• 8.260.539 stemmen

Met onder meer: Yehuda Levi en Ohad Knoller

Oorspronkelijke taal: Hebreeuws

Releasedatum: 13 mei 2004

Plot Yossi & Jagger

"Two soldiers and a love that lasts forever..."

Gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Yossi & Jagger portretteert de liefdesaffaire van twee Israeliërse officiers op een legerbasis op de Israelisch-Libanese grens. Zij zijn commandanten, ze hebben elkaar lief en ze proberen een plek voor zichzelf te vinden in het leger, waar ze eigenlijk geen goed gevoel bij hebben.

image

avatar van Justice4All

Justice4All

Te zien in bioscoop Lantaarn-Venstern te Rotterdam op 16 en 21 oktober 2003 met NED. ondertiteling in het kader van Cinema Méditerranée 2003.

Zie website: http://www.lantaren-venster.nl/

avatar van Unique

Unique

Integere film

helaas net iets te kort en het einde komt iets te abrupt

avatar van Bas17

Bas17

Vond het nou niet zo geweldig, gebeurt weinig in en niet heel realistisch

avatar van dray

dray

Slappe film zonder verhaal.

avatar van stefff

stefff

Wel erg kort, maar toch wel meeslepend verhaal.

avatar van Sparkle

Sparkle

Ik miste wat uitdieping - voor de rest was het wel in orde.

avatar van Kuck-x

Kuck-x

Het verhaal wist me nergens echt te pakken. Als Fox bedoelde zich puur aan waargebeurde feiten te houden had hij misschien beter een documentaire kunnen maken. Het op zich spannende gegeven van een geheime liefde in het leger krijgt geen enkele diepgang. Alleen het slot, Yossi tussen kameraden en familie eenzaam met zijn verborgen gevoel, maakt een beetje goed.

avatar van Horrorfreak12

Horrorfreak12

Vond het zeer spijtig dat er maar 1 romantisch scène tussen zat, ook de dood scène vond ik maar middelmatig en helemaal niet pakkend. Toch leuk concept en aantal plezierigere scènes.

gauke

Gebaseerd op een waargebeurd verhaal, deze aangrijpende, tedere, ontroerende, hartverscheurende, boeiende, verrassende, spannende oorlogsromance. De druk en ontberingen van het militaire leven worden feilloos in beeld gebracht. De regisseur heeft een duidelijke anti-oorlosopvatting en werkt naar een climax. De cast levert overtuigend acteerwerk.

avatar van Captain Sik

Captain Sik

Mooie maar trieste film.

Er gebeurt maar weinig in deze film, een hoop wordt aan je eigen verbeelding overgelaten. Wat door de manier waarop de film in elkaar zit prima lukt. Mij deed deze film wat!

Kijk ook het vervolg: Yossi.

avatar van gerper

gerper

Ontroerende, soms schrijnende film met prima acteerwerk over een verborgen liefde in een marginaal decor en tegen de achtergrond van een verschrikkelijk conflict. Het deed mij uitzien naar het vervolg van het verhaal, wat er gelukkig kwam met Yossi.

avatar van Sketchead

Sketchead

Een tikkeltje voorspelbaar, maar aangename film, juist vanwege zijn lengte. Een oprecht beeld van de relatie tussen de ietwat norse Yossi en spring-in-t-veldje ‘Jagger’, die vanwege de claustrofobische situatie (continu met 11 ontwetende mannen op stap) haast onmogelijke gemaakt wordt. Dat moment dat hij bij de ouders van Jagger zit en niet mag zeggen wat hij zou willen zeggen..zo hartverscheurend

...al zit een lens na op de grond gevallen te zijn echt niet meer lekker in je oog

avatar van AnyaH

AnyaH

Ontroerende Israëlische oorlogsfilm over de romantische liefde tussen twee legerofficieren tijdens de oorlog met Libanon. Een geheime romance tussen Yossi, een gereserveerde 24-jarige commandant en Lior 'Jagger' de spontane, extraverte 23-jarige onderofficier. Wat was Jagger een vrolijke jongen en wat kwam het einde rauw en ruw binnen. Een oorlog is zinloos en kent nimmer winnaars, maar enkel verliezers. Wat moeilijk dat Yossi niet open en eerlijk kon zijn tegen Lior zijn ouders. De film eindigt met een getraumatiseerde en verdrietige Yossi...... Wanneer zal het geluk hem weer toelachen?