• 10.578 nieuwsartikelen

Met onder meer: Lior Ashkenazi en Ohad Knoller

Gesproken taal: Hebreeuws

• iTunes Bekijk via iTunes

Plot Yossi

Yossi, een homo die nog niet uit de kast is gekomen, leeft een eenzaam bestaan in Tel Aviv. Het rustig leven van de arts verandert plots wanneer een vrouw van middelbare leeftijd uit zijn verleden zijn onderzoekskamer binnenkomt. Het kort maar emotioneel weerzien schrikt Yossi genoeg af om spontaan Tel Aviv te verlaten. Op de eenzame wegen in het zuiden van Israël zorgt een ontmoeting met een groep gezellige soldaten ervoor dat Yossi wenst te ontwaken uit zijn emotioneel leven.

avatar van Navarre

Navarre

Vervolg op Yossi & Jagger. Niet onaardig, alhoewel (zeker in het begin) traag en vrij deprimerend.

gauke

Het kleine kwalitatieve vervolg van 'Yossi & jagger' is in de kern een weloverwogen, bedachtzaam, vertrouwd, menselijk, verwarmend en ontroerend verhaal (bijna verpakt in een psychologisch raamwerk) over verlies, rouw en jezelf weer terugvinden. Er wordt meer dan uitstekend geacteerd. Israël timmert de laatste jaren aan de weg met kwalitatief sterke gay-films.

avatar van Captain Sik

Captain Sik

Mooie ontroerende film. Juist het trage in deze film vond ik mooi. Ook de soundtrack vond ik een goede bijdrage!

avatar van Darbie

Darbie

Ik vond dit wel een héél stuk minder dan Yossi & Jagger.

En dan denk ik. .....als je daar een vervolg op wil maken, prima....is niks mis mee, ....maar zet er dan opnieuw zo'n kunststukje neer !

En als je daartoe niet in staat bent, moet je dat laten.

avatar van Ayres

Ayres

Ik vond dit wel van hetzelfde niveau als Yossi & Jagger. Dezelfde sfeer, hetzelfde tempo. Natuurlijk is het een ander verhaal, maar ik ben blij met het vervolg! Van mij mag het wel een drieluik worden over Yossi. Ik vind hem een zeer interessant persoonage.

avatar van gerper

gerper

Had er naar uitgezien en ik ben het met Ayres eens dat het van hetzelfde niveau is als Yossi and Jagger. Yossi is blijven steken in een niet verwerkt verlies, wat in het echte leven ook maar al te vaak voorkomt. Hij ontmoet iemand die uit liefde voor hem door zijn harnas weet te prikken.

Goed acteerwerk, goed tempo, goede sfeer. Hoe gaat het verder met hun?!

avatar van Movsin

Movsin

Gevoelige film over een in zichzelf opgeborgen man die nog lijdt onder het verlies van een liefde en heel onzeker zoekende is naar een voor hem correcte beleving van zijn geaardheid.

Film boeit en kan rekenen op overtuigende acts.

avatar van AnyaH

AnyaH

Vervolg op Yossi & Jagger (2001) en naar mijn idee iets betere film. De oorlog heeft zijn weerslag op Yossi gehad, hij is getraumatiseerd en lijkt het geluk in de liefde niet meer te kunnen vinden...... Hij heeft gestudeerd, is arts geworden en vlucht in zijn werk door hard werken. Tijdens een korte vakantie naar Eilath (waar hij met Jagger na de oorlog ook naartoe had gewild) ontmoet hij een groep jonge militairen. Soldaat Tom herkent Yossi zijn gekwelde ziel en door zijn spontane gedrag probeert hij het gebroken hart van Yossi te ontdooien.........

Prachtige respectvolle film, mooi en echt gespeeld, komt realistisch over. Ik ben benieuwd of er misschien ook een derde deel komt!

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Vervolg op Yossi & Jagger (2001) dus. Is het noodzakelijk om die eerste film te zien vooraleer je dit bekijkt?

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Zowel in werkelijkheid als in het plot zit er tien jaar tussen beide films en het plot in het verhaal. Toeval wellicht. Ik heb mijn vraag hierboven zelf al beantwoord. Het is geen vereiste om de eerste film gezien te hebben om te kunnen volgen.

We volgen hier Yossi, een nogal schuchtere vereenzaamde man. Liefde is ver weg sinds de dood van zijn vriend en seks is occasioneel en vluchtig. Best wel een personage dat ik fijn vond om te volgen. Je voelt de geremdheid van Yossi tot binnenin. Dit heeft niet zoveel te maken met zijn verleden en daarom kon ik ook het bezoek aan die ouders moeilijk plaatsen. Wél worstelt hij met zijn geaardheid en vooral om dit openbaar te maken.

Yossi is een fijne serene film rond gevoelens en liefde. Sfeer- en respectvol gemaakt. Wel graag naar gekeken.