The First Wives Club (1996)

geregisseerd door Hugh Wilson
met Bette Midler, Goldie Hawn en Diane Keaton

Het verhaal over drie middelbare rijke vrouwen uit Manhattan die meer dan alleen een zeer lange vriendschap gemeen hebben. Na jarenlang hun mannen te hebben geholpen te klimmen op de ladder van succes, zijn ze alledrie gedumpt voor een jongere, welgevormde schoonheid. Maar het trio is vastbesloten hun pijn om te zetten in geldelijk gewin! Ze bedenken een slim en duivels plan om hun ex'en te raken waar het écht pijn doet: hun portemonnee! 3 vrouwen worden kwaad en nemen wraak!

avatar van Kim008
Heb hem daarnet nog eens bekeken, en ik blijf het een goede film vinden
Bette Middler, Goldie Hawn & Diane Keaton acteren elk op hun manier schitterend!
Leuke feel-good movie!

Goede en leuke film, die ik nu al voor de derde maal zie.
Elke actrice in de hoofdrol doet het hier aardig, maar mijn voorkeur gaat uit naar Bette Midler, die ik steeds goed vind, in gelijk welke rol ze ook speelt, natuurlijk zijn komische rollen echt haar ding.
Puike familiefilm dit dus, met mooie en passende muziek.

ooit heb ik hier vaak met plezier naar gekeken, nu begrijp ik niet meer waarom, ik vind er niets meer aan

Leuke en vermakelijk verhaal. Goldie is erg grappig in deze film. Bette iets minder. Diane doet het altijd goed als hysterische.

avatar van Fran
Sinds lange tijd heb ik deze film weer eens bekeken. Voorheen vond ik hem erg flauw maar dit keer heb ik er eigenlijk best van genoten. Ik vond het zelfs heel leuk. Ondanks het feit dat Diane Keaton erin speelt want daar erger ik me vaak aan als ik haar in een film zie spelen.

Het grappigste karakter vond ik die van Goldie Hawn. Geweldig hoe ze het beeld dat er van haar bestaat op de hak neemt. Vooral de scènes waarin ze met volgespoten lippen rondliep waren heel grappig.

Deze film is trouwens wel weer een flink tijdje geleden want Heather Locklear en Sarah Jessica Parker spelen hier de jonge groene blaadjes voor de oude bokken maar die rollen zien ze nu aan hun neus voorbij gaan. Zij zijn nu een beetje in de leeftijdsfase van "The First Wivesclub".

Het is een leuke feel good movie. Je geniet er gewoon van om te zien hoe de dames wraak nemen op hun(aanstaande) exmannen. Zelfs de laatste scène waarin ze zingend over de straten heen dansen kon mij wel bekoren. Hoe overdreven ook, het hoorde wel bij het totaal plaatje.

Voor mij een heerlijke film om te kijken als het gewoon eens even een beetje tegenzit en ik zin heb om ongenegeerd te lachen.
Echt zo'n lekkere niks-aan-de-hand-film waarbij je zorgenrimpels veranderen in lachrimpels.

En idd ( zoals hierboven al gezegd ) : Goldie Hawn is echt absoluut grappig en niet te beroerd om zichzelf op de hak te nemen, ze heeft er overduidelijk plezier in !

Ik krijg nooit genoeg van deze film,ik vermaak me altijd prima!

avatar van Tiany
Zo'n prima actrices, maar zo'n buchtfilm

avatar van clubsport
deze film zit boordevol irritante cliche's wat we al zo vaak in andere vrouwenfilms hebben gezien
en natuurlijk weer verpakt als komedie want anders zou het wel erg bitter worden pffffffff

Overigens schijnt de schrijfster van het boek waar deze film op is gebasseerd overleden te zijn aan een hartstilstand als gevolg van plastiche chirugie .

Dick2008
De film is niks beters geworden dan de vorige keer dat ik hem zag. En je zou toch zeggen met zo'n cast. Bette Midler is bij mij in rap aanzien gestegen, Diane Keaton doet het ook al beter dan jaren geleden, alleen Goldie Hawn wil nog niet zo erg. Verder nog wat andere bekende gezichten, Maggie Smith, Sarah Jessica Parker, Stockard Channing, Bronson Pinchot .... .
Maar de film komt moeizaam op gang en blijft door langdradigheid en een hoop geklessebes ook de rest van de film moeizaam. Succesvolle maar voor mij bepaald geen leuke film, waarin tragische uitgangspunten worden omgezet naar komedie en ik kon er maar met moeite doorheen komen. 2.0

Matige film over drie vrouwen die een club beginnen om zo hun ex-mannen een hak te kunnen zetten. Een leuk gegeven voor een komedie zoals deze. Zeker wel een aantal vermakelijke momenten, maar het zakt tussendoor wel wat in en ook duurt de hele inleiding te lang. De leuke cast en einde kan het geheel helaas niet helemaal redden.