Born of War (2013)

Verenigd Koninkrijk / Jordanië / Cyprus
Actie / Oorlog

geregisseerd door Vicky Jewson
met Sofia Black-D'Elia, James Frain en Michael Maloney

De Wakhan corridor in Afghanistan, 1988. Daphne is een jonge Engelse vrouw die wordt beschuldigd van moord op een jongen van een lokale stam tijdens de invasie van een buitenlandse macht. Ze moet vluchten en een nieuwe identiteit aannemen. 2011: Mina is een jonge zorgeloze studente, totdat haar ouders worden vermoord. Alleen haar jongere zusje en zij overleven, en worden onder bescherming genomen. Dan wordt de waarheid onthuld: Mina’s moeder, Daphne, had een duister geheim. Daphne werd niet alleen beschuldigd van moord in 1988, maar ze had ook een onwettige en gevaarlijke relatie met de leider van de stam. Mina is zijn dochter, en hij wil haar terug. Hij leidt nu een groep rebellen, en is verantwoordelijk voor het afslachten van vele mensen, inclusief de ouders van Mina. Om haar zusje en haarzelf te beschermen, moet Mina besluiten of ze zal vechten of vluchten.