The Host (2013)

Sciencefiction / Thriller

geregisseerd door Andrew Niccol
met Saoirse Ronan, Diane Kruger en Max Irons

De Aarde wordt bewoond door een intelligent buitenaards ras, bekend als de 'Souls'. Hoewel ze een vredig ras zijn, kunnen de Souls enkel overleven door een gastlichaam over te nemen. Op die manier nemen ze ook de controle over de gedachten over. In een poging om de geheime verblijfplaats van een aantal van de laatst overgebleven menselijke verzetshaarden te ontdekken, heeft de Soul Wanderer bezit genomen van het lichaam van Melanie Stryder, die werd gevangen genomen toen ze op zoek was naar haar familie.

echt een puber film lang en saai .
de voice-over die is zeer irritant en de film is gewoon zeer slecht uitgewerkt .
film kon mij niet boeien .
jammer ik zie Saoirse Ronan graag speelen maar niet in deze

Redelijk verhaal, maar niet bijster goed uitgewerkt in deze film.
Het had een uitstekende SF-film kunnen zijn, maar het is allemaal wat traag en bijzonder weinig actie.
En de voice over is bijzonder irritant.

avatar van Naomi Watts
Puur gezien omdat ik de oneerzame taak heb een artikel te schrijven over young adult films al leek The Host me er nog wel eentje die te pruimen was. Ik geef Niccol al een tijd steeds de voordeel van de twijfel omdat ik Gattaca zo'n warm hart toedraag maar het blijkt maar weer dat die credit nu maar eens voorgoed verspeeld moet zijn. Gattaca was een toevalstreffer, dat is wel duidelijk.

Ik begin er wel steeds meer aan te denken dat het probleem gewoon Meyer is met haar huisvrouwen in een mid-life crisis romances en waar de ene stompzinnige narratieve element wordt opgevolgd door een ander. Vooral dat hele zoen gedoe was echt te genant voor woorden.

Ook erg spijtig dat een begenadigd actrice als Ronan hier in terug te vinden is. Ze weet haar personage wel van genoeg elan te voorzien maar het is al snel duidelijk dat hier geen eer aan te behalen is. Zet The Host (of Meyer's werk) naast een doorsnee telenovela en die telenovela's lijken wel een magistraal script te hebben.

missy85 schreef:
Als ik een film niets vind mag ik toch stemmen? Net zo goed dat als ik een film wel mooi vind, ik ook stem..

Als je een film niet uitkijkt, niet stemmen! Dan kun je geen volledige opinie geven over de film!

avatar van jipt
Oersaai en inspiratieloos. 1*

avatar van Fieke_28
Gisteravond gezien en ik vond het een geslaagde film!
Het helpt waarschijnlijk wel heel erg dat ik het boek heb gelezen. Dan weet je veel meer achtergrond en mis je de overgeslagen stukken minder. Bovendien kan ik me voorstellen dat het verhaal erg verwarrend en enigszins saai is als je het boek niet hebt gelezen.

3,5 sterren

Ik heb deze film niet gezien maar is deze film geschikt voor een jochie van 8? Laatst had ie wel The Maze Runner gezien, en die kon ie goed mee krijgen en hij vond die ook erg leuk....

avatar van duffs
gisteren op tv gezien verassend goed met een mooie dame in de hoofdrol hij begind een beetje tiener drama achtig maar zet zich al snel om in een aardige sf film aparte film een beetje een megeling van twilight,aliens and cowboys zoiets moeilijk te omschijven je moet er van houden denk ik en dat doe ik zeker wel vaak is er niet veel boeiends op tv maar heb me hiertbij vermaakt dikke 6

avatar van joolstein
Kijk ik eens tv, ? De titel sprak me aan en ook actrice Saoirse Ronan vind ik prettig om te zien spelen. Maar helaas is dit een tiener liefdes film van het ergste soort. Waar hunger games, Divergent of Maze runner nog redelijk goede actie scene`s hebben. Komt er hier alleen maar wat gescheur in zilveren lotussen en op motoren voor. (ook vliegen er nog wat kogels rond en dat is het). En dan sloot ie in der armen en was alles weer goed FIN/ EINDE

