• 8.302.680 stemmen

The Mortal Instruments: City of Bones (2013)

Actie / Fantasy | 130 minuten

Met onder meer: Lena Headey, Lily Collins en Jonathan Rhys Meyers

Releasedatum: 22 augustus 2013

Plot The Mortal Instruments: City of Bones

"You have been chosen"

Clary Fray denkt een doodgewoon tienermeisje uit New York te zijn. Dit verandert allemaal wanneer haar moeder wordt aangevallen en ontvoerd door een demon. Wanneer ze aan een zoektocht begint om haar moeder terug te vinden, doet ze ontdekkingen over haar afkomst en haar verleden. Deze ontdekkingen zullen haar toekomst gaan bepalen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van Aapje81

Aapje81

• 1918 berichten

Bombastische fantasy film met een aardige cast en een fijne Gotische sfeer. Enig nadeel is het wat rommelige scenario en de vlakke personages. Collins wist best te overtuigen.

Gemiddeld.

avatar van Lethean

Lethean

Zeer, zeer matige film. Er wordt totaal geen achtergrond gegeven over de karakters, noch over die andere wereld. Daarnaast raken sommige dialogen ook kant noch wal.

avatar van oemoemenoe

oemoemenoe

Redelijk vermakelijk, maar wat rommelige film. Op een of andere manier is het geen goed samengesmeed geheel. De film springt van de hak op de tak. Daarnaast wil het een soort tienerfilm zijn, maar door de donkere settings en lichte horror trekjes, wil dat ook niet lukken. Verder is het redelijk voorspelbaar en de zogenaamde twists komen uit de lucht vallen, dankzij de rommelige opbouw. De special effects zijn redelijk en de acteurs doen het verder prima, maar geen springt er echt uit.

avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

Vergeet de film, Mortal Instruments wordt gereboot als een tv show. Lijkt me beter.

avatar van Fryce

Fryce

• 1930 stemmen

Best vermakelijk, maar nergens hoogstaand.

avatar van Krities

Krities

Vond in tegenstelling tot de meeste (mannelijke) kijkers Jamie Campbell Bower toch wel erg goed spelen eigenlijk. Ook zijn medespeler lily Collins deed het hier redelijk, alhoewel ik haar in de (erg goede) film Stuck In Love nog veel beter vond.

Het lijkt haast dat films als deze en Twilight niet meer realistisch worden bekeken/beoordeeld puur door hun 'imago'. Toch wel jammer.

avatar van firepotatoe

firepotatoe

Ik heb het boek niet gelezen. Daarom kijk ik misschien met een andere blik naar deze film dan een aantal anderen hier.

Ik vond het een goede film. Goede acteerprestaties, mooie special effects.

Ik heb me dan ook prima vermaakt bij het zien van deze film. Te vergelijken met Underworld.

Voor mij krijgt de film dan ook een 7 (* 3,5 )

avatar van dvdfreak123

dvdfreak123

Ok om eens gezien te hebben niet meer niet minder. Bevat wel verschillende minpunten. Soms een beetje rommelig. Effecten enzo waren wel ok. Niet slecht om eens te zien maar zijn veel beter fantasy films of dit vind ik 6/10

avatar van panax

panax

leuke film, met mooie special effects

goeie muziek ,leuk om te zien!

avatar van pumbaaaaaaaaaa

pumbaaaaaaaaaa

Naomi Watts schreef:

Van wat ik al heb gezien op youtube trekt de serie op niks! De films is 10 keer beter en volgt de verhaallijn van het boek terwijl de serie niet anders doet dan veranderingen toevoegen. Nee, de serie schiet ik over en blijf fan van de film

avatar van stekman

stekman

serie draait op Netflix. Binnenkort eens kijken.

Morgenavond komt de film misschien op RTL 5

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Kijkt iig snel weg, en verveelt dus absoluut niet.

avatar van GoodOldJack

GoodOldJack

Gekeken omdat ik de serie die erop gebaseerd is nog enigszins kan smaken maar dit was erg slecht.

avatar van Trograncic

Trograncic

Please kijk deze film niet dit is een van de slechtste shit die ik ooit in mijn leven heb gezien en die blonde guy kan echt niet acteren. Daarom heb ik hem gelukkig ook nergens meer gezien na deze houterige performence.

avatar van nathaniel177

nathaniel177

Vermakelijk. Niet zo best geacteerd. Ook geen origineel verhaal. Matige film

avatar van IH88

IH88

“I'm a werewolf, not a Golden Retriever.”

