Dynamite Chicken (1971)

geregisseerd door Ernest Pintoff
met Richard Pryor, Joan Baez en Leonard Cohen

Richard Pryor staat op een schoolplein en praat in de camera. Hij praat over de tijd waarin hij leeft en vooral: wát er leeft, en zo komt hij regelmatig in de film terug. Met behulp van gedichten, korte verhalen, clips uit oude films, interviews met de 'man op straat' en vele foto's wordt geprobeerd een beeld te schetsen van de maatschappij; van de verschillende soorten geweld die er heersen tot politieke onderwerpen. Van een strippende non tot een demonstratie van het gebruik van een politieknuppel op een meloen.