Way Back Home (1931)

Alternatieve titel: Old Greatheart

geregisseerd door William A. Seiter
met Phillips Lord, Effie Palmer en Frank Albertson

In het dorp Jonesport, Maine, zorgen boer Seth Parker en zijn vrouw voor hun pleegzoon Robbie. Ondertussen scharrelt de boerenknecht David Clark, de op een agrarische school afgestudeerde zoon van ‘runaway’ Rose Clark, in het geheim met Mary Lucy Duffy, de dochter zijn werkgever Wobbling Duffy. Omdat Rose Clark jaren geleden er met een vreemdeling van door was gegaan en vervolgens alleen met een baby naar Jonesport teruggekeerd was, worden beiden door de dorpelingen sindsdien genegeerd. Wobbling Duffy verbiedt zijn dochter dan ook met David om te gaan. Hoewel David vanwege de omgang met Mary Lucy door Wobbling Duffy is ontslagen, ontmoet hij die nacht haar op een dansfeest in een schuur. Tegelijkertijd duikt Duffy's dronken vriend en bandiet Rufe Turner in Jonesport op. Turner is op zoek naar zijn zoon Robbie, die hij achtergelaten had toen hij nog een baby was.