ad
  • 8.078.912 stemmen

Sammy's Avonturen 2 (2012)

Animatie / Avontuur | 82 minuten

Genre: Animatie / Avontuur

Alternatieve titels: Sammy 2 / Sammy's Adventures 2 / Sammy’s Adventures: Escape from Paradise

Oorsprong: België

Geregisseerd door: Ben Stassen

Met onder meer: Kaitlyn Maher, Carter Hastings en Alan Shearman

Oorspronkelijke titel: A Turtle's Tale 2: Sammy's Escape from Paradise

Releasedatum: 1 augustus 2012

Over Sammy's Avonturen 2

De inmiddels volwassen geworden schildpad Sammy en zijn vriend Ray krijgen amper de kans om tijd door te brengen met hun net uitgebroede familie. De twee worden gevangen genomen en belanden in een exotisch aquarium in Dubai. Daar maken ze kennis met heel wat nieuwe waterdieren: het bazige zeepaardje Big D, de bolle blobvis Jimbo, de kribbige krab Lula, de lieve octopus Anabel en een heleboel pinguïns. Ondertussen gaan de jonge schildpadjes Ricky en Ella op zoek naar hun grootvader.

image

Sammy (as Johnny Wesley)

Ray (as Thomas Lee)

Big D / Maurice Penguin (stem)

Lulu the Lobster

Manuel Hogfish

Consuelo Hogfish / Rosie Penguin (as Bridget Gonzalez)

Russian Snowcrab (as Chris Ciulla)

Bioscooprelease ingevoerd: vanaf 15 augustus in de bioscoop (eOne)

avatar van ibendb

ibendb

Lijkt erg veel op Finding Nemo.

avatar van Spetie

Spetie

Ik heb vanmiddag dit vervolg van Sammy in de bioscoop in 3D mogen aanschouwen. Waar in het eerste deel de 3D al duidelijk een meerwaarde had, daar geldt dat ook voor dit vervolg. Er wordt veel en goed gebruik gemaakt van de 3D en in combinatie met de mooie animatie, levert dat mooi beelden op.

Het verhaaltje zelf is niet zo heel bijzonder, maar de nieuwe personages zijn wel aardig. Vooral BigD is een leuk dominant klein zeepaardje, dat met zijn maffiataal voor enkele grappige opmerkingen zorgt. Verder loopt het allemaal zoals te verwachten is, maar door de goede afwisseling in animatie en 3D is dat niet echt een storende factor.

Sammy 1 was destijds zelfs een wereldwijd succes. Of dit vervolg dat ook wordt is afwachten, maar qua niveau is het in ieder geval gelijkwaardig. Goed gemaakt en best leuk, ook voor volwassenen.

avatar van John Lee Hooker

John Lee Hooker

Bijzondere animatie die de 3D volop benut en eigenlijk continu wel leuk blijft. Weliswaar een beetje kinderlijk maar ik vind het niet erg om af en toe leanback te ontspannen zonder complexe verhaallijnen. Ik moet toegeven dat ik een paar keer wegdompelde maar dat lag eerder aan mijn gemoedstoestand en het voordeel van zo'n eenvoudig zwemparadijs is dat je niet veel gemist hebt als je eenmaal wakker wordt. Deel 1 heb ik toendertijd niet gezien maar deze is in ieder geval de moeite waard.

avatar van Rodger

Rodger

Mooi vervolg op deel 1, leuk gemaakt en mooi getekend..

3.0**

avatar van M_D

M_D

Aardig, maar niet bijzonder. Het verhaal is flinterdun en de 3D effecten zijn ook niet bepaalt verrassend als je het vergelijkt met het eerste deel van sammy's avonturen.

avatar van Marvinleeaday

Marvinleeaday

Ik had eigenlijk een echte kinderanimatie verwacht al weet ik niet waarom. Maar dit is een gewone leuke familieanimatie, met veel leuke momenten erin. Ik ga deel 1 zeker ook nog bekijken.

avatar van Hannibal

Hannibal

Verrassend leuke film! Erg spannend. Hij wordt vaak vergeleken met Finding Nemo, maar ik vind deze eigenlijk stiekem zelfs nog een beetje leuker dan Nemo, met name omdat die kleine schildpadjes zo schattig zijn.

Die kreeft met dat snorretje is erg grappig, evenals het criminele zeepaardje.

avatar van Dick2008

Dick2008

De eerste film is (verrassend) leuk, mooi en gezien het verhaal, ook wel wat apart daarin. En het was sowieso een prestatie dat de Belgen zo'n Amerikaans-achtige film hebben gemaakt. Maar daar slagen ze wat mij betreft niet nog een keer in. Een heel stuk minder deze film, minder mooi, minder leuk, dit hebben we al gezien en het wordt dus nu wel afgezaagd. 2.0