Før Snøen Faller (2013)

Alternatieve titel: Before Snowfall

Noorwegen / Duitsland / Irak

geregisseerd door Hisham Zaman
met Abdullah Taher, Suzan Ilir en Bahar Ozen

Siyar is een jongen uit Iraaks-Koerdistan die sinds de dood van zijn vader de oudste man in het gezin is. Wanneer zijn oudere zus Nermin haar huwelijk ontvlucht voelt hij zich verplicht om zijn zus te vinden en de familie-eer in het dorp te herstellen. In Istanboel ontmoet hij het jonge meisje Evin dat met hem meegaat. De reis gaat door Griekenland en Duitsland naar Noorwegen en wordt voor Siyar tevens een zoektocht naar waardigheid en liefde.

Mooie film met aardig beeld van wraak eer cultuur. Vast wel door de bril van het westen verteld. Goede film!

avatar van MH040
chiel1971 schreef:
Hisham Zaman is niet bepaald een typisch westerse naam