ad

Met onder meer: Wagner Moura, Alinne Moraes en Maria Luísa Mendonça

Oorspronkelijke taal: Portugees

Releasedatum: 2 september 2011

Over O Homem do Futuro

"Nothing will be like before."

John Zero is een briljant, maar bitter wetenschapper. 20 Jaar geleden is hij op een feestje door zijn eigen vriendin, Helena, publiekelijk vernederd en verraden. Op zekere dag kan hij door een toevallige gebeurtenis met een van zijn uitvindingen door de tijd reizen of, om nauwkeuriger te zijn, terugreizen in de tijd. Hij krijgt de kans om het verleden te veranderen maar bij terugkomst komt hij er achter dat deze verandering moeilijker en verwarrender is dan hij verwacht had.

imageimageimage

gauke

Dit soort van reizen door de tijd is zo oud als de weg naar Rome en deze mix tussen tussen drama en romantische komedie doet denken aan de 'Back to the Future' trilogie. Het gebruikelijke underdog verhaal, met een lach en een traan, niet aannemelijk maar wel vermakelijk, grappig en gek. De chemie tussen de twee hoofpersonages is geloofwaardig en fris.

avatar van ujjain

ujjain

Ik vond het een leuke film hoor! Ben Portugees aan het leren, maar zoveel goede Braziliaanse films zijn er niet. Dit was één van de leukere, Tropa de Eliteen A Auto da Compedacida vond ik ook leuk, die iets beter wellicht.