The Mortal Instruments: City of Bones (2013)

Alternatieve titel: City of Bones

Verenigde Staten / Duitsland
Actie / Fantasy

geregisseerd door Harald Zwart
met Lena Headey, Lily Collins en Jonathan Rhys Meyers

Clary Fray denkt een doodgewoon tienermeisje uit New York te zijn. Dit verandert allemaal wanneer haar moeder wordt aangevallen en ontvoerd door een demon. Wanneer ze aan een zoektocht begint om haar moeder terug te vinden, doet ze ontdekkingen over haar afkomst en haar verleden. Deze ontdekkingen zullen haar toekomst gaan bepalen.

avatar van Aapje81
Bombastische fantasy film met een aardige cast en een fijne Gotische sfeer. Enig nadeel is het wat rommelige scenario en de vlakke personages. Collins wist best te overtuigen.

Gemiddeld.

avatar van Lethean
Zeer, zeer matige film. Er wordt totaal geen achtergrond gegeven over de karakters, noch over die andere wereld. Daarnaast raken sommige dialogen ook kant noch wal.

avatar van oemoemenoe
Redelijk vermakelijk, maar wat rommelige film. Op een of andere manier is het geen goed samengesmeed geheel. De film springt van de hak op de tak. Daarnaast wil het een soort tienerfilm zijn, maar door de donkere settings en lichte horror trekjes, wil dat ook niet lukken. Verder is het redelijk voorspelbaar en de zogenaamde twists komen uit de lucht vallen, dankzij de rommelige opbouw. De special effects zijn redelijk en de acteurs doen het verder prima, maar geen springt er echt uit.

avatar van Naomi Watts
Vergeet de film, Mortal Instruments wordt gereboot als een tv show. Lijkt me beter.

avatar van Fryce
Best vermakelijk, maar nergens hoogstaand.

Krities
Vond in tegenstelling tot de meeste (mannelijke) kijkers Jamie Campbell Bower toch wel erg goed spelen eigenlijk. Ook zijn medespeler lily Collins deed het hier redelijk, alhoewel ik haar in de (erg goede) film Stuck In Love nog veel beter vond.

Het lijkt haast dat films als deze en Twilight niet meer realistisch worden bekeken/beoordeeld puur door hun 'imago'. Toch wel jammer.

avatar van firepotatoe
Ik heb het boek niet gelezen. Daarom kijk ik misschien met een andere blik naar deze film dan een aantal anderen hier.

Ik vond het een goede film. Goede acteerprestaties, mooie special effects.
Ik heb me dan ook prima vermaakt bij het zien van deze film. Te vergelijken met Underworld.
Voor mij krijgt de film dan ook een 7 (* 3,5 )

avatar van dvdfreak123
Ok om eens gezien te hebben niet meer niet minder. Bevat wel verschillende minpunten. Soms een beetje rommelig. Effecten enzo waren wel ok. Niet slecht om eens te zien maar zijn veel beter fantasy films of dit vind ik 6/10

avatar van panax
leuke film, met mooie special effects
goeie muziek ,leuk om te zien!

avatar van pumbaaaaaaaaaa
Naomi Watts schreef:

Van wat ik al heb gezien op youtube trekt de serie op niks! De films is 10 keer beter en volgt de verhaallijn van het boek terwijl de serie niet anders doet dan veranderingen toevoegen. Nee, de serie schiet ik over en blijf fan van de film

serie draait op Netflix. Binnenkort eens kijken.
Morgenavond komt de film misschien op RTL 5

avatar van DjFrankie
Kijkt iig snel weg, en verveelt dus absoluut niet.

avatar van GoodOldJack
Gekeken omdat ik de serie die erop gebaseerd is nog enigszins kan smaken maar dit was erg slecht.

Please kijk deze film niet dit is een van de slechtste shit die ik ooit in mijn leven heb gezien en die blonde guy kan echt niet acteren. Daarom heb ik hem gelukkig ook nergens meer gezien na deze houterige performence.

Vermakelijk. Niet zo best geacteerd. Ook geen origineel verhaal. Matige film