De volgende keer iets meer aandacht schenken aan het script zou ik zeggen. Want The Mortal Instruments: City of Bones ziet er best goed uit en de actiescènes zijn spectaculair in beeld gebracht, maar door het matige script is het allemaal ook redelijk saai en oppervlakkig. Ook de acteurs lopen er wat verloren bij en kunnen hun stempel nergens op het materiaal drukken. En met acteurs als Collins, Rhys Meyers, Headey en Harris verwacht je toch wat meer.

Theunissen

Armoedige kopie van "Young Adult" reeksen als "The Hunger Games" en "The Maze Runner", waarin de Nederlands-Noorse regisseur Harald Zwart het onsamenhangende script bedelft onder een lawine van belabberde computereffecten.

De "Schaduwjagers" behoren tot een geheime orde van speciaal begaafde strijders die de aarde beschermen tegen krijgsheren, vampiers, weerwolven, demonen en andere kwaadwillige wezens. Clary Fray (Lily Collins) uit New York, ontdekt dat ze over dezelfde krachten beschikt als deze " Schaduwjagers" en belandt meteen in het gevecht.

Wie het subgenre van de "Young Adult Fantasy" kent, wacht weinig verrassingen, maar het is fijn om er eens eentje te zien die zichzelf niet zo bloedserieus neemt. Verder is het leuk dat de mooie Lena Headey ook een rol heeft in deze Actie / Fantasy film, als de moeder van Clary Fray, die ontvoerd wordt door kwaadaardige demonen en die natuurlijk ook een "Schaduwjager" is.

avatar van Lacuna1985

Lacuna1985

Ik heb het boek niet gelezen maar vond het zeker een leuke film. De verhalen rondom de personages hadden iets meer gemogen maar van mij als een dikke 4 sterren.

avatar van Shadowed

Shadowed

Redelijk matig.

Het is zeker geen slechte film, maar wel eentje die opvallend slordig is, terwijl het toch wel behoorlijk de tijd neemt met de duur van 130 minuten. Zwart weet wel hoe hij de kaarten moet spelen, maar lijkt er hier niet veel moeite voor te doen.

Collins is wel goed gekozen voor de hoofdrol. Ze blijft altijd wel een koppie hebben voor dit soort rollen en voert ze dan ook heel degelijk uit. Daarbij krijgen we ook nog een degelijke rol van Sheehan, en een iets te typerende rol van Campbell Bower. En een slechte rol van Headey.

De film ziet er visueel redelijk uit. Er hangt niet echt een goth sfeertje, wat wel jammer is. Er is hard geprobeerd een apart wereldje te maken, maar de details ontbreken nog. Nu heb je wel een stel suffe getatoeëerde gasten rondlopen maar nooit echt die fantasy sfeer.

Wel zijn de effecten redelijk knap. De weerwolven bewegen nog wel wat houterig, maar vooral de demonen zien er wel geinig uit. Richting de slotfase neemt de film een bombastische toon aan, en daar komen alle effecten dan ook het meest ten goede.

Maar de film duurt zeker te lang. En dan nog opmerkelijk genoeg begint het zeer slordig. Karakters komen out of nowhere en worden geïntroduceerd als "personen die levenslang bij me zijn gebleven". Zo is het moeilijk om sympathie te krijgen voor iemand als ze zo haastig op het toneel verschijnen.

Bovendien heeft de film zeer weinig intro. Al zowat na 5 minuten begint de actie en fantasy om de hoek te kijken en heb je als kijker werkelijk geen idee wat je nou aan moet met het verhaal. Je ziet de karakters 1x en hop, de werelden blijken nog meer te verschuilen dan je zou denken.

Het verhaal zelf is ook niet het meest interessante wat er is. De actie is redelijk geschoten maar de film mist wel wat energieks. De slotfase is dan wel wat beter met een paar leuke vondsten en veel spektakel. Daarvoor nog wat punten, maar ik ga er nog geen voldoende voor geven.

avatar van mrklm

mrklm

Op haar verjaardag ziet Clary [Lily Collins, de dochter van zanger Phil Collins] mysterieuze symbolen en is ze ooggetuige van een bizarre moord in een nachtclub. Niemand anders blijkt dat gezien te hebben en al snel wordt duidelijk waarom. Verfilming van een boek van Cassandra Clare met ‘shadow hunters’, een ‘key master’, heksen ‘gate keepers’ en ‘downworlders] waardoor er amper een touw aan vast valt te knopen. Uiteindelijk draait het om één of andere magische kelk die uit handen moet blijven van Valentine [Jonathan Rhys Meyers]. Een warrige variant op Twilight met dezelfde seksuele ondertonen en aanzienlijk meer actie en geweld. Desondanks wil dit maar niet boeien en gelukkig kwam er dan ook geen vervolg.