The Heat (2013)

Komedie / Actie

geregisseerd door Paul Feig
met Sandra Bullock, Melissa McCarthy en Kaitlin Olson

Sarah Ashburn (Sandra Bullock) is een methodisch onderzoeker bij de FBI, en staat bekend om haar superioriteit en arrogantie. Shannon Mullins (Melissa McCarthy) is een politieagente in Boston, en staat op haar beurt bekend om haar grote bek, een kort lontje en het oppakken van de meest moeilijk te vangen criminelen. Geen van beiden had ooit een partner, of zelfs een goede vriend, maar als deze twee wilde, onverenigbare dames van de wet hun krachten moeten bundelen, om een drugsbaron te vangen, gebeurt er wat niemand ooit voor mogelijk zou houden: Ze worden vrienden!

• donderdag om 20:30 uur op TV (Net 5)

Sandra Bullock en Melissa McCarthy maken van deze film een van de leukste komedies die ik de laatste tijd heb gezien.
Goed verhaal, de nodige humor, en zeker niet langdradig, geen seconde verveel je je, daar krijg je de tijd niet voor.

avatar van Anyaamsreob
Ontzettend vermakelijk! Melissa was hilarisch en Sandra straalt zoals in elke film.

avatar van misterdhdh
Deze film kon me toch niet echt overtuigen. Ben niet de grootste van van komediefilms maar de trailer zag er wel leuk uit en de film was onlangs op tv dus toch maar eens bekeken. Vond er niet zo veel aan. Het verhaal stelt niet zo veel voor natuurlijk, maar das had ik ook niet verwacht. Helaas is ook de rest allemaal te matig en de humor zeker niet mijn ding, ook steekt er geen enkele scene bovenuit. Heb amper moeten lachen, wat toch spijtig is. Het was allemaal zo over de top, dat het niet meer grappig was. Voor de rest blijft The heat niet echt lang hangen, niet zo lang geleden bekeken en weet er eerlijk gezegd niet bijzonder veel meer over. Bullock is natuurlijk een pareltje om naar te kijken en doet het wel nog aardig, van McCarthy ben ik dan weer niet echt een grote fan, toch niet in deze film. Haar personage en gevloek begon zeer snel te vervelen. Al bij al zeker geen film die ik nog eens wil bekijken, natuurlijk is hij ook niet bijzonder slecht maar niet echt mijn ding. Was er niet kwaad om dat hij gedaan was.
2.5/5

avatar van DrChesterStock
Prima kijkbaar, maar qua plot weinig verrassend. De humor komt vooral van de personages, want echt goede grappen zitten er niet of nauwelijks in.

avatar van Antonev
Helemaal niet onaardig. Verhaal is natuurlijk cliché en weinig verrassend. McCarthy en Bullock doen het echter leuk samen en zorgen ervoor dat geheel goed gevuld wordt. Beide dames zijn werkelijk geweldig gecast voor hun rol.

avatar van Jazzthieve
Irritant en dwaas.

avatar van Roger Thornhill
"Zeg, ik weet een goed idee! Een politiefilm met twee partners die totaal niet bij elkaar passen – "
        "O, wat slim gevonden, ik vind het nú al geweldig! Maar ga door!"
        " – en de ene is dan Melissa McCarthy want die is nu een hit, en de ander is dan natuurlijk het tegenovergestelde, dus formeel en niet spontaan en stijf en altijd alles volgens het boekje, en dat is dan de film!"
        "Geweldig idee, en ook zo origineel! Hier is $43 miljoen!"
        [...]
        "En, hoe is het met je film afgelopen?"
        "Nou, we hebben Sandra Bullock voor $10 miljoen ingehuurd voor de anal retentive-rol van de FBI-agent, maar omdat alle leuke grappen en gemene one-liners naar McCarthy gingen hoefde Bullock zich alleen maar in een strak mantelpakje te vertonen en af en toe een beetje gek te doen, en we hadden een heel vernieuwende montage waarin de twee vrouwen gingen "bonden", in dit geval door dronken te worden en gekke dansjes te doen, en net als in Bridesmaids kreeg McCarthy's echte man ook weer een cameo, en als je de trailer had gezien wist je al precies hoe de film zou gaan, dus een plot hadden we niet meer nodig, want het ging toch alleen maar om de ongemanierde humor van McCarthy."
        "Maar al die details, dat vroeg ik toch niet?"
        "O, je bedoelt... nou, hij heeft $229 miljoen opgebracht."
        "Whoah, wat een goede film heb jij dan gemaakt, zeg!"

Echt geweldig leuke film.
Beide actrices in top vorm.
Bot tot op het bot.
Hoop nog steeds op een vervolg.

avatar van W.V.
Mislukte poging om een oneigenlijk politie duo te maken, Bullock voelt zich niet op haar plek en Mccarthy gaat helemaal over de top in haar rol als vuilbekkende, schijt aan regels hebbende, gefrustreerde detective. Het idee is goed, maar de uitwerking is dat niet. Jammer, hier had meer ingezeten.

avatar van Onceuponanytime
De humor komt hoofdzakelijk uit de dialogen van de twee dames. Bijwijlen leuk, maar geen top...

avatar van Shadowed
Suf.

Niet een al te leuke film. Niet alleen is het idee niet al te pakkend, maar is het daarnaast ook nogal flauw, suf en dommig uitgevoerd. Vooral Bullock zet zichzelf hier compleet voor paal, McCarthy is wat beter, maar ook niet bepaald heel grappig.

De humor is flauw, de actie is saai en de film kabbelt maar wat voort. Gelukkig is het allemaal wel wat vlotter gefilmd waardoor het vaak niet altijd al te lang duurt voordat je er doorheen bent. Jammer dat het duo te ongrappig is om 117 minuten tegenaan te kijken, wat overigens ook echt veel te lang duurt.

Nee, deze komedie kan je makkelijk overslaan. Hier mis je niks aan, behalve wat domme grappen en flauwe humor hier en daar. Gelukkig is het allemaal vlot en lijkt het niet alsof je er nooit doorheen komt.