Dark Blood (2012)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Nederland
Thriller

geregisseerd door George Sluizer
met River Phoenix, Jonathan Pryce en Judy Davis

Sinds de dood van zijn vrouw woont Boy als een kluizenaar op een voormalig nucleair testterrein in de woestijn. Zij is gestorven aan kanker, een gevolg van de nucleaire testen. Tijdens een ‘tweede huwelijksreis’ strandt het Hollywoodpaar Harry en Buffy in de woestijn. Boy redt het paar en gijzelt hen vervolgens omdat hij Buffy begeert en met haar een betere wereld wil stichten. Dark Blood werd in 1993 opgenomen. Door het plotselinge overlijden van hoofdrolspeler River Phoenix is de film nooit afgemaakt. Dat is alsnog gebeurd in 2012.

Meneer Bungel
jarno1975 schreef:
Snap alleen niet wat die tekst in de synopsis doet...
Een uitzondering die de regel (van het doorgaans niet vermelden van de droge feiten omtrent de productie van een film) bevestigt, zo kan je het het beste zien.

avatar van narva77
Precies, in dit uitzonderlijke geval (want dat is het, hoe je het ook went of keert) is het op zijn plaats in de synopsis.

Is dit nog ergens te verkrijgen? (legaal vast niet, de geschiedenis kennende)

Illegale links verwijderd.

avatar van Askikker
Best goed, en als je niet precies weet wát dr ontbreekt valt t niet eens op.
Hulde voor dit initiatief.
Voor zover ik weet leeft Sluizer nog steeds.

avatar van hendriks
nou hadden hem net zo goed niet af kunnen maken.
wat een bagger film totaal niks zit erin.
jammer dat zo een goede acteur toendertijd koos voor zo een flop
en nu vinden ze het een ode aan hem
vind het meer een chande want was geen gemis eze film

Het Ketelhuis in Amsterdam draait op 8 november eenmalig de film Dark Blood van regisseur George Sluizer.

'Dark Blood' eenmaal te zien in Het Ketelhuis - Neerlands Filmdoek

Film Dark Blood mag worden verkocht | nu.nl/film

Het bedrijf Cinemavault gaat distributeurs voor de productie zoeken op de American Film Market, die komende week in Los Angeles plaatsvindt.

avatar van Quentin
Inmiddels via onofficiële kanalen ook te verkrijgen.

avatar van nielszz
Ik weet niet hoe eerlijk het is om deze film te beoordelen, maar toch vond ik het een aardige film. Het zand en het opgesloten zitten deed me aan de Japanse titel Sunno no onna denken. Ik vind de metaforen hier echter wat subtieler gebracht, waardoor ik ben gaan twijfelen of ik er niet te veel bij nadacht haha.

Ik zou het alleen kijken voor de vermoorde acteur River Phoenix.

NFF toont eenmalig Dark Blood van George Sluizer | nu.nl/film

Het NFF biedt filmliefhebbers met deze gratis vertoning in TivoliVredenburg, waarvoor kaarten via de website van het festival te bestellen zijn, de kans de unieke film toch nog een keer te zien.

EDIT: hmm, er staat nu al uitverkocht.

avatar van Mochizuki Rokuro
Ik zie het niet kappeuter. Blijkbaar weggehaald
Helaas kan ik wéér niet.

Oh ja, nu staat het er niet meer. Was het een fout.

avatar van Mr. Chiel
Is deze film nog ergens te zien/kopen?

avatar van Wataru
Amsterdamse filmfestival Film in het Park vertoond Dark Blood op 31 augustus in het Vondelpark:

Film in het Park Vertoon verboden film River Phoenix.

avatar van knusse stoel
Een fijne film qua beelden, spelen van acteurs en de verhaallijn. Het wordt steeds iets vreemder tussen de drie mensen die met elkaar geconfronteerd worden in de eindeloze woestijn. En daarom blijft de film voor de kijker(s) die het verhaal langzaam in worden getrokken.
Voor ons was dit een aangenaam (op filmgebied) anderhalf uurtje, een aanrader!

avatar van Basto
Fantastische film! Dat River Phoenix tegen het einde van de opnames overleed, lijkt de film nauwelijks te deren. Sterker nog, ik vond de fill ins met voice over buitengewoon goed werken.

Schitterende rauwe film over de duistere trekjes van de menselijke psyche. Beste werk van Sluizer’s toch al niet misstaande Oeuvre. Komt ook een dvd box van uit.

avatar van knusse stoel
knusse stoel schreef:
Een fijne film qua beelden, het spelen van de acteurs en de verhaallijn. Het wordt steeds iets vreemder tussen de drie mensen die met elkaar geconfronteerd worden in de eindeloze woestijn. En daarom blijft de film voor de kijker(s) die het verhaal langzaam in worden getrokken, een aanrader!
Voor ons was dit een aangenaam (op filmgebied) anderhalf uurtje.
Een ruime 7!

Even de woorden hierboven in de goede volgorde gezet.
Het leek zo slordig!