Lilla Jönssonligan och Cornflakeskuppen (1996)

Zweden
Komedie / Familie

geregisseerd door Christjan Wegner
met Kalle Eriksson, Jonathan Flumee en Fredrik Glimskär

Alhoewel "Sikkan" Jönsson nieuw is in Wall-Entuna, wordt hij door zijn slimheid al snel vrienden met Ragnar en Harry. De mooie Doris belooft aan Harry tien kussen als hij haar foto's bezorgd van de filmsterren James Dean en Erol Flynn. Deze zijn te vinden in de verpakkingen van cornflakes en het spreekt vanzelf dat zijn vrienden hem behulpzaam zijn bij zijn speurtocht. Daarom dringen de drie binnen in de fabriek van de directeur van Wall-Enberg, maar nemen per ongeluk een verkeerde doos mee en doen zo een verschrikkelijke ontdekking: Wall-Enberg wil hun dorpje in een betonwoestijn veranderen.