Touched with Fire (2015)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Paul Dalio
met Katie Holmes, Luke Kirby en Christine Lahti

Carla en Marco zijn twee manisch-depressieve dichters wiens kunst wordt gevoed door hun extreemste emoties. Wanneer ze hun medicijnen niet meer innemen belanden ze in hetzelfde psychiatrisch ziekenhuis. Ondanks verschillende pogingen van artsen en ouders om ze te scheiden zetten ze hun destructieve romance voort, waarbij ze balanceren tussen manische uitspattingen en suïcide. Tot het punt dat ze zullen moeten kiezen tussen hun geestelijke gezondheid en de liefde.

avatar van Pazmaster
Een aardig romantisch drama met een mooi verhaal over 2 manisch depressieve mensen die elkaar ontmoeten in een psychiatrisch ziekenhuis en verliefd worden. Hoewel ze samen erg gelukkig zijn vinden de artsen en hun ouders het geen geschikte relatie, maar daar trekken zij zich niets van aan. Halen ze het slechtste in elkaar naar boven of kunnen ze hun relatie toch laten slagen? Een boeiende film met een verhaal vol emoties dat je ook nog aan het denken zet over wat "normaal" zijn nou eigenlijk is, moeten ze zich wel laten drogeren door de psychiaters? Of kunnen ze ook prima leven zonder al die pillen? Psychiatrie is immers geen wetenschap. Ook vanuit het perspectief van de ouders bekeken is het een lastige kwestie, zij willen het beste voor hun kinderen maar worden die daar wel gelukkig van? Ik vond het wel interessant. Er wordt overigens uitstekend gespeeld door Holmes en Kirby, ik voelde ook de chemie wel, maar Holmes vind ik eigenlijk altijd wel fijn om naar te kijken. Toch is er ook een minpuntje, het einde vond ik een tikkie teleurstellend. Ik had gehoopt op een mooie climax maar helaas loopt het een beetje af met een sisser. Desalniettemin toch een goede film met fraaie beelden en mooie muziek.

avatar van schumacher
Mijn genre niet. Ondanks dat ik Katie Holmes wel graag bezig zie.

Mooie film. Liet goed de stadia zien van zo'n stoornis en wat voor effect het heeft op de zieke mensen, maar ook de omgeving.
Misschien wel iets te traag, kon allemaal wel wat sneller.
Het eind was wel heel teleurstellend. Beetje snel afgewerkt in vergelijking met de rest van de film, jammer.

avatar van morpheus2000
Toch wel een erg prettige film. Mooie beelden, fijne muziek en een goed verhaal.
Min of meer per toeval komen 2 manisch-depressieve personen elkaar tegen op een afdeling in een PZ. En zo ontstaat er een relatie tussen de 2 en hierin zien we alle facetten tevoorschijn komen van Bipolair zijn....
Depressief zijn en het leven totaal niet zien zitten tot alles aankunnen en zichzelf volledig overschatten.
Ouders die uit alle macht trachten om het goede te doen voor hun kinderen, maar die daarmee alleen maar verder van hun af komen te staan.
Nogmaals, een prettige film die mooi langzaam tot een soort van climax komt en dan toch ook wel weer goed afloopt....