The Great Caruso (1951)

Drama / Muziek

geregisseerd door Richard Thorpe
met Mario Lanza, Ann Blyth en Dorothy Kirsten

Het verhaal over het leven van tenor Enrico Caruso (1873-1921). Geboren in Napels is hij verliefd op de plaatselijke Musetta. Later op Dorothy, de dochter van één van de hooggeplaatsten van de opera. Hij wordt echter door de vaders van beide vrouwen afgewezen. Langzaamaan weet hij met zijn stem meerdere harten te veroveren.

FisherKing
Dat dit er nog niet op stond. De lievelingsfilm van mijn ouders, geloof ik.

Met de befaamde Mario Lanza , die hier DE rol vertolkt van Caruso.

Ikzelf ben niet zo onder de indruk van deze film, ternauwernood 3 kleine sterretjes.

avatar van tovenaar
Dat niemand er inderdaad op gekomen is om de lievelingsfilm van Fisherkings ouders toe te voegen... wat een schande!

FisherKing
Ik zit zelf meer in een schaam-modus, tijden gezocht naar een plaatje vroeger...

Het is een oude film, het komt allemaal een beetje gedateerd en sentimenteel over, maar de muziek, met inderdaad de HEEL GROTE MARIO LANZA maakt toch veel goed, niet ?

Blijft leuk om naar te kijken vooropgesteld dat je van dit soort muziek houdt natuurlijk. Mario zingt zoals gebruikelijk de sterren van de hemel en laat zien dat hij tot de grote tenoren van Italië behoort. En het levensverhaal van de grote Caruso is voor elke operaliefheb-ber een must om eens gezien te hebben.

avatar van Brix
Lanza kon geweldig zingen, maar als acteur was het een regelrechte ramp.
Werkelijk tenenkrommend slecht.
Niet alleen in deze, maar ook in de andere films die ik zag.
Caruso's verhaal is wel de moeite waard.

avatar van Machoclown
Mijn Oma was helemaal weg van Mario Lanza (vroeg gestorven op 38 jarige leeftijd) en ik kon mij vaag herinneren dat ik (verplicht) naar deze film moest kijken toen deze op TV kwam..... waarschijnlijk ergens jaren 70/80.

Deze film heb ik met plezier pas geleden weer gezien en ik moet zeggen ik had af en toe wel een brok in mijn keel, wat kon Maria Lanza goed zingen...... + het nostalgisch gevoel die de film mij gaf.

4 sterren voor de stem van Mario Lanza en de nostalgie.

Toen ik de film voor het eerst zag, zei een vriend van mij :"Eigenlijk een film die ge moet gaan zien met uw rug naar het scherm" en daarmee doelde hij natuurlijk op de formidabele zangstem van de toen razendpopulaire zanger die werkelijk het verhaaltje wel wat ondergeschikt maakte. Vond ik toch wel overdreven want er zit toch een zekere charme en emotie in de story van Enrico Caruso en Ann Blyth zet haar rol toch heel teder neer.
Een lieflijke film om na jaren opnieuw te zien.