ad

Oorspronkelijke titel: De nærmeste

Releasedatum: 27 maart 2015

• Netflix Bekijk via Netflix

Over De Nærmeste

Charlotte leidt een comfortabel leven. Ze date met de broer van haar beste vriendin en geeft dansles aan kinderen. Ze hunkert echter naar een genegenheid die ze nooit heeft gehad van haar kille moeder en alcoholistische vader. Nadat ze er achter komt dat Henrik, haar halfbroer die ze nooit heeft gekend, is verhuisd naar Oslo, probeert ze voorzichtig contact met hem te zoeken. Er ontstaat een weinigzeggende band die echter snel veranderd in een zelfdestructieve, seksuele aantrekkingskracht die hun leven dreigt te verwoesten.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Een bijzonder drama met een gedurfd verhaal over een vrouw die besluit haar halfbroer, die ze nooit heeft gekend, op te zoeken. Het contact verloopt in het begin erg moeizaam maar al snel springt er een seksuele vonk over, dit brengt natuurlijk de nodige problemen met zich mee.

Ik vond het een interessante film met een niet alledaags onderwerp, taboe's zijn natuurlijk altijd interessant, het voelt een beetje ongemakkelijk aan maar ik heb toch de gehele film geboeid zitten kijken. Helaas wordt niet alles duidelijk gemaakt, niet alles wordt getoond waardoor ik soms het gevoel kreeg dat ik iets had gemist. Ook het open einde vond ik een klein beetje tegenvallen, dat had wat mij betreft iets beter uitgewerkt mogen worden, ik had graag meer duidelijkheid gezien. Er wordt wel prima gespeeld en Ine Marie Wilmann is absoluut geen straf om naar te kijken. 3 dikke sterren.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Vrij zwakke onsamenhangende film over een verboden relatie tussen een halfbroer en halfzus. Hoewel het plot nog enigszins interessant kon zijn, vond ik de uitwerking niet geweldig. Het leek alsof er stukken uit de film werden gehaald waardoor ik het geheel niet kon plaatsen. De montage was belabberd en echt veel diepgang zit er niet in de film.

Ook de relatie met de moeder was pover, zowel met de zoon als met de dochter. Het kwam allemaal iets,te goedkoop over. Jammer, maar dit was toch één van die zwakke films uit Scandinavië. Jawel, die bestaan ook ...

BBarbie

Letterlijk en figuurlijk een kille film over de incestueuze verhouding tussen een getrouwde man en zijn halfzuster. Het valt niet mee om zoiets als een warm gevoel te krijgen voor de personages. Dat komt vooral omdat de film een berg onbeantwoorde vragen oproept naar het waarom.

Het lijkt erop dat regisseur/schrijfster Anne Sewitsky in dit psychodrama de weg van de minste weerstand kiest en dat tracht te compenseren met fraaie opnamen van winters Oslo.

avatar van cornelis2

cornelis2

Gaandeweg krijgt het verhaal meer inhoud en vorm en wordt je wel meegesleept in deze problematiek. Minpuntjes zijn de lange kinderballet scenes, de irritante hoofdrolspeelster en de vreemde muziekkeuze. Toch de moeite waard om kennis van te nemen.

avatar van frans123

frans123

• 2042 berichten

Een zwakke film die niet van de grond komt. Te veel onduidelijkheden , met name de moeder Onnodige vulling met ballet, vriendinnen , die niets aan de kern van het verhaal toevoegen. Ik heb lekker gezapt en zocht de stukken op met broer en zus samen, die vooral flink van bil gingen. Teleurstellende film waar ik meer diepgang van had verwacht. Van de 100 minuten heb ik er vijftig van gemaakt.