• 8.356.708 stemmen

Le Fils de l'Autre (2012)

Drama | 105 minuten

Releasedatum: 12 juli 2012

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • CineMember Bekijk via CineMember

Plot Le Fils de l'Autre

Net wanneer Joseph aan zijn dienstplicht bij het Israëlische leger wil beginnen, ontdekt hij dat hij niet de biologische zoon van zijn ouders is en dat hij bij zijn geboorte verwisseld werd met Yacine, kind van een Palestijnse familie uit de Westelijke Jordaanoever. Deze onthulling verandert het leven van beide families ingrijpend en dwingt hen hun eigen identiteit, waarden en overtuigingen vanuit een totaal nieuw licht te bekijken.

imageimageimageimageimage

kappeuter (crew films)

Vanaf 12 juli in de bioscoop (Cinéart)

avatar van assess

assess

Ontroerend

avatar van predator

predator

Een film die inderdaad ontroerend is en laat zien hoe ingrijpend een dergelijke ontdekking in je leven kan hebben, zeker wanneer je opeens bij de "anderen" hoort. Echt scherp wordt het overigens nooit.

avatar van SnakeDoc

SnakeDoc

Aardig, maar voor mijn gevoel niet helemaal af.

stinissen (crew films & series)

Mooi drama waar nog meer in had gezeten . Vooral de politieke problemen tussen de Palestijnen en de mensen uit Israël hadden nog iets meer uitgediept kunnen worden met het oog op de twee families . Emmanuelle Devos als Orith Silberg speelt geniaal de moeder die in Israël woont.

avatar van blurp194

blurp194

Sterk.

Natuurlijk is het een oversimplificatie, de suggestie die deze film zo mooi uitwerkt - zijn wij niet allemaal zoons en dochters, broer en zus. Maar als je een probleem oplossen wil, dan zal je het simpel moeten maken.

Heel goed gespeeld, beter dan dit zie je nauwelijks ooit. Dichter op de huid kan het verhaal ook nauwelijks komen. Emmanuelle Devos was al een van mijn favoriete actrices, maar ze zet hier nog eens wat neer - niet tranentrekkend, maar wel heel emotioneel. Prachtmens. Maar nog beter dan dat zijn de broers.

Misschien had het wel wat scherper nog gekund. Maar dan hoop ik toch vooral dat het idee is dat je ergens beginnen moet - en beginnen doe je voorzichtig. Nog een lange weg te gaan, maar als dit het begin is, dan komt er een goed einde.

gauke

De verwisseling van baby's, een regelrechte nachtmerrie die realiteit wordt, maar ondanks de dramatische inslag komt deze film verrassend optimistisch over. De regisseur kiest voor een persoonlijke benadering: de politieke consequenties en moeilijkheden blijven, ondanks de botsing van identiteit en cultuur, zoveel mogelijk buiten beschouwing. Wel legt ze accenten op de effecten die het gebeuren op elkaars leven heeft en de kernvraag: wie wordt waar thuis. Als kijker leef je mee: de film kun je roerend, invoelend, diepgaand en zelfs grappig noemen en de emoties als boosheid, ongeloof, verraad, onzekerheid en ongeloof zijn uiterst geloofwaardig. De cast speelt trefzeker en overtuigend.

avatar van joey1973

joey1973

Goede film hoor, maar is de waardering zo hoog omdat iedereen zonodig politiek correct wil zijn?! Kom op zeg, er zijn veel betere drama films, met meer gevoel en emotie, het had allemaal wat dieper mogen gaan, ik voelde me niet echt betrokken bij de hoofdpersonen en dat betekend voor mij dat de film erg oppervlakkig is. De enige die enigszins realistische reacties geeft is de grote broer Bilal.

avatar van Ben de Hoog

Ben de Hoog

In het begin dacht ik dat deze film gemaakt was op gemakkelijk gevonden ingredienten. Dat is met een baby-wissel en Joden en Palastijnen al snel interessant als film. Maar gaandeweg de tijd werd het toch best een hele goede. De spanningen die deze ingredienten met zich meebrengen wordt door iedere speler prachtig vertolkt. Het allermooiste van deze film....de soundtrack! Wow, wat past die muziek er prachtig in. Aanrader....

scorsese

Prachtige film waarin twee gezinnen er na 18 jaar achter komen dat hun zoons bij geboorte zijn verwisseld. Een origineel verhaal over identiteit dat nog eens extra boeiend wordt aangezien de gezinnen aan weerszijden van de Gazastrook wonen. De reacties op dit nieuws wordt voor alle gezinsleden geloofwaardig neergezet.

avatar van david bohm

david bohm

Mooie film met een fascinerend onderwerp, de verwisseling van baby's op een intrigerende plek. Het acteerwerk van de hele cast vind ik uitstekend. Het wordt nergens echt melodramatisch of klef.

