Sammy's Avonturen 2 (2012)

Alternatieve titels: Sammy 2 | Sammy's Adventures 2 | Sammy’s Adventures: Escape from Paradise

België
Animatie / Avontuur

geregisseerd door Ben Stassen en Vincent Kesteloot
met de stemmen van Pat Carroll, Carlos McCullers II en Isabelle Fuhrman

De inmiddels volwassen geworden schildpad Sammy en zijn vriend Ray krijgen amper de kans om tijd door te brengen met hun net uitgebroede familie. De twee worden gevangen genomen en belanden in een exotisch aquarium in Dubai. Daar maken ze kennis met heel wat nieuwe waterdieren: het bazige zeepaardje Big D, de bolle blobvis Jimbo, de kribbige krab Lula, de lieve octopus Anabel en een heleboel pinguïns. Ondertussen gaan de jonge schildpadjes Ricky en Ella op zoek naar hun grootvader.

Bioscooprelease ingevoerd: vanaf 15 augustus in de bioscoop (eOne)

avatar van ibendb
Lijkt erg veel op Finding Nemo.

avatar van Spetie
Ik heb vanmiddag dit vervolg van Sammy in de bioscoop in 3D mogen aanschouwen. Waar in het eerste deel de 3D al duidelijk een meerwaarde had, daar geldt dat ook voor dit vervolg. Er wordt veel en goed gebruik gemaakt van de 3D en in combinatie met de mooie animatie, levert dat mooi beelden op.

Het verhaaltje zelf is niet zo heel bijzonder, maar de nieuwe personages zijn wel aardig. Vooral BigD is een leuk dominant klein zeepaardje, dat met zijn maffiataal voor enkele grappige opmerkingen zorgt. Verder loopt het allemaal zoals te verwachten is, maar door de goede afwisseling in animatie en 3D is dat niet echt een storende factor.

Sammy 1 was destijds zelfs een wereldwijd succes. Of dit vervolg dat ook wordt is afwachten, maar qua niveau is het in ieder geval gelijkwaardig. Goed gemaakt en best leuk, ook voor volwassenen.

avatar van John Lee Hooker
Bijzondere animatie die de 3D volop benut en eigenlijk continu wel leuk blijft. Weliswaar een beetje kinderlijk maar ik vind het niet erg om af en toe leanback te ontspannen zonder complexe verhaallijnen. Ik moet toegeven dat ik een paar keer wegdompelde maar dat lag eerder aan mijn gemoedstoestand en het voordeel van zo'n eenvoudig zwemparadijs is dat je niet veel gemist hebt als je eenmaal wakker wordt. Deel 1 heb ik toendertijd niet gezien maar deze is in ieder geval de moeite waard.

avatar van Rodger
Mooi vervolg op deel 1, leuk gemaakt en mooi getekend..
3.0**

M_D
Aardig, maar niet bijzonder. Het verhaal is flinterdun en de 3D effecten zijn ook niet bepaalt verrassend als je het vergelijkt met het eerste deel van sammy's avonturen.

avatar van Marvinleeaday
Ik had eigenlijk een echte kinderanimatie verwacht al weet ik niet waarom. Maar dit is een gewone leuke familieanimatie, met veel leuke momenten erin. Ik ga deel 1 zeker ook nog bekijken.

avatar van Hannibal
Verrassend leuke film! Erg spannend. Hij wordt vaak vergeleken met Finding Nemo, maar ik vind deze eigenlijk stiekem zelfs nog een beetje leuker dan Nemo, met name omdat die kleine schildpadjes zo schattig zijn.
Die kreeft met dat snorretje is erg grappig, evenals het criminele zeepaardje.

Dick2008
De eerste film is (verrassend) leuk, mooi en gezien het verhaal, ook wel wat apart daarin. En het was sowieso een prestatie dat de Belgen zo'n Amerikaans-achtige film hebben gemaakt. Maar daar slagen ze wat mij betreft niet nog een keer in. Een heel stuk minder deze film, minder mooi, minder leuk, dit hebben we al gezien en het wordt dus nu wel afgezaagd. 2.0