Baby Boy (2001)

geregisseerd door John Singleton
met Tyrese Gibson, Ving Rhames en Snoop Dogg

Jody is een 20-jarige zwarte jongen die thuis woont bij z'n moeder. Hij heeft twee kinderen, bij twee verschillende moeders. Jody probeert het huis te verlaten, en een nieuwe relatie te beginnen met zijn huidige vriendin, maar zijn "baby momma's" zorgen ervoor dat dit niet goed lukt. Bovendien heeft zijn moeder een nieuwe vriend die hij niet kan uitstaan, en probeert zijn beste vriend hem terug te laten keren in het criminele leven.

avatar van Timothyvdmeer
sjano1244 schreef:
deze film was wel boeng omdat het voor mij lekker voelde

zeker 5 sterren waard

Was wel wat????

sjano1244
Timothyvdmeer schreef:

Was wel wat????

het was wel een goede film

avatar van daxclusive
Redelijk goede film met Tyrese Gibson en Snoop Dogg.
Het verhaal sprak me aan, erg boeiend, maar net iets te lang die 129 minuten.

Aan de ene kant onderhoudend en aan de andere kant niet echt interessant (we hebben een dergelijk verhaal eerder gezien), dit coming-of-age drama over een seksueel actieve, agressieve smeerlap, die moet leren om volwassen te worden. De Volkskrant noemde het een aanklacht tegen lamlendigheid en het gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel van veel jonge zwarte mannen in de V.S. Ik denk dat de regisseur van 'Boyz N the Hood' ook een aanklacht tegen racisme heeft willen maken; de hoofdpersoon heeft geen baan en geen vooruitzichten. De acteurs spelen hun rol met overtuiging en geloofwaardig.

Uitstekende film over een jongeman die nog bij z'n moeder woont, maar al wel vader is van twee kinderen. Eén van de betere films van John Singleton die het eigentijdse leven van de jonge, zwarte man onder de loep neemt. Ditmaal focust de film zich niet op het geweld, maar op de relaties. De personages komen allemaal goed uit de verf, ook mede dankzij het goede acteerwerk.

avatar van filmofiel
Heb een half uurtje gekeken maar van enig degelijke conversatie is geen sprake, ja 'motherf*****' en 'bitch' lopen als een rode draad door dat half uurtje heen, noem dat maar een onderbouwende film..NOT! De moeite niet om dat verder te bekijken, laat staan er een score aan te geven, troep!

avatar van Mr-Mcmovie
Met deze Baby Boy wou Singleton precies Boyz 'n The Hood nog eens over doen met toch een vrij ander verhaal.

Het concept blijft over overleven in een ruige buurt, maar vooral over jody's zijn liefdes leven, en zijn weg zoeken met het volwassen worden, en verantwoordelijkheid dragen.

Tyrese en co vind ik nog best goed bezig, en de film heeft een goede vibe qua sfeer is het ook heel hard genieten (toch als je voor dit genre bent)