Yossi & Jagger (2002)

Israël
Drama / Romantiek

geregisseerd door Eytan Fox
met Yehuda Levi, Ohad Knoller en Assi Cohen

Gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Yossi & Jagger portretteert de liefdesaffaire van twee Israeliërse officiers op een legerbasis op de Israelisch-Libanese grens. Zij zijn commandanten, ze hebben elkaar lief en ze proberen een plek voor zichzelf te vinden in het leger, waar ze eigenlijk geen goed gevoel bij hebben.

Te zien in bioscoop Lantaarn-Venstern te Rotterdam op 16 en 21 oktober 2003 met NED. ondertiteling in het kader van Cinema Méditerranée 2003.
Zie website: http://www.lantaren-venster.nl/

Integere film
helaas net iets te kort en het einde komt iets te abrupt

avatar van Bas17
Vond het nou niet zo geweldig, gebeurt weinig in en niet heel realistisch

avatar van dray
Slappe film zonder verhaal.

Wel erg kort, maar toch wel meeslepend verhaal.

avatar van Sparkle
Ik miste wat uitdieping - voor de rest was het wel in orde.

avatar van Kuck-x
Het verhaal wist me nergens echt te pakken. Als Fox bedoelde zich puur aan waargebeurde feiten te houden had hij misschien beter een documentaire kunnen maken. Het op zich spannende gegeven van een geheime liefde in het leger krijgt geen enkele diepgang. Alleen het slot, Yossi tussen kameraden en familie eenzaam met zijn verborgen gevoel, maakt een beetje goed.

Horrorfreak12
Vond het zeer spijtig dat er maar 1 romantisch scène tussen zat, ook de dood scène vond ik maar middelmatig en helemaal niet pakkend. Toch leuk concept en aantal plezierigere scènes.

Gebaseerd op een waargebeurd verhaal, deze aangrijpende, tedere, ontroerende, hartverscheurende, boeiende, verrassende, spannende oorlogsromance. De druk en ontberingen van het militaire leven worden feilloos in beeld gebracht. De regisseur heeft een duidelijke anti-oorlosopvatting en werkt naar een climax. De cast levert overtuigend acteerwerk.

avatar van Captain Sik
Mooie maar trieste film.
Er gebeurt maar weinig in deze film, een hoop wordt aan je eigen verbeelding overgelaten. Wat door de manier waarop de film in elkaar zit prima lukt. Mij deed deze film wat!
Kijk ook het vervolg: Yossi.

Ontroerende, soms schrijnende film met prima acteerwerk over een verborgen liefde in een marginaal decor en tegen de achtergrond van een verschrikkelijk conflict. Het deed mij uitzien naar het vervolg van het verhaal, wat er gelukkig kwam met Yossi.

avatar van Sketchead
Een tikkeltje voorspelbaar, maar aangename film, juist vanwege zijn lengte. Een oprecht beeld van de relatie tussen de ietwat norse Yossi en spring-in-t-veldje ‘Jagger’, die vanwege de claustrofobische situatie (continu met 11 ontwetende mannen op stap) haast onmogelijke gemaakt wordt. Dat moment dat hij bij de ouders van Jagger zit en niet mag zeggen wat hij zou willen zeggen..zo hartverscheurend

...al zit een lens na op de grond gevallen te zijn echt niet meer lekker in je oog