ad
  • 8.183.202 stemmen

Spy (2015)

Komedie / Actie | 120 minuten / 130 minuten (extended cut)

Genre: Komedie / Actie

Speelduur: 120 minuten / 130 minuten (extended cut)

Geregisseerd door: Paul Feig

Met onder meer: Melissa McCarthy, Jude Law en Rose Byrne

Releasedatum: 4 juni 2015

Over Spy

"One of the guys. One of the Spies."

Susan Cooper (Melissa McCarthy) is een pretentieloze analist bij de CIA en de miskende held achter vele gevaarlijke operaties. Maar als haar partner (Jude Law) plotseling verdwijnt en een andere topagent (Jason Statham) in opspraak raakt, verruilt ze haar kantoorbaan voor die van infiltrant. Om de mensheid voor een ramp te behoeden, begeeft ze zich in de wereld van een dodelijke wapenhandelaar.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Karen Walker

Tihomir Boyanov

avatar van Antinous

Antinous

Gisteren deze film geprobeerd te kijken ,het begin leek veelbelovend maar na een uur had ik het al wel weer gezien . heb de tv daarna op een andere zender gezet . ik vond het echt nergens over gaan en kon mij dan ook totaal niet boeien. gelukkig ben ik alleen en is de tv voor me eigen want als mijn partner nog verder zou willen kijken hadden we ruzie gehad.

avatar van Malse filmpies

Malse filmpies

Grappig.

Leuk filmpje met een enorm hoge grapdichtheid. McCarthy speelt overtuigend en weet de grappen heerlijk te timen, ook al waren deze af en toe wel heel erg duidelijk ingestudeerd. Veel poep- plas en seksgrapjes, dus daar moet je maar net van houden. Ik heb er persoonlijk meermaals hardop om moeten lachen.

Qua verhaal is het echter weinig soeps. Enorm voorspelbaar natuurlijk met een ingedikte hollywoodsaus erover. Gelukkig ligt daar de focus niet echt op, maar vooral op die humor. En die is geslaagd.

avatar van ILDIB

ILDIB

• 2090 stemmen

Ongelooflijke bagger en heel veel dingen behalve grappig op statham na. Die mccarthy moeten ze verbieden. Kansloze actrice. Ene moment kan ze alles even later niks. Nee bagger de bagger.

avatar van kimberlyVD

kimberlyVD

Oh wat hou ik van Melissa McCarthy!

Het verhaal is niet echt speciaal, al vele malen eerder gezien.

Maar de humor is fantastisch. Bijna elke grap is ook écht grappig.

En jawel, dat is toch wel grotendeels te danken aan het puike acteerwerk van McCarthy.

Deze rol is haar op het lijf geschreven, zo goed.

Statham zie ik in het algemeen niet zo graag bezig, maar hier vond ik hem ,tegen verwachting in, best wel gevat en op z'n plaats.

2u is lang voor een film als deze, en toch heb ik me de volle speelduur prima vermaakt.

Dit is gewoon plezier ten top.

avatar van joeygamer2

joeygamer2

Slecht! De komedie in deze film is echt heel bagger en stom! Alleen Statham was wel leuk en soms grappig als hij in beeld kwam. De film werd er totaal niet serieuzer op en bleef maar komen met slechte grappen. Bleef maar saaier en stommer worden. Nooit meer zien!

avatar van filip500

filip500

flauw en lauw Bond-afkooksel

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Je moet van de flauwe humor houden. Eerst gaat het nog maar al snel gaat het mateloos irriteren.

Weinig afwisseling, Statham is de enig die nog wat doet, en ben niet eens een fan van de gast. De sountrack is über-goedkoop, het verhaal niet veel anders. Overdreven op elk vlak, nee dit is het niet voor mij. Goedkoop is het juiste woord als omschrijving hiervoor.

avatar van Angelo2

Angelo2

Flauwe komedie met weinig leuke grappen. Melissa McCarthy vond ik in Bridesmaids nog wel leuk maar hier meer irritant. Gelukkig zaten er hier en daar wat leuke actie scenes maar die kunnen de film niet redden. Een 5

avatar van Simon Belmont

Simon Belmont

Ik begrijp de lage scores van deze film op MovieMeter niet. Ik vond het een superleuke film. Jason Statham was ontzettend grappig, iets wat ik niet van hem verwachtte. Maar ook de dikke dame die de hoofdrol speelde, Melissa McCathy, speelde geweldig. Net als Jude Law, ook een favoriete acteur van mij. Dus ik heb mijzelf kostelijk vermaakt. En dat komt niet zo snel voor. Overigens dacht ik dat ik een spionagefilm/triller ging kijken toen ik de film opzette. Dus misschien is de film het leukste als je niet bevooroordeeld bent.

BBarbie

Geslaagde special agent spoof, deze keer niet met een afgetrainde, fotogenieke macho als geheim agent maar een oversized bureaumedewerkster van het CIA-hoofdkwartier, een ijzersterke vertolking van Melissa McCarthy. Jason Statham speelt een idiote karikatuur van zichzelf, alsof hij nooit anders gedaan heeft. Ook de sexy Rose Byrne in de rol van slechterik is een vondst.

Al met al een actierijke, kolderieke film die mij goed bevallen is.

avatar van kissyfur

kissyfur

De zoveelste Bond-parodie. Plot-technisch ook allemaal al eens eerder gezien, en eigenlijk boeit het ook niet want het is toch alleen een kapstok voor de grappen. Dus: de grappen. Mja, ik kom niet verder dan 'mild grappig'. Veel best okee, weinig echt hilarisch. Maar - ook geen tenenkrommende waardeloze grappen. En dat is al heel wat beter dan veel andere Bond-parodieën.

Past bij een bak chips op een lege avond, verstand op nul. Hap. Slik. Weg.

Maar memorabel? Nee. Behalve dan dat Statham en Law duidelijk laten zien géén comedy te kunnen. Law blijft comedy acteren in plaats van grappig te zijn, terwijl Statham niet verder komt dan overdreven grimassen. McCarthy, en zeker de vuilbekkende versie... tsja, zij wel hè.

avatar van bart007bond

bart007bond

Ontzettend leuke comedy met een supergrappig Melissa.

Ik vind haar geweldig.

Goede actrice met een ongelooflijk leuk gezicht.

Leuke volslanke dame met de nodige zelfspot