ad

Geregisseerd door: Clark Johnson

Met onder meer: Samuel L. Jackson, Colin Farrell en Michelle Rodriguez

Releasedatum: 4 december 2003

Over S.W.A.T.

"You're either S.W.A.T. or you're not."

Een gearresteerde drugsbaas wordt door het SWAT-team van de politie van Los Angeles de stad uit gebracht naar de gevangenis. Wanneer de drugsbaas een beloning van 100 miljoen uitlooft voor de persoon die hem weet te bevrijden wordt al snel duidelijk dat dit geen gemakkelijke klus gaat worden.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Michael Boxer

Lt. Greg Velasquez

avatar van brujeria

brujeria

echt, ik word al macho-moe van de poster, laat staan dat ik de film ga kijken....

lijkt me een film met een extreem hoog Vin Diesel-gehalte

avatar van mnrk

mnrk

Dit was een leuke film met een Samuel L.Jackson zo als ik hem graag zie....

De actie in de film was ook in orde en de vaart zat er prima in waardoor de film prima wegkijkt.

Ook de overige cast in deze film was goed : Colin Farrell, Michelle Rodriguez, LL Cool J en Jeremey Renner.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Vrolijke actiefilm met Samuel L. Jackson in het soort rol waarvoor hij op deze aarde is neergezet met prima actiescènes. Had iets korter gekund. Voorlopig 3,0*, kan misschien nog een half puntje omhoog.

Laks

Vermakelijke actiefilm.

Gewoon verstand op nul zetten en genieten van de leuke, vlotte actie, zonder al te veel gezeur of extra verhaallijnen. De cast is natuurlijk ook een groot pluspunt, met een Samuel L. Jackson in een rol die hem erg goed ligt en een jonge Farrell die het ook erg goed doet. 4*

avatar van Fast Eddy

Fast Eddy

Reclame filmpke voor het SWAT-team.

Niet meer niet minder

avatar van schram101

schram101

Prima actiefilm die over de gehele linie vermakelijk is. De cast telt een aantal bekende koppen en dat is natuurlijk erg lekker voor een filmpje als dit. Natuurlijk is het plot ideaal voor een film als dit en gelukkig weet de regisseur het vooral lekker luchtig te houden door zichzelf niet te serieus te nemen, zonder echt belachelijk te worden. Muziek was iets minder, maar Rodriguez maakt dan wel weer wat goed.

avatar van Jawaddedadde

Jawaddedadde

Aardige actiefilm.

Een aantal leuke actiescènes die je uiteraard wel met een korreltje zout moet nemen, toffe acteurs (Farrell, Renner, Jackson) en dan nog Michelle Rodriguez, die bij mij altijd scoort Het verhaal is onderhoudend en het blijft allemaal lekker luchtig. Verder nergens boven maar evengoed nergens onder de middelmaat.

Okee.

witboek

Viel gewoon in slaap

avatar van Honey Blossom

Honey Blossom

Lekker veel actie. Samuel L. Jackson just the way I like it.

De eerste helft van de film kon veel korter en vond ik zelfs overbodig. Ik denk dat de regisseur er erg op gebrand was om The making of the S.W.A.T team in beeld te brengen Vandaar ook het geringe eindcijfer. Verder een puike film hoor.

Ratng: 3*

avatar van martijn011

martijn011

Gewoon een lekkere actiethriller die snel wegkijkt en eigenlijk geen moment verveelt. Ik vond in tegenstelling tot meerdere mensen hier het begin eigenlijk het best.

Het einde van de film is redelijk makkelijk, voorall omdat er natuurlijk duizenden actiefilms zijn die zo aflopen.

Meerwaarde aan deze film is de cast. Farrell is een stoer en overtuigend actiefiguur, Jackson is eigenlijk altijd goed en met Rodriguez en Renner heb je prima aanvulling.

