• 8.517.398 stemmen

Der Mann aus dem Eis (2017)

Drama | 100 minuten

Genre: Drama

Alternatieve titel: Iceman

Oorsprong: Duitsland / Italië / Oostenrijk

Geregisseerd door: Felix Randau

Met onder meer: Jürgen Vogel, Franco Nero en Susanne Wuest

Oorspronkelijke taal: Duits

Plot Der Mann aus dem Eis

"They found a man, but not his story."

De film speelt zich 5000 jaar geleden af. Een man woont samen met zijn vrouw en kinderen in Ötztal. Na een dagje jagen keer hij terug naar zijn hut. Hij treft er zijn vrouw en kinderen dood aan, ziet dat de schuur afgebrand is, en komt tot de ontdekking dat zijn heilige amulet gestolen is. De man, die kookt van woede, is vastbesloten de moordenaar van zijn gezin te vinden. Hij begint aan een slopende reis door de koude bergen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van filmkul

filmkul

Aardig avonturen drama. Het verhaal is niet heel ingewikkeld, maar de uitwerking is best geslaagd. De film wordt mooi opgebouwd en geeft een mooi historisch beeld waar ook goed is over nagedacht. Details zijn mooi uitgewerkt. Als kijker merk je soms wel dat men de minimale speelduur van 90 minuten graag vol wilt maken, waardoor de film soms wat inkakt. Ondanks dat er heel weinig gesproken wordt, zetten de acteurs prima realistische rollen neer. Visueel ziet de film er verder dik in orde uit. 3.5

avatar van morpheus2000

morpheus2000

Helemaal eens met filmkul en diens reactie op deze film.
Film ziet er gewoon goed uit.
Communicatie is er niet veel en daarom zijn bepaalde handelingen en/scènes niet geheel duidelijk.
Waarom worden de oude man (Franco Nero) en zijn dochter ongemoeid gelaten door de 3 mannen, terwijl die 3 vlak daarvoor een andere familie volledig uitmoorden.
Verder wat flashbacks naar Quest for Fire, echter is Iceman meer een wraakfilm en is een tikkeltje harder.

avatar van Brix

Brix

Gebaseerd op de in 1991 in de Ötztaler Alpen gevonden mummie (die de naam "Ötzi" kreeg)

Voor wie de feiten nog niet zou kennen >

Ötzi - Wikipedia - nl.wikipedia.org

avatar van Movsin

Movsin

Filmisch sterk, inhoudelijk boeiend en interessant.

Film over wraakneming maar ontdek ik op de gelaatsuitdrukking van het hoofdpersonage precies geen wroeging. Is wraakneming wel de beste oplossing en leidt het niet naar een nieuw onevenwicht en pijn.

Verschrikkelijk ook toch weer dat doden om te doden.

avatar van Basto

Basto

Vond het weinig bijzonder. Goede van de film is wel het aantoont dat je vaak meer ziet zonder ondertiteling. Ook al versta je het niet, je kunt het prima volgen.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Best wel een aardige film. De titel had ik toch wel eens vaker gehoord maar de film kende ik niet. Het ziet er ook best wel goed uit. Echt mooie opnames. Ik vroeg me wel af wie die man op het laatst eigenlijk was. Was het een toevallige voorbijganger of heb ik wat gemist??

avatar van james_cameron

james_cameron

Passend grimmige, rauwe film gebaseerd op een in 1991 in de Ötztaler Alpen gevonden mummie. Het verhaal dat rond zijn bestaan is bedacht steekt simpel maar doeltreffend in elkaar en de film maakt optimaal gebruik van de indrukwekkende omgeving. Ik heb de film met ondertiteling bekeken maar feitelijk heb je dat niet nodig om de gebeurtenissen te kunnen begrijpen.