Holy Matrimony (1943)

Komedie / Drama

geregisseerd door John M. Stahl
met Monty Woolley, Gracie Fields en Laird Cregar

De excentrieke Priam Farrell is een bekende en gerespecteerde kunstenaar. Hij werkt bij voorkeur in totale afzondering. Zo zeer zelfs dat hij de laatste 20 jaar heeft doorgebracht met het maken van zijn schilderijen op een afgelegen eiland in de Stille Oceaan. Zijn bediende Henry Leek is zijn enige gezelschap. Priam verneemt dat hij wordt geridderd door Koning Edward VII en hij vaart samen met Leek met tegenzin terug naar Groot-Brittannië. Onderweg sterft Leek en Priam ziet daarin de perfecte gelegenheid om weer te ontsnappen aan het publieke oog. Hij geeft zich uit als Leek. Het wordt ingewikkeld voor Priam wanneer Alice Challice verschijnt met een brief waarin staat dat Leek haar ten huwelijk vraagt.