The Man Who Knew Too Little (1997)

Verenigde Staten / Duitsland
Komedie / Thriller

geregisseerd door Jon Amiel
met Bill Murray, Peter Gallagher en Joanne Whalley

De zeer naïeve Amerikaanse videoverhuurder Wallace Ritchie, komt terecht in de interactieve theatervoorstelling 'Theatre of Life' in Londen. De instructies die hij per telefoon krijgt zijn eigenlijk bedoeld voor een koelbloedige huurmoordenaar. Zo raakt Wallace verzeild in hoog spel tussen ministers van defensie, callgirls en Russische moordenaars. En al die tijd denkt Wallace dat alles in scène is gezet door het theatergezelschap.

avatar van Jordy
Erg komische film. De film is een beetje een omgekeerde "The Game", en Murray speelt erg leuk. De film heeft een aantal zeer komische momenten, 3 sterren.

Ik heb heel erg veel gelachen, zowaar.

neo (crew)
wel leuke film,maar pas op het einde werd die voor mij een beetje leuk.

vic
ben wel een fan van bill murray maar hier was hij gewoon niet grappig. Zonde

avatar van Ibrahim
Als je dit film puur wilt beoordelen als komisch is het gewoon erg goed.heb veel gelachen.

Mza
Erg grappig en Bill Murray is zoals meestal erg goed voor dit soort films. Hij heeft altijd net iets extra's ten opzichte van de andere komieken van zijn generatie.

avatar van Armin
Hilarisch. Murray is perfect gecast. ***1/2

avatar van Hemdale
Erg leuke film met Murray! 3*

avatar van WB
WB
Mza schreef:

100% mee eens! Hij blijft zo serieus kijken, hoewel hij echt lekker sarcastisch is in (al) zijn films Deze film is ook weer erg grappig en kijkt lekker weg! Bill rules!
4 sterren...

Zeer amusante film. Krijg steeds meer respect voor Murray, die laat zien dat hij zowel in serieuze en niet zo serieuze films kan spelen. Beide rollen speelt hij overgens altijd erg leuk. 3,5*

avatar van SSeagal
Leuke film, maar niet de beste met murray. Een grappig tafereel, en leuk verhaal. ***

Erg grappige film. Vooral de scene waarbij Murray's karakter een waarheidsserum krijgt toegedient is meesterlijk.

wat een heerlijke droogkloot is hij, geweldig en heel grappige film!

Heb er destijds vreselijk om gelachen. Helaas kan ik hem zelfs online nergens op DVD vinden.......

avatar van BlueJudaskiss
niet supergrappig, maar wel een heel origineel gegeven en een hele goede murray! voorlopig 3*

avatar van Purmerend
Bill Murray deed het geweldig maar ik vond de film opzich niet veel voorstellen daarom niet meer dan 2*.

avatar van The One Ring
Zo flauw dat het eigenlijk niet leuk hoort te zijn, maar... het vreemd genoeg toch is. Ik zal wel in een goede bui zijn geweest, want ik kon hier gisteren vreselijk om lachen en meer verwachte ik ook niet van deze film. Leuke rol van Bill murray, de rest acteert echter van slecht tot matig.

Diesel
Enkele geestige momenten. Bill Murray is komisch, de andere acteurs niet. De grappigste scène is natuurlijk met Murray, wanneer hij de ''do you feel lucky punk'' scène in Dirty Harry nadoet. 2,5*

Te flauw om echt een volwaardige komedie te zijn.
Niet leuk genoeg voor een voldoende.

kArIzMa_TuRk
1 Grappige film heb erg genoten krijgt een Verse 3*** van mij.

avatar van Silvio Dante
Een leuke komedie met hier en daar een minder moment.
Toch was Bill Murray hilarisch; zeker die scène waarin hij als indiër verkleed begint te dansen met de bom

avatar van xenne
vrij aardige komedie, soms erg grappig - soms beetje flauwe humor . ik vond het idee van deze film ook wel origineel ... 2¾

avatar van Scorpio11
Een kostelijke film. Zou hem graag op DVD willen hebben maar nergens te vinden.
***½

avatar van Scorpio11
Na "Groundhog Day" is deze 1 van de leukste films met Bill Murray.
Mijn vorige verzoek dd 9 nov. is wonder boven wonder gehoord / gelezen en de film wordt hedenavond 26 nov. op Veronica om 18:50 uur uitgezonden. Voor alle zekerheid zal ik 2 dvd-recorders aanzetten, je weet maar nooit.

heb hem net gezien op veronica
bill murray is zo grappig
echt al zijn films zijn wel leuk
3,5 sterren

avatar van D-ark
Briljante parodie op de james bodn films.

Geweldige film, Bill Murray speelt weer geweldig droog:D

avatar van Leland Palmer
Bill Murray is geweldig, maar daar is het meeste mee gezegd jammergenoeg. De film is zo vreselijk flauw dat het behoorlijk vervelend begint te worden op een gegeven moment. Een aantal komische scenes zijn zeker te ontdekken en dat dankzij Murray, maar ook hij kan deze film niet redden.

avatar van Rancid
Silvio Dante schreef:
Een leuke komedie met hier en daar een minder moment.

Indiër???

Grappig filmpje die vaak op tv komt. Al meerdere keren half gezien en het verhaal is nog steeds niet voor 100% procent tot me doorgedrongen. De redelijk hilarische scenes met het oudere sm-paartje en de kozakkendans staan echter voor altijd in m'n geheugen gegrift en ook nog eens op een zeer positieve manier. Bill Murray doet het prima en dat geldt ook voor aardig wat grappen.
3,5*.

avatar van nightbreed
Ik had deze een paar jaar geleden al gezien maar ik heb met plezier lekker nog een keertje gekeken.
De opeenstapeling van misverstanden is hilarisch