avatar van Roger Thornhill
Hoe is dit mogelijk: een film die zo interessant klinkt maar dan na de eerste 30 minuten zo'n stompzinnige teenage-alien-love-story blijkt te zijn? En dat voor een film van de man achter The Truman show, Gattaca en Lord of war – en toen ontdekte ik dat The host gebaseerd is op een boek van de schrijfster van de Twilight-serie, en dan zit er nog een jongen bij die ook al in I am number four speelde... en daar tussendoor loopt dan nog William Hurt die probeert zijn lachen in te houden door niet teveel te denken aan de domme voice-overs die Saoirse Ronan voor Melanie moest inspreken. Een intrigerend uitgangspunt verzopen in cliché's, geforceerde puberromantiek (welke hunk mag er met Melanie zoenen en welke hunk met Wanda?) en totale leeghoofdigheid.

avatar van J.Bell
Roger Thornhill schreef:
Kan ik hier een tumbs up voor geven? Wat viel deze film tegen zeg!

avatar van pumbaaaaaaaaaa
Het boek vind ik nog steeds stukken beter dan de Twilight boeken! Geniaal concept. Mis wel enkele zaken uit het boek in de film... Wanda´s verhalen over de andere planeten die ze al heeft bezocht hadden zeker in de film gemogen, het was de manier om haar beter in de gemeenschap te doen passen. Ook mis ik de vriendschap tussen Wanda en Walter in de film + er is geen Sunny te zien in de film (de reden achter Kyle´s haat ten opzichte van Wanda)
De film is goed, maar denk dat het hele gegeven van Melanie/Wanda in één lichaam moeilijk over te brengen is voor film en bijgevolg niet helemaal tot zijn recht is gekomen. De romance tussen Ian en Wanda vind ik geslaagd. Nadat ik de film had gezien was ik er dolenthousiast over en heb ik meteen het boek herlezen. Pas dan begin ik de missers te zien (ik had het boek slechts één keer eerder gelezen en dat was toen het net werd uitgegeven) Het is een leuke film, maar al bij al toch geen topfilm

prima fimpje, wel zoetsappig maar zeker niet slecht bedacht... ik denk dat als t boek letterlijk verfilmd moet worden het te lang zou duren, en misschien ook overbodige stukken die er nu niet inzitten.. t is geen actie , wel SF maar dan meer gericht op t verhaal zelf dus verwacht geen hoogstandjes, maar t acteerwerk was prima eigenlijk en stak verder goed in elkaar. ik snap wel dat het meer BOOM en POW had kunnen zijn maar dit was meer een love story SF film. Niks mis mee! k
leuk met n bak popcorn en je vrouwtje... omdat t me verder wel aansprak en nergens slecht te noemen was 3* PS : de voice over , ja ok die is soms verwarrend, maar denk dat t niet anders kan om het te verfilmen..zo was t boek toch ook geschreven. hoe krijg je een sprekend persoon in je hoofd op camera.. hoe ga je dat anders doen in een film? Dat hoort er gewoon bij..

avatar van nadrin
Saai

avatar van horizons
Snooze fest.
Een prima meta-verhaal om zeep geholpen door een zouteloos script. Ronan laat zien dat ze wel kan acteren maar veel bijzonders heeft ze niet te doen.

avatar van sinterklaas
Oh oh oh Niccol... wat een misser.

Deze dvd lag al een tijdlang in de kast en ergens werd ik al gewaarschuwd met het feit dat dit een verhaal van de schrijver van Twilight is. Maar toch een kans gegeven... Het begin is hoopvol en het concept is bijster interessant... maar de uitwerking ervan is gewoon te smakeloos en saai voor woorden.

