Deadlock (1970)

West-Duitsland
Thriller / Western

geregisseerd door Roland Klick
met Mario Adorf, Anthony Dawson en Marquard Bohm

Twee revolverhelden gaan uiteen na een succesvolle bankroof. De jongste van de twee is er vandoor met het geld en plant zijn medeplichtige te ontmoeten in een spookstad. Zijn komst wordt opgemerkt door een geheimzinnige banneling, een nymfomane en een mooi doofstom meisje. Wanneer de dief zijn partner ontmoet, breekt een hels gevecht los, want blijkbaar zijn zij niet de enigen die azen op het geld.

avatar van stephan73
Met muziek van Can!

avatar van Mac Hammer Fan
De film won één German Film Award in Gold in 1971 en wordt aanzien als een modieuze variante op "The Good, the Bad and the Ugly"

avatar van wendyvortex
Tangerine Dream scoorde meteen een contract voor 600 afleveringen "Tatort".
Films met soundtrack van Can zijn wat zeldzamer.
Can kon het slechts af met één CD (Soundtracks).
Deze "western" is er dus één van.
Geen standaard-western dat moge duidelijk zijn, maar liefhebbers van "El Topo" of Rainer Werner Fassbinder goes western zullen hier wel wat mee kunnen.

Lijkt me wel een goede film, nog nooit gezien maar mario adorf is een bekende acteur van de spaghetti western genre.

avatar van trebremmit

Lijkt me ook wel wat deze film, al op dvd verschenen?

Zeker de moeite, hoor. Zou heel graag deze zien:
Supermarkt (1974)