Aanrader.

avatar van Decec

Decec

Een mooie dramafilm...

Ontroerend verhaal...

Uitstekend en goeie film...

Perfect achtergrond geluid/muziek

(Dolby Digital)...

Uitstekend acteerwerk...

Super mooi HD kwaliteit...

Het is een moeite waard...

Ben blij mee dat ik heb deze film gevonden en toegevoegd...

BBarbie

Een verhaal over babies, die kort na hun geboorte verwisseld worden, is per definitie goed voor een aangrijpend drama. Dat het verhaal zich in deze film afspeelt aan weerszijde van de scheidslijn tussen Israël en de bezette Palestijnse gebieden zorgt voor een extra dimensie.

Lorraine Levy heeft er een beladen, maar geloofwaardige film van gemaakt, waar het venijn naar mijn gevoel net iets te snel uit wegsijpelt. Niettemin een pakkende film, die je niet onberoerd laat.

avatar van Robi

Robi

• 1964 berichten

Ik had me voorgenomen om geen films meer te bekijken die het Israëlisch / Palestijnse vraagstuk aan de kaak stellen. Het is altijd dezelfde ellende. Ik was dan eigenlijk ook verbaasd hoe deze film dan toch door mijn strenge selectie was gekomen, toen ik het begin zag. Maar dat werd al gauw duidelijk. Het onderwerp is namelijk heel erg boeiend. Twee ouders komen er achter dat hun zoon achttien jaar geleden is verwisseld met een andere baby. Tsja, en hoe ga je daar na achttien jaar nog mee om? Voor alle partijen. En om het nog ingewikkelder te maken was de verwisseling nog Joods en Palestijns ook. Maar goed, een interessant gegeven is één. Om daar dan ook nog een goede film van te maken is een ander verhaal. En ik ben blij dat de makers daar goed in geslaagd zijn. De film komt realistisch over en het gaat gelukkig niet allemaal vanzelf. En ook gelukkig is dit nu eindelijk eens een film van verbroedering tussen de Israëliërs en de Palestijnen. Zo zou het dus ook moeten kunnen. Nou alleen nog op een wat grotere schaal.

avatar van MaZzKa

MaZzKa

Een van de beste films na 2010.

Goed verhaal, goede acteerprestaties en actueel in de wereld.

avatar van missl

missl

De film heeft een heel interessant uitgangspunt, echter wanneer het bekend wordt dat beide zoons gewisseld zijn dan vervalt de film in een traag gekabbel. De beide families gaan elkaar dan leren kennen en verder is er niets aan de hand. Zo had ik ook graag meer gezien van de verschillen tussen Israël en Jeruzalem. Hier had meer ingezeten.

avatar van Movsin

Movsin

Omwisseling van babys en de gevolgen daarvan zijn zondermeer dramatisch. Als dat dan gebeurt bij twee vijandige bevolkingsgroepen, is dat des te pijnlijk en eigenlijk zo extreem dat het bijna voer lijkt voor een komedie.

Lorraine Lévy evenwel maakt er een gevatte, gevoelige prent van, zonder hoogdraverij en die eigenlijk, doorheen de problematiek, een positieve boodschap inhoudt.

Goede sfeerschepping en zeer keurig acteerwerk van alle medespelers.

avatar van depri83

depri83

Lorraine Lévy heeft een film gemaakt die geen kant kiest en misschien verliest hij daardoor wel wat aan scherpte. Vaders draaien al heel snel bij en de enige die langer moeilijk blijft doen (Bilal) wordt een beetje neergezet als een karikatuur. Desalniettemin een behoorlijke film. Voor mij hangt hij nu tussen de 3 en 3,5 * in.

avatar van mrklm

mrklm

Door een tragische samenloop van omstandigheden zijn twee kinderen kort na hun geboorte verwisselt en opgegroeid bij de mensen die niet hun biologische ouders waren. Saillant detail: één van hen is Palestijns, de ander Joods-Israëlisch. Lévy toont wat die ontdekking betekent voor de inmiddels 18-jarige Joseph [Jules Sitruk] en Yacine [Mehdi Debi] en hun families. Goed locatiewerk is een pluspunt evenals de oprechte vertolkingen van de cast, maar de onderliggende boodschap over wederzijdse tolerantie en begrip is wat simplistisch uitgewerkt waardoor de reacties van de families iets te rooskleurig zijn om geloofwaardig over te komen.