De Nærmeste (2015)

Alternatieve titel: Homesick

Noorwegen

geregisseerd door Anne Sewitsky
met Ine Marie Wilmann, Simon J. Berger en Anneke von der Lippe

Charlotte leidt een comfortabel leven. Ze date met de broer van haar beste vriendin en geeft dansles aan kinderen. Ze hunkert echter naar een genegenheid die ze nooit heeft gehad van haar kille moeder en alcoholistische vader. Nadat ze er achter komt dat Henrik, haar halfbroer die ze nooit heeft gekend, is verhuisd naar Oslo, probeert ze voorzichtig contact met hem te zoeken. Er ontstaat een weinigzeggende band die echter snel veranderd in een zelfdestructieve, seksuele aantrekkingskracht die hun leven dreigt te verwoesten.

avatar van Pazmaster
Een bijzonder drama met een gedurfd verhaal over een vrouw die besluit haar halfbroer, die ze nooit heeft gekend, op te zoeken. Het contact verloopt in het begin erg moeizaam maar al snel springt er een seksuele vonk over, dit brengt natuurlijk de nodige problemen met zich mee.

Ik vond het een interessante film met een niet alledaags onderwerp, taboe's zijn natuurlijk altijd interessant, het voelt een beetje ongemakkelijk aan maar ik heb toch de gehele film geboeid zitten kijken. Helaas wordt niet alles duidelijk gemaakt, niet alles wordt getoond waardoor ik soms het gevoel kreeg dat ik iets had gemist. Ook het open einde vond ik een klein beetje tegenvallen, dat had wat mij betreft iets beter uitgewerkt mogen worden, ik had graag meer duidelijkheid gezien. Er wordt wel prima gespeeld en Ine Marie Wilmann is absoluut geen straf om naar te kijken. 3 dikke sterren.