terugkomt na de oorlog...

Vooral de werking met muziek is zeer goed... Bij de meeste films wordt je gek van dat gepingel op de achtergrond. In deze film word je gek van de stiltes... Dat vond ik zeer goed, want het wekt de spanning heel goed op...

Film leunt teveel op het goede (en voorspelbare) einde. Ik vond hem nogal saai en ik heb sowieso een schurfthekel aan Nicole Kidman, dus dat hielp ook niet echt.

Ik vind dit een van de beter films van het jaar. Goed verhaal en spannend. Verassend en een mysterieuse sfeer. Nicole kidman en de kids acteren ook GEWELDIG ! Erg goede soundtrack ook, spannende en hele mysterieuse muziek !

avatar van Armin
Wat een dijk van een film.
Perfekte sfeer, nagelbijtende spanning,goed acteerwerk en een origineel plot.
Kidman in een wereldrol. ****

neo (crew)
gisteren nog maar eens in mij filmhuis gekeken.een film die de tweede voor mij nog steeds even spannend is ,komt niet erg vaak voor,maar bij deze film is dat wel het geval.ook al weer een tijdej terug dat ik het publiek zo enthousiast weg zag gaan.

avatar van Yak
Yak
**1/2 sterren, maar ik denk dat dat voornamelijk te wijten is aan het feit dat ik 'm op een heeeeel klein schermpje zag, met een koptelefoon op. namelijk in het vliegtuig. impact van de film: non-existent.

Prachtige omgeving en een perfecte sfeer. Goed spel van Kidman voor wie ik steeds meer waardering begin te krijgen.

***1/2

avatar van jackie
Wat een tegenvaller !!

avatar van Macmanus
Goeie-enge film punt

**** HALF

*niet zeggen dat het einde voorspelbaar is want dan heeft iemand het al verklapt of (knip, spoiler)