Niccol toch, waarom heb je het in SF films als Gattaca en in Time wel geflikt en hier niet? Om te beginnen kon je weer meer met de decoratie doen, want die was om te beginnen echt oppervlakkig en saai en het leek erop alsof deze film voor een krats even moest uitgepoept worden. Dan krijgen we het thema rond die buitenaardse ras in een menselijke jas tegen de overgebleven aardbewoners... er zitten enkele interessante vondsten in... even kort een goede actiescene... maar de film blijft voornamelijk steken in een aaneenschakeling aan saai geneuzel, gemompel, typische ontroering met de bijbehorende sentimentele bombastische muziek... en verder... gewoon niks... helemaal niks... althans, niks wat boeit of waar je warm van word. Zelfs niet voor 12 jarigen met hun gekick op de oeverloze zoetigheid en sprookjesgebeuren.

Nee, dit was dus echt een mislukking van onze Niccol. Hij had beter een vervolg op In Time kunnen maken...

Draak van een film. Vast voor teeners. Na een kwartier afgezet. Hele nare stemmen in de film....bah.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Jammer deze film. Ik ben niet bij voorbaat gekant tegen tienerfilms. Twilight, Harry Potter, Hunger Games, The 5th wave, Divergent, Golden compass, Percy Jackson, Maze Runner, Narnia en andere films zijn zeker niet slecht en hebben op hun eigen manier wel iets. Meestal gericht op tieners, zodat het voor mij ook niet meer is dan wat entertainment. The Host zit mee in die rij, al bengelt het toch wel onderaan. Weinig creatief en ook niet bepaald mooi om te zien.

Het verhaal houdt zich tussen een tiener versie van Terminator vs Invasion of the body snatchers. Helaas heeft het ook niet meer te vertellen dan de achtervolging van een groep rebellen. Het idee van de twee zielen in één lichaam is niet slecht, maar in praktijk werkt het niet bepaald. Saoirse Ronan is nochtans een sterke actrice die niet echt goed op haar plaats zit. Wat volgens mij aan de regie ligt, omdat het spel met de stemmen hoofdzakelijk buiten de set wordt gespeeld.

Het resultaat is wat saaie en niet bepaald mooie film geworden. Te cliché en eerder met de kassa in gedachten dan te willen uitpakken. Als je films wil zien als tiener, kan je beter eerst de films in het begin van mijn recensie opzoeken.

avatar van IH88
“It's a strange world.”

Matige Young Adult film. The Host weet van een intrigerend uitgangspunt een suffe film te maken zonder iets van spanning of interessante verhaallijnen/personages, maar natuurlijk wel weer met een fantasieloos liefdesverhaaltje. Het acteren van Ronan vergoedt veel, en ook William Hurt weet er nog heel wat van te maken. Maar de abominabele dialogen die ze soms moeten opdreunen... Van de regisseur van Gattaca had ik wel wat meer verwacht.

Oppervlakkig.

Behoorlijk mager tienerverhaaltje over een buitenaards ras dat de aarde grotendeels heeft overgenomen. Vind dit een hele toffe premisse, maar helaas is de uitwerking in The Host teleurstellend. Voornamelijk het stemmetje in het hoofd vond ik ongelooflijk irritant. Dat stemmetje was veel te kinderlijk vertolkt en voelde bovendien onnatuurlijk aan.

Verder zit het vol met plotgaten en tegenstrijdigheden. “Oh kijk, zij rijden sneller dan toegestaan, dus zij zijn mensen.” Terwijl ze zelf constant rondscheuren in hun chrome-cladded Lotus Evora. Veel SF-elementen blijven onderbelicht, waardoor het tiener romance element steeds meer de overhand neemt. Uiteindelijk vervalt het dan ook in een kleurloos tiener liefdesverhaal.

Acteerprestaties waren gelukkig wat beter, maar door dat stemmetje bleef de film eigenlijk de gehele speelduur irriteren.

avatar van jippie2010
Helaas, een behoorlijke tegenvaller.
Dat deze film als genre thriller heeft meegekregen is mij een raadsel,
het is veel meer een drama.
Het geheel mist daarentegen elke vorm van diepgang.
Als je een sterke filosofische sci-fi zoekt dan kan ik je zeker Arrival (2016) aanraden. Deze kan je gerust overslaan. *2.0