Dan mag het verhaal wel wat minder zijn, want je kunt je prima vermaken met deze SWAT, al heb ik wel het gevoel dat er stiekem wat meer in had gezeten.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Ik heb dit soort films al veel slechter gezien. De TV-serie uit de jaren '70 heb ik nooit gezien dus ik kan geen vergelijking maken en misschien is dat best ook. Een correcte actiefilm; niet origineel, niet vernieuwend, niet grappig en ook niet zo goed geacteerd (Martinez suckt en Rodriguez heeft geen echte rol van betekenis). Na een slaperig eerste uurtje wordt je toch nog even heftig wakkergeschud voor een vlot en explosief tweede uur dat veel goedmaakt. Wat een nietszeggende bad guy is Martinez toch...

Tarkus

Puike actiefilm met een goede cast en daarin bijna uitsluitend grote namen uit het genre.

Het moet ook een van de eerste filmen zijn waarin Jeremy Renner een grote rol speelt, inmiddels is hij doorgebroken en speelt hij ook hoofdrollen in kaskrakers.

En hoef ik nog te zeggen dat Michelle Rodriguez ook hier alweer de show steelt !!

avatar van Aro

Aro

brujeria schreef:

lijkt me een film met een extreem hoog Vin Diesel-gehalte

Onbegrijpelijk dat jij dit soort lariekoek meldt. Dit is toch een site waar je je recensie kwijt kan? Filmliefhebbers zoals ik zijn totaal niet geïnteresseerd welke film jij wel of niet kijkt op basis van en poster of wat dan ook. Schrijf een stukje over een film die je hebt gezien en ik lees het met belangstelling.

avatar van frans123

frans123

Nu op tv. Oninteressante macho-film. Horttend en stotend zijn wat scenes aan elkaar geplakt. Na een half uur uit gedaan. Wat slecht!!!

avatar van mikey

mikey

Jammer genoeg wist zelfs jackson dit niet op te leuken. Ik vond het al zo raar dat het trainingssegment al zo lang duurde, dat komt waarschijnlijk omdat het hoofdgerecht zo slap en ongeloofwaardig was. Dat ging over een ontsnapping. Een van de meest overbodige films ooit. Uitsluitend genietbaar voor kinderen.

avatar van Phantasm

Phantasm

Redelijke aktiefilm, had hier eigenlijk wel wat meer van verwacht.

avatar van dalma

dalma

dr. pepper .... voor diegene die twijfelen wie de sponsor van de film is.

avatar van elandenburg

elandenburg

Tja op zich een goeie actie film. Wel heeeel erg Amerikaans hoor in alle facetten. Typerend opbouwend met een climax. Inleiding en dan hoe langer, hoe gekker en lachwekkender.

Heb me wel vermaakt

avatar van Jaarme

Jaarme

Prima

avatar van leefjee

leefjee

het is geen slechte film maar ook niet super bijzonder.

avatar van Toontje G

Toontje G

Langdradig in het begin maar dat komt goed.

avatar van teacher

teacher

Het verhaal is magertjes. Maar voor een actiefilm wel te doen.

De meeste acteurs vond ik wel redelijk alleen Farrell viel me tegen. Best leuk voor een keer.

avatar van chucknorris

chucknorris

Stropigere, lelijk gefilmde en slecht geacteerde actiefilm. Althans.. Da's mijn mening.

avatar van John Milton

John Milton

Ik vond hem destijds al niet al te geweldig (al heb ik hem een paar keer gezien op video op dode avondjes), en de lat is sindsdien alleen maar hoger komen te liggen. Niet eentje die ik op Netflix zal gaan herzien, waardoor de magere voldoende dus blijft staan.

Er zijn in de jaren rond de eeuwwisseling een stuk betere actiefilms verschenen. Dit plotje was naast dun nogal ongeloofwaardig. Maar ik denk dat hij (zeker voor de liefhebbers) wel volstaat als een verstand op nul filmpje, met een handvol bekende acteurs die zo bad-ass mogelijk doen. Met name Rodriguez zet een van haar welbekende ijzervreters neer.

avatar van FILM!BOY!

FILM!BOY!

Ik ben fan van Samuel L. Jackson en ben daarom ook aan deze film begonnen. Pas tijdens het kijken kwam ik er achter dat Michelle Rodriquez er ook in speelde (die ik ken van de Fast and Furious films).

Ik ging zitten met de hoop op een leuke film, maar verwachtte verder niets bijzonders. Jammer genoeg viel de film me alsnog een beetje tegen. Leuke actie, leuk verhaal, maar het wist me niet continu te boeien.

Ondanks dat heb ik me wel vermaakt met de rol van Jackson.

avatar van misterdhdh

misterdhdh

Redelijk actiefilmpje maar niet echt bijzonder. Het verhaal op zich stelt niet zo veel voor en is niet echt origineel, de uitwerking is degelijk maar weinig verrassend. Alles is redelijk voorspelbaar en de actie hebben we al zo vaak gezien. Het acteerwerk was redelijk, maar de personages konden mij niet echt 100% overtuigen en ik leefde er niet echt mee mee. Ook ben ik niet echt een fan van Jackson, Rodriguez is dan weer mooi om naar te kijken. Voor de rest verloopt de film eenvoudig en is hij weinig vernieuwend maar echt slecht vind ik hem nu ook weer niet, al denk ik niet dat ik hem nog een keer zal herbekijken. Het leukste stuk vond ik dan nog die helikopter die zo maar even wordt neergehaald, ook het laatste deel met dat vliegtuig was wel nog aardig, maar ondertussen zijn we toch al wat meer gewend allemaal qua actie en spannende scenes. Het einde was dan weer voorspelbaar, net zoals de hele film eigenlijk. Redelijke film dus al zal hij niet echt een blijvende indruk nalaten. Het was een leuk tussendoortje, maar daar stopt het dan ook.

Een zeer krappe:

3/5

***

avatar van Vinokourov

Vinokourov

Routineuze actiefilm hoor. Bij het SWAT-team verwacht je toch bepaalde competenties en deze film laat zien dat ze enorm lopen te kutten. Een Franse maniak krijgt het voor elkaar om telkens de benen te nemen. Samuel L. Jackson met zijn team moet vervolgens bewijzen SWAT-waardig genoeg te zijn en hem in te rekenen. Enfin, actie genoeg en je weet ook wel hoe het allemaal afloopt, maar deze film had met minder oelewapperig gedrag en stoerdoenerij wat vlotter kunnen verlopen.

avatar van IH88

IH88

“How can I trust a man who won't eat a good old-fashioned American hotdog?”

“He's a vegetarian.”

Je zou dit een testosteronfeestje kunnen noemen. Toch is de grote ster van de film ijzervreetster Michelle Rodriguez. In dit soort films excelleert ze en laat ze acteurs als Farrell, Charles, Renner en LL Cool J ver achter zich. Alleen de altijd koele Samuel L. Jackson is nog net iets beter.

Over de film kan ik kort zijn. Actievol, soms spannend, veel strakke en koele blikken, veel wapengekletter en veel donkere ruimtes en locaties. En met een lachwekkend slechte bad guy. Je hebt Jackson en Rodriquez en daar zet je als bad guy Martinez tegenover. Dat kan beter dames en heren van de casting. Prima vermaak voor de rest.

avatar van Kondoro

Kondoro

• 1931 stemmen

Met een paar grote namen weet deze film best leuk over te maken en prima te vermaken. Het is typisch Hollywood wat we hier zien, een krachtig deel in het machtige Amerika tonen waar ze allemaal zo trots op zijn. Dit door middel van veel actie, sterke acteurs maar wel met een wat matig en vooral simpel verhaal. Wederom wil ik er niet heel veel woorden aan vuil maken, puur omdat er maar weinig te vertellen valt en veel is al genoemd door anderen. Ik zelf vond het een prima zit maar héél bijzonder wist de film gewoon niet te worden, vrij doorsnee en standaard actie waarbij de vaart er toch redelijk in zit.

avatar van weerwolf79

weerwolf79

Wel leuk, de film is gebaseerd op een eenmalige televisie serie, maar op basis hiervan is weer een serie gemaakt, met de zelfde personages als in deze film, de serie is wel een stuk beter dan de film.

De film zelf is vermakelijk.